Lyhyys pituus homoissa - turn-off vai turn-on

top922

Eli mikä on itseä mietittänyt on pituus: ikää 20 ja pituus 168cm - olen pitänyt itseäni "toppina" ja en ole ruumiltani kovinkaan laiha tai kapeahartiainen. Sen sijaan lihasta ja leveitä hartioita löytyy. Onko lyhyistä "topeista" teidän mielestänne mihinkään?

46

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me like

      Tottakai
      kuulostaa juuri hyvältä :)

    • jäbä

      Ehdottomasti on! Ei haittaa millään tavalla. Iteppä joskus pohtinut toisesta näkövinkkelistä, voiko tällainen heteronoloinen keskipituinen harteikas.. ei ruikuli parikybänen, olla topeille vakavasti otettava bottomi?

    • kääpiötattero

      Olen aika keskimittainen 182cm hoikka, mutten laiha, harteikas,mutta pitkät raajat. Oma ihanteeni ei ole itseäni lyhyemmät miehet. Jos saisin valita, niin 185-190cm oisi varmaan paras pituus, mutta ei se ole kaikki kaikessa jos muuten loksahtaa palikat kohdalleen...

    • RomanceBoy

      Kuulostat sangen suloiselta :)

      • mullikkas

        Oletko sinä romanttinen ja kuinka pitkä olet?


      • RomanceBoy
        mullikkas kirjoitti:

        Oletko sinä romanttinen ja kuinka pitkä olet?

        185 cm ja olen romanttinen :D


    • no to shorties

      Ihan hyvä että pituudesta puhutaan. Tuntuu että tämäkin on nyt jotain poliittisesti korrektia aluetta ettei saa sanoa että lyhyet ei kiinnosta.

      Olen itse 1.82 pitkä ja en, en halua itseäni lyhyempää miestä. Miehen täytyy olla vähintään samanpituinen että hän kiinnostaisi.

      Minulla on ollut " ihailijoita" joiden ulkonäkö on sitä " parasta" mitä pystyn saamaan ja persoona oikein kiva mutta olen huomannut että jokin heissä on vaivannut.

      Vuosia myöhemmin olen tajunnut että se mikä vaivasi oli se että olivat 2-3 senttiä lyhyempiä. Joten kyllä sillä pituudella on väliä...

      • On väliä

        Minulla on 20cm, enkä halua lyhyempiä. Pitkillä, joista en muutenkaan oikein pidä, on useammin myös lyhyet kullit.


      • jokuvvvvaa

        Tottakai jokaisella saa olla oma miesmakunsa. Tuskin sitä kukaan on keneltäkään viemässä. Itse esimerkiksi pidän enemmän lyhyistä miehistä ja se on ok. En mene sanomaan jokaiselle pitkälle erikseen että hyi, en sua huolis. Enkä sano, että pitkissä olisi jotain vikaa. Mun maku vaan on tällainen. Usein se kai on niin, että miehekkäämpi haluu lyhyemmän ja ns neidimpi pidemmän ja muutenkin kookkaamman, lihaksikkaamman.


    • Villlyyyyyy

      Topit on pitkiä, bottomit on lyhyitä.
      Itse olen 173cm btm, alle 180cm miehet ei juurikaan kiinnosta. Poikkeuksia löytyy aina kuitenkin.

      • hyi

        lyhytkasvuinen huora. Ei kiinnosta todellakaan kukaan alle 180cm.


      • gjijgiej

        Onks homojen maailmassa tosiaan niin, että noudetetaan orjallisempia rooleja ku heteromaailmassa, et niinku ns. iso mies on päällä ja ns. pieni nainen alla? Aina väitetään, että homosuhteet on tasa-arvoisia kahden miehen suhteita ja nyt saan kuulla, että onkin vain topit ja bottomit, joiden täytyy vielä olla tietyn kokoisia. Eli jos joku sattuu kasvamaan pitkähköks ja on luonnostaan roteva, sen seksuaalisuus on automaattisesti niin sanotusti miehekkäämpi ja jos toinen on lyhyt ja lihakset ei kasva, siitä tulee automaattisesti se "nainen" eikä se haluakaan muuta? Tai ehkä haluaisi, mutta näistä rooleista pidetään kiinni? Sori mut en tiedä homoista mitään ja oon miettiny. Sitä kans moni ihmettelee et miks se homo, joka on se top ja muutenkin miehinen, miks se kiinnostuu just miehistä? Bottomit on helpompi ymmärtää. Tietty ei homoilla oo mitään velvollisuutta selittää näitä asioita, mutta näitä me heterot ihmetellään.


