Minä olen aika lailla pohdiskellut itseäni ja elämääni tässä avoeron jälkeen. Olen aika kiltti ja todella hienotunteinen ihminen. Olen viimeinkin ymmärtänyt miten paljon se on tehnyt tuhoa ihmissuhteilleni. En ole koskaan kyennyt puhumaan suoraan; kiertelen ja kaartelen, annan olettaa, hymyilen, välttelen, sovittelen, mielistelen.. Käytännössä mitä vaan, jotta tilanteet sujuisivat "mukavasti ja miellyttävästi". Joskus menee jopa päin naamaa valehteluksi.
Nyt se saa luvan loppua. Täytyy ymmärtää, että asiat voi sanoa sekä kohteliaasti että jämäkästi. Asiat voi ilmaista suoraan ja selkeästi olematta epäkohtelias moukka. Hankalat asiat voi ja pitää puhua niin kuin ne on.
Olen jo pelkästään tästä oivalluksesta onnellisempi, vaikka minulla on tietysti vielä pitkä matka edessäni; eihän kukaan hetkessä muutu.
Rehellisenä on helppo olla ja elää, se tuo mielenrauhaa ja myös muut arvostavat sinua. Ja täytyy muistaa, että jos eivät arvosta, ei se ole maailmanloppu. Kaikkia ei tarvitse miellyttää.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
Onni on olla rehellinen itselleen ja muille
4
210
Vastaukset
- 20+7
Juuri näin. Ystävänä ja tuttavana minua hermostuttaa henkilö, jonka läsnäolon täyttää valtava yritys mukautua toisen odotuksiin, kaikki on vain "voi kuinka mukavaa" ja "juuri niin" eikä toisesta saa otetta eikä käsitystä sitten millään. Ympäripyöreä diplomaattisuus suorastaan karkottaa vaikkapa potentiaalisen seurustelukumppanin, ainakin miehenpuolen esittämänä.
Särmikäs, oman tahtonsa ja mielipiteensä esiintuova ihminen herättää hänkin joskus turhautumista tai raivoa, mutta ainakin tiedän kenen kanssa puhun ja hyvää argumentaatiota ainakin on luvassa.
Rakentava kinastelukin voi olla kivaa! - kanttikas
Minä myös olen koettanut ottaa rehellisyyden ohjenuorakseni. Välillä se onnistuu paremmin, välillä huonommin. Vähitellen rehelliset tottumukset ottavat vallan ja asettuvat pysyvästi aivojen toimintamalleihin asumaan. Vaikka on rehellinen, voi silti olla kohtelias ja ystävällinen. Siinä on joskus nopeankin ajattelun paikka.
Kun on itse rehellinen, toisten epärehellisyys ja venkoilu tuntuvat tosi vastenmielisiltä. Sen sijaan hyvää oloa tuovat ihmiset, joihin voi luottaa. Rehellisyys on aika levollinen olotila. - Eivoikaikkiamiellyttää
Hyvä oivallus kyllä.
- Anonyymi
En ole koskaan mielistellyt, olen aina ollut sitä mitä olen.
Koskaan en ole näytellyt, korkeintaan hieman tunteita joskus peitellyt.
Aina olen hyvin nukkunut ja ollut suht onnellinen.
https://www.youtube.com/watch?v=7A8NgPVizP4
- No missään en ole yksin, Jeesus on kanssani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569