Menkkamigreenistä ja puutumisoireista

Onko normaalia, että migreeniin liittyvä puutumisoire pysyy päällä pitkin kohtausta? Olen ymmärtänyt, että varsinaiseen auraan kuuluva puutuminen loppuisi siihen kun särky alkaa. Mulla siis puutumis/kihelmöintioireita vas. puolella naamaa ja kättä, joskus jalassakin kohtauksen aikana. Joskus särky taittuu lääkkeillä mutta nää puutumiset ei. Perusteelliset tutkimukset tehty sairaalassa eli migreeniä tää sit kai vaan on.

Mulla karmee menkkamigreeni joka kerta. Koko ajan pahentunu, joten harkitsen e-pillereiden lopettamista. Mut mites sit kun aina se taukoviikon jälkeinen eka pilleri on katkaissut migreenin, niin nyt kun sitä hormoniannosta ei tulekaan? Jatkuuko migreeni loputtomiin?
3322
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Voi olla, että loppuu se migreeni kokonaan jos lopetat e-pillerit. Niin meille joillekin on käynyt.

Äänestä

... migreeni jatkui kolme viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen. Parin viikon tauko ja nyt tuntuu jomotus taas alkavan, ehkä menkat tulossa. Toivon mukaan migreeni olisi tällä kertaa lyhytkestoisempi...

Äänestä

Nuorempana, noin 30 v sitten, sain aurallisen migreenin usein, aina puutui toinen puoli kasvoista, sekä käsi puutui samalta puolelta, myös puhe puuroutui. Lopuksi oksensin ja seuraavanakin päivänä "pisti# päähän
Nykyisin saan muutaman kohtauksen vuodessa, ainoastaan aura, joka kestää aina puoli tuntia, vähän päänsärkyä.Koko ajan toivon ja rukoilen, että olisi viimeinen kerta.
Voimia!!!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hormonihirviö kirjoitti:

Onko normaalia, että migreeniin liittyvä puutumisoire pysyy päällä pitkin kohtausta? Olen ymmärtänyt, että varsinaiseen auraan kuuluva puutuminen loppuisi siihen kun särky alkaa. Mulla siis puutumis/kihelmöintioireita vas. puolella naamaa ja kättä, joskus jalassakin kohtauksen aikana. Joskus särky taittuu lääkkeillä mutta nää puutumiset ei. Perusteelliset tutkimukset tehty sairaalassa eli migreeniä tää sit kai vaan on.

Mulla karmee menkkamigreeni joka kerta. Koko ajan pahentunu, joten harkitsen e-pillereiden lopettamista. Mut mites sit kun aina se taukoviikon jälkeinen eka pilleri on katkaissut migreenin, niin nyt kun sitä hormoniannosta ei tulekaan? Jatkuuko migreeni loputtomiin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu