Sormelle auki kohdunsuu?

Emma.

Hei! Minulla on menossa rv 36 0 ja olin tänään lääkärissä..jos oikein ymmärsin, niin kohdunsuu olisi noin sormelle auki. Tarkoittaako tämä sitä, että synnytys olisi jo melko lähellä vai voiko mennä vaikka yliaikaiseksikin? Onko muilla ollut samanlaista tilannetta?

Vauvanpainoarvio ultrassa oli tänää n.2725 grammaa. Paljonko teillä muilla on ollut painoarvio tuossa neuvolalääkäri kontrollista, n.rv 36 kieppeillä.

7

9956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terkkamammali

Et kerro, onko kyseessä ensimmäinen raskautesi. Uudelleensynnyttäjälle olisi suorastaan harvinaista, jos kohdunkaulan tilanne olisi ennallaan noilla viikoilla. Myöskään ensi synnyttäjälle tuo sormelle auki rv 36 ei vielä indikoi kauheasti synnytyksen alkamista. Joten vastauksena kysymykseesi: et voi päätellä siitä juuri mitään syntymähetkeä ajatellen. Oliko kohdunkaulaa jäljellä? Uséin tämä kertoo enemmän synnytyksen lähestymisestä kuin se, paljon suu on raollaan.

• Nubeli

Mulla oli kanssa noihin aikoihin kohdunsuu sormelle auki ja sellaisena tilanne valitettavasti pysyi kunnes 41 2 päätettiin käynnistää.

Painoarvio oli rv36 ultralla katsottuna 3100g ja ennuste oli, että lasketun ajan kieppeillä lapsi painaisi reilut 4kg. Ihan hyvin piti paikkansa, syntymäpaino oli 4125g.

• Emma.

Kyseessä on ensimmäinen raskauteni. Lääkäri ei tainnut mainita mitään kohdunkaulan pituudesta, eikä äitiyskorttiinkaan ollut laittanut merkintää (ehkä unohtanut tms.).

Saattoi sanoa, että paikat pehmenneet tms., mutta en ollut ihan varma mitä hän tarkoitti. Harmi, kun jäi vähän epäselvä kuva tuosta käynnistä, mutta ilmeisesti asiat on aika normaalisti näihin raskausviikkoihin nähden.

Kamala yskä tällähetkellä, toivottavasti se ei avaa kohdunsuuta lisää. En tiedä voiko se yskä siihen vaikuttaakaan.

• kolmen äiti

ei vaikuta yskä kohdunsuun tilanteeseen ;) On aika yleistä että noilla viikoilla kohdunsuu on pikkuisen raollaan vaikka olisikin esikoinen. Tämä ei mitenkään kerro vielä sitä että synnytys olisi lähellä.

• olihan se..

moih..

eli mulla oli rv 36 3 kohdun suu jo 3 senttiä auki ja pehmeät paikat ja kanavaa n.1cm jäljellä.. esikoista silloin odotin.. mut käynnistettiin sitte 38 5rv raskausmyrkytyksen takia.. eli sinuna en olisi huolissas jos oot ees ollu.. mut ihan normaalilta tuo sun tilanne vaikuttais :)

• bljo

Tosiaan toi riippuu ihan siitä että oliko kanavaa jäljellä vai ei.. Mullakin oli ulkosuu sormelle auki noilla viikoilla, mutta kanavaa jäljellä useempi sentti ja siitä mentiinkin reippaasti yli lasketun :D tuskin sulla kuitenkaan on kanava hävinnyt, olis se lääkäri sitten sanonut jo vaikka mitä, mikä olisi varmasti jäänyt mieleen.. :)

• Eipä taida olla...

...yhtään vakavaa

Mulla oli jo viikolla 20 kohdunsuu auki 4 cm. Supistuksia oli myös tuolta raskauden puoliväliltä alkaen, enkä ollut yhtään sairaslomalla. Kyseessä kolmas lapsi ja raskaus meni 10 päivää yli lasketun ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      177
      6512
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      923
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      849
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      240
      829
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe