Monika Fagerholm / Lola ylösalaisin
trilleri
Fagerholmin kirjat ovat kyllä luku sinänsä suomalaisessa kaunokirjallisuudessa.
Luokittelen hänen kirjansa
taideproosa.
En ole kylläkään lukenut hänen koko tuotantoaan, mutta yksi, joka tämänkin kirjan jälkeen niistä lukemistani on mielestäni se paras, on Amerikkalainen tyttö. Siitä on tietysti jo vuosia kun olen sen lukenut, joten vertailua tähän ei sinänsä ole. Muistan vain sen jotenkin maagisen tunnelman sitä lukiessani. Ja osin pääsin myös tässä samoihin tunnelmiin. Kirjailijan rytmitys on aivan omaa luokkaansa ja käsittääkseni kirjoittaa romaaninsa ruotsiksi, joten tämä suomalainen on kääntäjän virittelyä.
Aina ei stemmannut, tuli taukopaikkoja, joissa aloin kirjoittelemaan tekstiä uusiksi jopa (olen itse kirjoittaja ja lähdin vähän ”säveltelemään” joitakin henkilöitä. Sillä niitä tässä kirjassa riittää ja senverran palasina sivustoilla, että kasaaminen ainakin minulle oli matkan varrella hankalaa, joidenkin hahmojen jopa erittäin hankalaa.) Ärsyynnyin siitä tuplakaksikosta. Sillä jotenkin yhdistin ne Tintin sivuilla seikkaileviin äijiin. Mutta omapa oli mielikuvani.
Vaan kaikesta huolimatta, kyllä tämä taidetta on. Suurimmaksi osaksi nautinnollista, mutta ei kuitenkaan mitenkään kiitettävää satsia,
ehkä sittenkin vain 8 .
Kerrontatyyli on hyvinkin nykyaikaista elokuvadraamaa, ja saattaapa hyvinkin olla, että elokuva Lola ylösalaisin
tulevaisuudessa putkahtaa näytille.
Monika Fagerholm / Lola ylösalaisin
scarabaeus
2
184
Vastaukset
- scarabaeus
Aamutelkkarissa oli sen puttoskaksikon sohvaperunana kirjailija Fagerholm avautumassa tästä trilleristä.
Ja kaksikko oli vähän että haloo, mitämitä,
ja todella nautinnollista oli kuunnella kirjailijaa.
Ja karsea kateudenpiikki vihertämässä nyt, että miksimiksi miksi minä en saa aikaiseksi kirjoittaa
dekkaria
joka olisi edes puoliksi sitä mitä tämä
Lola ylösalaisin
on
?
huohhhh.............. - Readeri
Kirjailijan tekstin rytmitys on todella taidetta, mutta vaikealukuinen itselleni, se ei vienyt mukanaan, en jaksanut pariakymmentä sivua pitemmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.736394- 1445893
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4933745Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1202159- 401415
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4071378- 741215
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471054Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110972Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56970