      • jepulis joo
        gjijgiej kirjoitti:

        Onks homojen maailmassa tosiaan niin, että noudetetaan orjallisempia rooleja ku heteromaailmassa, et niinku ns. iso mies on päällä ja ns. pieni nainen alla? Aina väitetään, että homosuhteet on tasa-arvoisia kahden miehen suhteita ja nyt saan kuulla, että onkin vain topit ja bottomit, joiden täytyy vielä olla tietyn kokoisia. Eli jos joku sattuu kasvamaan pitkähköks ja on luonnostaan roteva, sen seksuaalisuus on automaattisesti niin sanotusti miehekkäämpi ja jos toinen on lyhyt ja lihakset ei kasva, siitä tulee automaattisesti se "nainen" eikä se haluakaan muuta? Tai ehkä haluaisi, mutta näistä rooleista pidetään kiinni? Sori mut en tiedä homoista mitään ja oon miettiny. Sitä kans moni ihmettelee et miks se homo, joka on se top ja muutenkin miehinen, miks se kiinnostuu just miehistä? Bottomit on helpompi ymmärtää. Tietty ei homoilla oo mitään velvollisuutta selittää näitä asioita, mutta näitä me heterot ihmetellään.

        Oma käsitykseni siitä miksi se miehisempi top kiinnostuu miehistä eikä oikeista naisista on seuraava. Siihen on psykologinen syy.

        Olen aikoinani roikkunut paljon homobaareissa / yökerhoissa. Huomasin silloin että jos nämä topit puhuvat isästään he puhuvat hänestä arvostavsti. Äitiään he eivät välttämättä mainitse koskaan.

        Epäilen että näillä topeilla on voinut olla lapsuudessa huono äitisuhde. Yleensä äidin tulee olla rakastava ja lempeä mutta näillä pojilla on voinut olla toisin. Sanoisin, että heidän äidillään on voinut olla alkoholi / mielenterveysongelmia, ehkä pettäneet isää, ehkä jättäneet perheen toisen miehen vuoksi tai vaan muuten jättäneet perheen.

        Näiden asioiden takia pojalle on tullut negatiivinen kuva naisista ja ovat kehittyneet homoiksi. Koska isäsuhde oli hyvä, he samaistuivat tähän ja heistä tuli miehekkäitä kuten muista pojista.

        Mutta koska jäivät ilman naisen äidillistä huolenpitoa he sitten etsivät sitä näistä bottomeista. Tämä on oikeastaan ainoa järkevä selitys tälle ilmiölle jonka olen keksinyt. Ei mitään virallista tutkimustulosta vaan kyökkipsykologiaa.


    • bikemisti

      Tietenkin on - ei se pituus merkitse oikeastaan mitään.

    • karl kani 1

      Totta kai, ei ole mikään turn off siis jos on lyhyt. eikä toi nyt ole mitenkään erityisen lyhyt pituus.... näyttää vaan kivalta kun tuon kokoinen tyyppi panee poikaa peppuun kuin panopupu.

    • paiuf784w3riuskdvx

      Itse olen 18-vuotias bottom ja olen 178-180 cm pitkä. Mielelläni haluaisin pidemmän tai yhtä pitkän miehen, mutta tuntuu kuin kaikki olisivat joitakin 170-175 cm pitkiä..... Eihän pituusero silloin mikään valtava ole, mutta häiritsevä silti. Toisaalta jos oikeasti tykkään jostakin niin ei se pituus silloin niin paljon ratkaise, mutta tällain yleisesti ottaen tuo 175 cm on minimi.

