Ensimmäinen joulu siis tulossa ja lapseni kummit ovat kaikki ostaneet n.50€ maksavat lahjat ja yksi heistä ainakin puhui että pitäisi olla samanarvoinen.. rahatilanteemme ei ole hyvä juuri tässä kyseisessä kuussa.. mitä teen ? :s
Mitä ostan lapseni kummeille?
9
195
Vastaukset
- huolissaan1
Haluan siis vielä tarkentaa etten pyytänyt mitään erikoista.
- Eri Veromies
Jos ne on niin tyhmiä, että ostavat alle 1-vuotiaalle 50 egen lahjoja niin saavatkin itse jäädä ilman lahjaa!
- Kummi itsekin
En ole koskaan ostanut joululahjoja lasteni kummeille. Teemme aina heille räätälöidyt kortit ja ne ovat olleet oikein mieluisia. En myöskään odota lahjoja omalta kummipojaltani.
- eurotko merkitsee?
Älä ainakaan käy kalliita vastalahjoja ostamaan, mikäli rahatilanteenne ei sitä salli. Kuinkahan moni muuten velkaantuu juuri lahjanostopaineiden vuoksi?
Mielestäni 50 euroa on iso summa joululahjaan. Tällä kertaa lahjan antaja on halunnut tuon summan käyttää, muttei hän voi vaatia, että annat lahjan takaisin. Kiitos ja joulukortti riittäisivät mielestäni hyvin. Lahjana kävisi esimerkiksi itse leivottu joululeipä tai iso koristeltu piparkakku.
Ota puheeksi, että jätetään lahjojen antaminen tästä lähtien vähemmälle (tarkoittaen myös sitä, ettei lapsellesikaan tule ostaa tuon hintaluokan lahjoja).
Yleensäkin ihmisillä on tavaraa riittämiin. Voisiko koko lahjanantokulttuurista luopua? Tai kehittää sitä siihen suuntaan, että lahja olisi ennemminkin pieni muistaminen kuin kallis tavara. - eiheelvetti
Siis nyt en ymmärrä.. Miksi kummeille pitäisi ostaa lahja?? Ja toinen vielä vaatii, että pitäisi olla samanarvoinen kuin heidän?! Siis TÄH?!
Jos he ovat lapsen kummeiksi suostuneet, kuuluu kyllä heidän ostaa lahja mutta ei teidän kuulu heille mitään ostaa :o Ihan ihme juttu. En ole ikinä kuullut että kummeille ostellaan lahjaa ja vielä vaaditaan että minkä hintanen :D :D- just just
"Jos he ovat lapsen kummeiksi suostuneet, kuuluu kyllä heidän ostaa lahja"
Nyt järki käteen. Kummiksi pyytämisestä harva kehtaa kieltäytyä. Ketään ei voi _velvoittaa_ ostamaan lahjoja. Eihän silloin kyseessä ole lahja, vaan velvoiteostettu tavara.
- Gwyn
Eiköhän se kummiuden idea ole ihan muu kuin lahjojen osto - vaikka sitä jostain käsittämättömästä syystä kummeilta odotetaankin. Kummihan on enemmänkin lapsen aikuinen ystävä ja tukihenkilö, joka voi hoitaa "virkaansa" ihan muillakin keinoilla kuin shoppailemalla lapselle.
Joulun aikaan on huomaavaista muistaa läheisiä ihmisiä puolin ja toisin. Kuuluu ehdottomasti hyviin tapoihin muistaa myös kummia jotenkin. Miten tämä tapahtuu onkin sitten oma lukunsa. Itse pidän joulukortteja vähän turhana juttuna, mutta kaikenlaista muuta kivaa voi keksiä - varsinkin jos asutaan samalla paikkakunnalla! - 13+14
Viime tingan vihje...Jos välttämättä haluat antaa kummeille lahjan, niin tee kutsu kaikki kummit kerralla ruokailemaan (tee jonkinlainen oma tekoinen lahjakortti). Tosin itse en ole kummeille koskaan mitään antanut
- huonotapainenko
itse koen että kuuluu hyviin tapoihin antaa kummeille jotain jouluna. ei tarvitse olla kallista. pienellä summallakin saa hyvää, esim vaikka vähän parempi kahvipaketti tms. lasten kanssa itse askarreltu kortti on kiva lisä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391