Ensi kertaa Afrikkaan, malarialääkityksen tarpeellisuus?

mama botswana

Suhtaudun estolääkkeisiin suurella varauksella, koska aikaisemmin on tullut oireita ja lisänä vielä rytmihäiriöt. Estolääkityskään ei takaa tartunnalta suojaa, ja onhan se aikamoinen lääketeollisuuden bisneskin. Mutta kun kaikkialla suositellaan tai melkein pakotetaan ottamaan Gambiaan lääkitys, niin.. Kukaan ei voi tietenkään päättää toisen puolesta, mutta löytyykö täältä muita uhkarohkeita kuin minä, jotka eivät ole syöneet estolääkitystä?

3

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakava juttu

Minulla on muutama ystävä, jotka käyvät Gambiassa 2-3 kertaa vuodessa. Eivät ole käyttäneet estolääkitystä, mutta vain sen takia, että " ne maksavat " liikaa. Tuota pointtia en kyllä oikein ymmärrä, mutta jokainen tyylillään.
      Naapurin rouva sai malarian Gambian matkallaan, siitä seurasi loppujen lopuksi munuaisten vajaatoiminta ja nyt joutuu käymään säännöllisesti dialyysissä.
      Ei käyttänyt malarian estolääkitystä sillä matkalla, aiemmilla matkoilla käytti kyllä.

• minä.

Olen ollut Gambiassa monta kertaa, en ole ikinä syönyt estolääkkeitä. Malarian olen saanut kerran muualla Afrikassa vuosia sitten. Pari tuttua on saanut malarian, vaikka ovat "estolääkkeitä" syöneet.

• beetel1

Minä asuin Gambiassa 9kk (menin sadekaudella). En syönyt estolääkettä enkä ihme kyllä malariaa saanut.
      Lariamia en olisi suostunut kyllä syömäänkään ja Malarone olisi tullut jumalattoman kalliiksi.
      Jos sen malarian saa niin siihen on kyllä Gambiassa lääkettä.Malarian voi saada vaikka sitä estolääkettä vetelis kaksin käsin.
      Olen menossa taas nyt tammikuussa sinne pariksi kuukaudeksi enkä mitään estolääkitystä aio ottaa nyttenkään.
      Off (ja muut hyttyskarkoitteet) ja citronella öljy,permetriini suihke hyttysverkkoihin ja pitkä hihaiset/lahkeiset vaatteet, siinä mun aseet joilla mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4767
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1631
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1457
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      960
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      797
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      767
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      741
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    9. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      52
      732
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75