      • Jännä juttu

        Aika jännä juttu. Itse olen 180 cm pitkä top ja olen koko ikäni tykännyt lyhyistä 165-175 btm pojista. Toki pituus ei sinäänsä ole koskaan ollut este, mutta jos on ollut vaihtoehto, niin aina lyhyt ja hoikka poika on vienyt kiinnostukseni. Koskaan ei kukaan ole ollut liian lyhyt mieheksi. En harrasta lapsia, ne toki olisivat lyhyitä.


    • poupiupau

      Heh, itseäni on mietityttänyt vähän samantyyppinen ajatus. Nimittäin itse olen about 180 cm pitkä, leveähartiainen, mutta kuitenkin aika hoikka. Olenkin jo melkein juurruttanut omaan mieleeni ajatuksen siitä, ettei kovinkaan moni pidä jos top on pienempikokoisempi. En tosin itsekään pitäisi siitä, että btm olisi merkittävästi itseäni isompi. Tämä siis lähinnä koskee henkilöitä, ketkä ovat pelkästään toppeja tai bottomeita.

      Tosin itselleni asia ei ole kuitenkaan niin kovinkaan merkittävä, sillä olen enemmän top-henkisenä kiinnostunut itseäni hieman lyhyemmistä tai pienikokoisemmista tyypeistä, eli noin 170-175 cm. Muutenkaan en henkilökohtaisesti ole juurikaan kiinnostunut suomalaisista tai sen paremmin muista valkoihoisista, niin asia muuttuu itselleni aika merkityksettömäksi. :)

    • 6+5

      mitä välii?

    • 182cm

      En tykkää lyhyistä miehistä. En alkaisi seurustelemaan kenenkään alle 185cm kanssa ja persereijällä tai mulkulla ei ole siinä mitään tekemistä. Miehen tulee olla pitkä ja komea.

    • Uru

      Tärkeintä on miehinen käytös. Jos sinulla on miehistä luonnetta, myös me pitkät pidämme.

    • valikoiva vers

      Varmasti pituudella on usein "homomaailmassakin" iso merkitys ainakin jos kokee itsensä pelkästään topiksi tai bottomiksi. Usein btm haluaa olla isompikokoisen miehen kainalossa ja olla itse se ns. söpö. :)
      Topit taas usein tykkäävät lyhyemmistä bottomeista.

      Itse olen n. 173cm pituinen ja aika hoikka, vähän yli 20v. Tykkään panna ja olla pantavana, mutta en haluaisi olla toppina itseäni isommalle tai kovin paljon vanhemmalle miehelle. Sellaisille haluan nimenomaan alistua, kun taas lyhyempi mies ei toppina oikeastaan kiinnosta, vaikka olisikin muuten raamikas. Ihan jo muutaman sentin pituusero voi tuntua häiritsevältä! Kerran eräs n.165cm tyyppi halusi olla toppina, mutta ajatus ei houkuttanut yhtään vaikka tyyppi hyvältä muuten näyttikin.

      Joskus harvoin löytyy niitäkin, joille voin olla tasapuolisesti vers. Näitä saisi olla enemmänkin, kun tuntuu että melkein kaikkien miesten kohdalla tiedän haluanko olla top vai btm ja yleensä suurimman osan kohdalla haluan olla btm.
      Ehkä sitten pitkässä suhteessa pääsisi tästä ärsyttävästä rooliajattelusta pois ja roolit menisi enemmän sekaisin ulkoisesta habituksesta ja miehekkyyden määrästä huolimatta.

      Puhuin nyt kuitenkin vaan omasta puolestani. Monelle kelpaa lyhyempi toppi ja monelle kookkaampi bottomi eikä kaikki koe niitä roolituksia yhtä tärkeiksi.
      Eihän sitä tiedä vaikka top922 olisi minustakin houkuttava top ja antaisin pituuden anteeksi joten älä nyt ainakaan masennu viestistäni. :D
      Olen sinua lyhyempiinkin toppeihin törmännyt vaikka niistä ei omakohtaista kokemusta olekaan.

