Onkos tietoo paljoko semmonen maksaa?
avensiksen virtalukon pohja?
10
13321
Vastaukset
- Kölli
....oiskohan ollu vähän toista sataa euroo? Vaihto ei ollu kallis, vajaa puolen tunnin työ
- Tohottaja
ekaks kysyä Biltemasta tai Motonetistä, ellei alkuperäistä vastaavaa löydy niin ainakin jonkinmoinen tarvikeosa. Saatat säästää sievoisia summia "tuohta";)
PS. Osaava vaihtaa itse ja säästää taas!- Kölli
..että nämä uudetkaan autot mitään henkimaailman juttuja ovat mutta motoneteista ei kyllä saa Avensiksen ikäiseen Tojon ihan mitä tahansa.
Myöskin täytyy pikkasen tietää mitä tekee, Avenkin virtalukossa on mm. ajonestolaite.
- Virtalukon
maksaa noin 96 egee.Miksi se pitää vaihtaa?Minä korjasin sen itse omasta avesta.
- Jarkko
Mitä vikaa virtalukon pohjassa oli? Miten sen korjasit?
- Kölli
Jarkko kirjoitti:
...ura kuluu avainta käännettäessä. Minä en kanssa ymmärrä, miten tuon itse voi korjata, jos ei ole joku hienomekaanikko ja tee uutta osaa.
- Virtalukon
Jarkko kirjoitti:
Autoa ei meinannut saada käyntiin.Kun käänsin virta-avaimesta niin startti napsahti vain kerran.Useamman yrityksen jälkeen se sitten starttasi.Näin ainakin kun auto oli seisonut päivän työpaikan pihassa kuumassa auringonpaisteessa.Autotallista lähtiessä startti toimi normaalisti.Soitin paikalliseen Toyota-huoltoon ja siellä sanoivat että virtalukon pohja pitää vaihtaa.Hinta 96 euroa työt.Kallista oli joten päätin tutkia asiaa itse.Ja löytyihän se vika viimein.Virtalukon pohjassa on noin 3*6 mm. kolo joka oli kulunut väljäksi eli kun käänsin avaimesta niin pohjan kytkentäosa ei kääntynytkään riittävästi.Katkaisin rullamitasta 6mm.n pätkän ja tungin sen sinne kolon reunaan ja virtalukko on taas kunnossa.
- Anonyymi
Virtalukon kirjoitti:
Autoa ei meinannut saada käyntiin.Kun käänsin virta-avaimesta niin startti napsahti vain kerran.Useamman yrityksen jälkeen se sitten starttasi.Näin ainakin kun auto oli seisonut päivän työpaikan pihassa kuumassa auringonpaisteessa.Autotallista lähtiessä startti toimi normaalisti.Soitin paikalliseen Toyota-huoltoon ja siellä sanoivat että virtalukon pohja pitää vaihtaa.Hinta 96 euroa työt.Kallista oli joten päätin tutkia asiaa itse.Ja löytyihän se vika viimein.Virtalukon pohjassa on noin 3*6 mm. kolo joka oli kulunut väljäksi eli kun käänsin avaimesta niin pohjan kytkentäosa ei kääntynytkään riittävästi.Katkaisin rullamitasta 6mm.n pätkän ja tungin sen sinne kolon reunaan ja virtalukko on taas kunnossa.
kiitoksia
- Patenttia patenttia!
Joku kaunis päivä kun olet jossain hevon kuusessa/ erämaassa pysähtymässä kusitauolle ja sammutat auton, se kuuden millin rullamitan pätkä lähtee sieltä kävelemään ja junttaa koko virtalukon täydellisesti jumiin eikä autoa saa enään millään käyntiin niin kyllä siinä tulee äitiä ikävä kun lähin korjaamo löytyy kahden tunnin ajomatkan päästä :D
En suosittele minkään näköisiä patentteja. Loppujen lopuks se tulee vain kalliimmaks jos joudutaan hommaamaan hinaus palvelua ym. paikalle..
Mutta kukin tekee tyylillään :) - Nixi2
Jos asiaa tietämätön alkaa itse vaihtamaan virtalukon pohjan, niin on mahdollista, että Airbäg laukeaa ja remontti tulee kalliimmaksi kuin itse auton arvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693