avensiksen virtalukon pohja?

pöö

Onkos tietoo paljoko semmonen maksaa?

10

14094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kölli

....oiskohan ollu vähän toista sataa euroo? Vaihto ei ollu kallis, vajaa puolen tunnin työ

• Tohottaja

ekaks kysyä Biltemasta tai Motonetistä, ellei alkuperäistä vastaavaa löydy niin ainakin jonkinmoinen tarvikeosa. Saatat säästää sievoisia summia "tuohta";)

PS. Osaava vaihtaa itse ja säästää taas!

• Kölli

..että nämä uudetkaan autot mitään henkimaailman juttuja ovat mutta motoneteista ei kyllä saa Avensiksen ikäiseen Tojon ihan mitä tahansa.

Myöskin täytyy pikkasen tietää mitä tekee, Avenkin virtalukossa on mm. ajonestolaite.

• Virtalukon

maksaa noin 96 egee.Miksi se pitää vaihtaa?Minä korjasin sen itse omasta avesta.

• Jarkko

Mitä vikaa virtalukon pohjassa oli? Miten sen korjasit?

• Kölli
        Jarkko kirjoitti:

...ura kuluu avainta käännettäessä. Minä en kanssa ymmärrä, miten tuon itse voi korjata, jos ei ole joku hienomekaanikko ja tee uutta osaa.

• Virtalukon
        Jarkko kirjoitti:

Autoa ei meinannut saada käyntiin.Kun käänsin virta-avaimesta niin startti napsahti vain kerran.Useamman yrityksen jälkeen se sitten starttasi.Näin ainakin kun auto oli seisonut päivän työpaikan pihassa kuumassa auringonpaisteessa.Autotallista lähtiessä startti toimi normaalisti.Soitin paikalliseen Toyota-huoltoon ja siellä sanoivat että virtalukon pohja pitää vaihtaa.Hinta 96 euroa työt.Kallista oli joten päätin tutkia asiaa itse.Ja löytyihän se vika viimein.Virtalukon pohjassa on noin 3*6 mm. kolo joka oli kulunut väljäksi eli kun käänsin avaimesta niin pohjan kytkentäosa ei kääntynytkään riittävästi.Katkaisin rullamitasta 6mm.n pätkän ja tungin sen sinne kolon reunaan ja virtalukko on taas kunnossa.

• Anonyymi
        Virtalukon kirjoitti:

Autoa ei meinannut saada käyntiin.Kun käänsin virta-avaimesta niin startti napsahti vain kerran.Useamman yrityksen jälkeen se sitten starttasi.Näin ainakin kun auto oli seisonut päivän työpaikan pihassa kuumassa auringonpaisteessa.Autotallista lähtiessä startti toimi normaalisti.Soitin paikalliseen Toyota-huoltoon ja siellä sanoivat että virtalukon pohja pitää vaihtaa.Hinta 96 euroa työt.Kallista oli joten päätin tutkia asiaa itse.Ja löytyihän se vika viimein.Virtalukon pohjassa on noin 3*6 mm. kolo joka oli kulunut väljäksi eli kun käänsin avaimesta niin pohjan kytkentäosa ei kääntynytkään riittävästi.Katkaisin rullamitasta 6mm.n pätkän ja tungin sen sinne kolon reunaan ja virtalukko on taas kunnossa.

kiitoksia

• Patenttia patenttia!

Joku kaunis päivä kun olet jossain hevon kuusessa/ erämaassa pysähtymässä kusitauolle ja sammutat auton, se kuuden millin rullamitan pätkä lähtee sieltä kävelemään ja junttaa koko virtalukon täydellisesti jumiin eikä autoa saa enään millään käyntiin niin kyllä siinä tulee äitiä ikävä kun lähin korjaamo löytyy kahden tunnin ajomatkan päästä :D

En suosittele minkään näköisiä patentteja. Loppujen lopuks se tulee vain kalliimmaks jos joudutaan hommaamaan hinaus palvelua ym. paikalle..
      Mutta kukin tekee tyylillään :)

• Nixi2

Jos asiaa tietämätön alkaa itse vaihtamaan virtalukon pohjan, niin on mahdollista, että Airbäg laukeaa ja remontti tulee kalliimmaksi kuin itse auton arvo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      40
      2959
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      33
      2787
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      48
      2433
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      45
      2071
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      21
      2004
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1770
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      43
      1672
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1530
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1453
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26