Olen aikeissa vaihtaa vanhan Silver Hawkini hieman parempaan yhteysveneeseen.
Onko kellään kokemuksia TG 7200 -veneestä, erityisesti kiinnostaa aallokkoajokokemukset, mökki kun on saaristossa... Lisäksi kokemukset yleisestä laadukkuudesta?
TG 7200 - kokemuksia?
6
5270
Vastaukset
- Parparpar
Meillä TG 7000, joka on 7200 edeltäjä pienin muutoksin mm. nousulistoissa. Veneeseen mahtuu kivasti porukkaa ja nyssäköitä. Tuulirajana voi pitää merellä ulkosaaristossa tuollaista 14 m/s, jonka jälkeen alkaa olla riskiä keulakaukalon täyttymiseen. Hyvät ajo-ominaisuudet koppiveneeksi. Ei kuitenkaan mitenkään sporttinen ja hauska ajettava. Trimmitasot ovat tarpeen ja satamassa on melkoisen tuuliherkkä, syvemmällä pohjakulmalla varustettuihin lajitovereihinsa verrattuna.
- Stroh70
TG-7200 on hinta- ja kokoluokassaan hieno vene ja sopii erittäin hyvin yhteys- ja retkiveneeksi. Kaikissa takahytillisissä on tuo keulakaukalo-ongelma, jos sitä nyt ongelmaksi voi sanoa. Ainahan tyhjennyskapasiteetti voisi olla isompi.
Tuttava osti sellaisen viime kesäksi, olin siirtoajamassa (2pv reissu) ja kelit olivat varsin vaihtelevia. Itse olin positiivisen yllättynyt siitä miten rauhallisesti vene kulki kohtalaisessa ( 9-10m/s) kelissä Rithniemen ympäri ongelmitta ja muutkin avoimet selät Uki:sta pohjoiseen. Myöhemmät kokemukset saariston sisältä, hiljainen on ja kapasitettia isommallekin porukalle.
TG:llä menee sellaiseen keliin kuin hyvällä merimiestavalla tuon kokoisella edes tekee mieli mennä ja 150 Hv koneella kyllä tuossa lajityypissä aivan riittävän sporttinen.
Tässä yksilössä oli keulapotkuri ( se muuten on ÄänekÄs), itse en tarvitsisi noin ketterässä veneessä, antaa tietysti mielenrauhaa tiukoissa tilanteissa ja veneen tuore kippari käyttikin sitä rantautumisissa "better safe than sorry" periaatteella.
Sisätilat oli hyvin viimeistelty, ei löytynyt mitään lastentauteja ensimmäisen kauden aikana. Sanoisin että hyvä hinta-laatu suhde.- Qwerty23
Kiitos asiallisista kommenteista! Koppivene olisi tosiaan kurjalla säällä nykyistä mukavampi. Vielä yksi lisäkysymys. Venettä myydään paljon 115 heppaisella moottorilla. Kokemuksia sen riittävyydestä?
- chrish craft
juu appiukolla on tuollainen tg7200 vm08 ja se on suzukin 115hv koneella...appiukon sanojen mukaan on todella riittävä,ja varsin taloudellinen...keli ominaisuuksista sen verran että edellinen vene oli targa 27 ja hän haki pienempää koska liikkui pää osin yksin useita kävi koittamassa,mutta päätyi tähän,sanoi että heti kun oli koeajolla niin tiesi että vene oli se mitä haki.....niin ja kerkesi hän kaksi saaristo reissuakin tekemään porista maarianhaminaan,sillä ja oli kyllä tyytyväinen...nyt vene onkin ollut kuivilla tämän vuoden...appiukon sairastuttua vakavasti....jos sellainen kiinnostaa lähemmin niin porissa voi tulla tutustumaan..
- koppi kiinnostaa
TG 7200 lienee eräs eniten yhteysveneenä käytetty, ainakin meilläpäin Iniön ulkokulmilla. Monella saarinaapurillani sellainen on ja itsekin niillä olen paljon liikkunut. Vene on vissiin alkujaan optimoitu 115 heppaselle ja se riittää ihan loistavasti. Sporttisuuns on tietysti vähän sama asia kun urheiluautoa ostaessa Mondeon valitsisi. Tuulen suunta tai siis aallokon suunta ne rajat määrittelee, mutta ei tuo 14 m/sek edes edellytä Iniön aukolla normaalista marssinopeudesta 24 solmusta tinkimistä. Sitte kovimmissa ajetaan allokon mukaan - trimmit vaatii tottakai. Osta pois - hyvä ja laadukas vene, voisin itsekin sellaisen ostaa. Nyt vielä ajelen vähän sporttisemmalla, mutta ennen kun täytän 60 niin varmaan koppiveneen hankin eli parin vuoden sisällä.
- onniinenoiko
Onko kellään tietoa kulutuksesta, esim. 150hp koneella, 7200 king cruiser??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197