    • åbo96

      Oon vast 16v ja muutenkin ihan fucked up tän koko mun seksuaalisuuden kans, mut silti oon kehitellyn päässäni sellasen kuvan, et topit on pitkii ja miehekkäitä ja bottomit sit niitä vähän pienemmän kokosii. Oon ollu aina sellanen pienikokonen ja hento, ja just niinku edellesessä viestissä sanottiin haluisin olla parisuhteessa se ns. söpö :) en sillee näe itteeni panemassa ketään poikaa. Mut oon 173 cm pitkä, eli oon mielestäni aika lyhyt, niin mua kyl jo se 5cm pituusero haittais, olis poika kuin miehekäs tahansa. Mut tää on vaan mun mielipide :)

    • oooohhoo

      Kyllä oon nähny monia lyhyitä top-miehiä(165-175cm) ja vastaavasti pitkiä -185cm miehiä jotka haluaa et heitä nussitaan perseeseen, eikä ite tykkää panna...

    • Mä oon kanssa 168-169-senttinen ja versatile, eli ollaan puolisoni kanssa miten päin millonkin kiinnostaa. Kundini on jotain ehkä 175 pitkä ja hoikkarakenteinen, mä olen enemmän köntti ja massavampi.

      Jos toinen rooli pitäisi ottaa niin luultavasti olisin toppina, se on mulle luontevampaa. Aivan sama minkäkokoinen toinen on, mutta itte koen lyhyemmät kundit hottimpana kuin pitkät, olen aina tykännyt enemmän lyhyistä.

      En näe mitään ongelmaa siinä, että joku tykkää pitkistä ja joku lyhyistä. Mikä ongelma siinä pitäisikään olla? Ei sille voi mitään jos ei viisari värähdä kun kääpiön näkee, samoin kuin jotkut haluaa isoja lihavia karhuja tai hinteliä nörttipojuja ;) Mä haluan lyhyitä sporttimiehiä.

    • tökkk

      Todellinen TURN-OFFFFFFFFFF

    • ggggay

      Ite olen n. 170 cm pitkä ja btm ja tykkään mua pidemmistä ja muutenkin vähän lihaksikkaammista kundeista.

    • usf II

      Mä olen 191 cm, ja olen itse versatile, mun mies taas on 192 ja hän on top, meillä on lisäksi yhteinen rakastaja joka on 197 cm, ja hän on 100%:sesti bottom. Meillä on ihan kivaa yhdessä kolmistaan.

    • erilainenko

      itse olen 172cm, hoikka, hentorakenteinen ja olen top. Pidän kuitenkin lihaksikkaista ja mieluiten yli 190cm miehistä.

    • ^___^

      Mä olen 180cm sälli ja tykkään lyhyemmistä. Kerran tuli seurusteltua yli 185cm kanssa ja rehellisesti sanottuna se ei oikein toiminu. Pitkät on vaan jotenkin niin romuluisia ja kömpelön oloisia eikä yhtään söpöjä verrattuna 175cm ja alaspäin oleviin poikiin. :D

    • kuopoi

      Mulle kelpaisit just tuollasena ja heti...

    • Top-veijo 198 cm

      Raiskaisin sut ja iskisin kovaa persereikään

    • pituudella ei väliä

      Miehisyyden arvottaminen pituutena on naisille tyypillistä toimintaa. Kysy naiselta kuin naiselta niiden ihannemiehestä, niin vastaus on aina se tuttu ja perinteinen, "tumma ja pitkä". Ymmärrän toki, jos tällainen ajatus on päässyt eksymään joidenkin miehistä pitävien miestenkin päähän, jos on tullut liikaa liikuttua niiden ystävättärien kanssa...

