Mistä tämä tosiaan putkahti?

Totari

6

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • össlmaa

      Varsinkin kun energiatodistuksella ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, siis edes uudiskohteessa. Meidän energiatodistuksen mukaan energiaa olisi pitänyt kulua 23000kWh vuodessa, no sitä kuluu todellisuudessa noin 10000kWh vuodessa. En oikein tiedä mitä arvoa tuollaisella lapulla on.

      • Tuollaiseen heittoon löytyy vain kaksi mahdollista syytä.

        1. Energiatodistuksessa on virhe.
        2. Lämmitätte paljon esim puilla, mutta katsotte sähkönkulutusta. Tällöin todellinen energiankulutus saattaisi olla lähellä todistuksen lukemaa. Eikä se energiankulutus nykyaikana ole kiinni vain rahasta, vaan nimenomaan ympäristöystävällisyydestä. Pientalo jota lämmitetään 13.000 kWh vuodessa fossiilisilla polttoaineilla on ympäristöpommi.

        Muuten olen kyllä samaa mieltä itse todistuksen tarpeellisuudesta, tosin tarpeellisempi se on pientalossa kuin kerrostalossa.


      • helpoheiki
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Tuollaiseen heittoon löytyy vain kaksi mahdollista syytä.

        1. Energiatodistuksessa on virhe.
        2. Lämmitätte paljon esim puilla, mutta katsotte sähkönkulutusta. Tällöin todellinen energiankulutus saattaisi olla lähellä todistuksen lukemaa. Eikä se energiankulutus nykyaikana ole kiinni vain rahasta, vaan nimenomaan ympäristöystävällisyydestä. Pientalo jota lämmitetään 13.000 kWh vuodessa fossiilisilla polttoaineilla on ympäristöpommi.

        Muuten olen kyllä samaa mieltä itse todistuksen tarpeellisuudesta, tosin tarpeellisempi se on pientalossa kuin kerrostalossa.

        meillä uudiskohteessa aivan sama tilanne kuin öslmaalla. 23000 kw vuosikulutus todistuksen mukaan. Toteutunut sähkönkulutus jää alle 10000 kw vuodessa.
        Ero johtuu siitä, että toditukseen laitetaan oletuksena suuri arvo ilmanvuotoluvulle ja huono hyötysuhde ilmanvaihtokoneelle. Sanoin heti kunnan rakennustarkastajalle että energiatodistus on aivan haista-paskatouhua! Ukko tokaisi että, erittäin hyvin sanottu...


    • energiatehokkuus

      Oliko niin että jos energiatehokkuusluku on 120 (energiatehokkuus luokka niugin naugin B-luokkaa) niin huushollin energiakulutus voidaan laskea suht tyyliin neliot kertaa tuo luku??

      Eli vaikkapa 100 nelion rivarvissa olisi siten 12.000kWh vaikkapa sahkolaskussa jos kaikki hoituu sahkolla. Eipä taida mennä näin helposti.

    • uunoturhapuro!

      Se on kato bisnis joka kannattaa,taas luodaan uusia työpaikkoja Suomen maahan!

    • uunoturhapuro!

      Tässä se Suomessa vika onkin ,luodaan niitä palvelu ammatteja
      jotka eivät tuota mitään,sama akuankka raha kiertää taskusta toiseen.
      Ennen paperitehtaat ja terästeollisuus takoi sitä tuonti rahaa maahan.
      Tarvitaan sitä tuotetta jota myydän maan ulkopuolelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe