mulla on todella sekaisin ajatukset, syystäkin. en tiedä kumpi vai molemmat on nyt mulla diagnosoitu, paniikkihäiriö ja/vai masennus. kävin yksityisellä neurologilla, eeg:ssä jne.. etsimässä elimellistä vikaa kauheisiin tuntemuksiini. mitään ei löytynyt, mutta sain kuulla että minulla on paniikkihäiriö. sain siihen rauhoittavia joita silloin tällöin pahimpaan oloon otinkin.
sitten oli aika psykiatrille ja tämä alkoi ilmeisesti epäillä masennusta. antoi reseptin masennukseen ja ahdistukseen ja lähetteen keskusteluhoitoon.
mitä oikein teen? en ole vielä alkanut syömään noita masennuslääkkeitä. kummankaan sairauden oireet eivät mielestäni oikein täysin pidä paikkaansa minun kohdallani.
paha olo on lähes kokoajan mutta välillä päivä jolloin niin fyysisesti kuin henkisesti parempi olo.
fyysisiä oireita ovat esim. huono olo, heikotus, vapina,sydän hakkaa, huimaus, päänsärky, jalkojen heikkous, vatsakivut.
muita taas unettomuus ja unihäiriöt, itkuisuus, ärtyisyys, keskittymiskyvyttömyys, muistihäiriöt, syömishäiriöt (välillä en syö ollenkaan, välillä ahmin) raivoaminen ja voimattomuus.
kunpa saisinkin oikean diagnoosin!!
mitä mieltä te olette....?? kumpaan oireet sopii kun en itse tiedä enää mistään mitään.
mulla on myös jännityspäänsärky todettu.
masennus vai paniikkihäiriö??
9
2822
Vastaukset
- Maza
Lue vastaukseni pari viestiä alempana ketjuun "Mikään ei auta".
Kokeile siis luonnonlääkkeitä äläkä heti sorru lääketeollisuuden mömmöihin.
Paniikkihäiriöisillä on usein myös masennusta.- mila
on minullakin, samat oireet ja itse tiedän että olen ahdistunut ja siihen liittyy paniikkihäiriötä... nyt sitten pitäisi mennä lääkärille hakemaan jotain neuvoja, hyvä ystävä mukana.
- tuttua
molemmat.paniikkihäiriö ja masennus kulkee usein käsikädessä.homeopatia on auttanu jonkin verran,suosittelen.
- 13 vuotta kokemusta
Masennusta voi olla eriasteista. Lievään tai alkavaan masennukseen auttaa tutkitusti parhaiten liikunta, vaikea masennus tarvitsee aina lääkehoidon ja yleensä myös terapian.
Masennus on hengenvaarallinen sairaus jonka hoito on erittäin vaativaa. On täysin vastuutonta suositella esim. nuorille luontaistuotteita masennuksen hoitoon.- Maza
Luonnonlääkkeet auttavat yhtä hyvin nuoriin kuin aikuisiin. Jokainen joutuu etsimään oman hoitotapansa. Pelkän liikunnan voimalla masennus ja paniikkihäiriö tuskin lähtevät.
- 13 vuotta kokemusta
Maza kirjoitti:
Luonnonlääkkeet auttavat yhtä hyvin nuoriin kuin aikuisiin. Jokainen joutuu etsimään oman hoitotapansa. Pelkän liikunnan voimalla masennus ja paniikkihäiriö tuskin lähtevät.
Puhuin nimenomaan lievästä tai alkavasta masennuksesta, johon todellakin tutkitusti auttaa liikunta (ei ehkä heti paikalla paranna, mutta lievittää kuitenkin), ellei heti halua aloittaa lääkitystä tai terapiaa.
Vaikeampi masennustila vaatii aina lääketieteellisen hoidon. - kokemus/tieto
Olet 100% oikeassa!!!
- minä myös
Mulla on todettu sekä masennus että paniikkihäiriö.Ei tosin ole varma,onko jälkimmäinen sosiaalisten tilantaeiden pelkoa vai mitä, koska oireeni eivät aivan täsmällisesti sovi kumpaankaan ja osin kumpaankin.Ainakin mulle on sanottu, että pitkäaikainen masennus voi usein johtaa paniikkihäiriöihin ja sellasiin.
Olen syönyt masennuslääkkeitä,jotka auttavat myös paniikkihäiriöön nyt noin pari kolme kuukautta ja mieliala on selvästi parempi vaikka hoito onkin vasta aika alussa.Myös tärinä ja tykytyskohtaukset ovat vähentyneet huomattavasti ja ovat lievempiä. Käyn myös säännöllisesti keskustelemassa mielenterveystoimistossa. Kannattaa niitä lääkkeitä ainakin kokeilla.Mäkin suhtauduin niihin ensin varauksella, mutta sain positiivisesti yllättyä. - kokemus/tieto
Kuvaamasi oireet ovat mielestäni ehdottoman varmasti masennuksen oireita. Masennus ei yleensä ole sitä, mitä yleensä luullaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648