      Mikään ei muuten ole niin kornia kuin pari, missä toinen on about 155cm ja toinen 195cm. Sanoisin, että samanpituiset sopivat parhaiten yhteen ja kun kyseessä ovat miehet, niin miehellä kuuluu olla hartiat ja lihaksia. Mieluummin ne kuin jokin langanlaiha kuikelo hongankolistaja, jolta paistavat kylkiluut läpi.

      Tätä fenotyyppiähän baareissa vilistää. Sellainen kroppa on seurausta jatkuvalla laihiksella olosta, salaatin puputtamisesta, mikä syö mieheltä lihakset ennenpitkää olemattomiin, mutta pääasiahan on se laihuus ja "poikamaisuus", mikä tuntuu olevan Suomessa tärkeintä, tietty karvattomuus myös. Sellaiset oikeasti lihaksikkaat miehet puuttuvat kokonaan täkäläisiltä markkinoilta ja bodareita jopa kauhistellaan. Miten tänne onkin päässyt vakiintumaan tuollainen "estetiikka", on täysin mun ymmärryksen ulkopuolella. Matkustan mieluiten Keski-Eurooppaan, kun käyn täkäläisissä baareissa......

    • sataysikolme

      Täällä ihannoidaan hirveästi lyhyempiä poikia/miehiä mikä saa minut tuntemaan itseni epätoivoiseksi. Lyhyemmät, sanotaan alle 185 cm ovat selkeä enemmistö, mitä olen puhunut ihmisille netissä niin ulkomaisissa kuin kotimaisissa gay chateissa, sekä tutkinut homojen seuranhaku sivuja, joten meille pitkille (itse 193 ja risat) tuntuu jäävän aika vähän saumoja, mikäli lyhyemmät ovat suosiossa. Itse en ole mikään laiha luuranko, vaan treenaan ja olen roteva, mutta silti tuntuu että moni katsoo siihen suuntaan että: "voi vittu liian pitkä"...

      Ja sekin vielä kun koen itseni enemmän bottom tyypiksi, vaikken tykkääkkään lokeroida ihmisiä näihin ryhmiin. Homous tuntuu välillä hyvin yksinäiseltä ja pituus ja homous totaaliselta yksinäisyydeltä... :(( Eikä ikääkään ole vielä edes kahtaakymmentä...

      • Anonyymi

        Ne näkevät tai ovat kuulleet, että olet bottom.
        Tarjontaa ei yksinkertaisesti ole kuin niukasti.
        Ikävä hommeli.


    • Ei pituudella

      ole mitään merkitystä kunhan on vaan mies eikä mikään neiti.

    • vm 1992

      172cm 72kg ja bottom. Haluan olla parisuhteessa yleensä se ns. söpö

    • 9+18

      Jaha, että ei sen kummempaa ongelmaa.

    • vm 1992

      Siis korjaan 172cm 65kg

    • Anonyymi

      Ite 170cm 53kg ja aina pitäny itteäni bottomina. En tykkää lyhkäsemmistä hopeista vaan 175

    • Anonyymi

      Olen 182/78 btm ja olemukseltani hetero. Minusta pituutta tärkeämpi seikka on kehon mittasuhteet. Sellainen harteikas voimanpesä sytyttää. Oma toppini pitää olla minua fyysisesti voimakkaampi, pituudella ei niin väliä, jos on komea haba ja muutenkin beefy kaveri.

    • Anonyymi

      Pitkät ovat hongankolistajia. Lyhyet poikamaiset jässikät ovat parhaita.

    • Anonyymi

      Kaikista topeista nimenomaan on vaikka mihin! Koolla ei väliä. Suomen homoista yli 90% on bottomeja, joten top mies on kuningas.
      Itsekin olen bottom ja topin ominaisuuksilla ei ole väliä, kunhan on top.

    • Anonyymi

      Reilulle 99%:lle olet ihana.
      Olet Top ja keskinkertainen pituudeltasi havaintojeni mukaan gay-baareissa ja clubissa.

    • Anonyymi

      Vyötärön ympärys

    • Anonyymi

      Lyhyt kulli on aika turn off, etenkin vanhemmiten, mutta iso kyrpä plussaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe