LOMO LC A+ Compack Automat

lomoilija

Onko kenelläkään kokemusta ko kamerasta? Itselläni on Diana f 120 ja ajattelin siirtyä 35 mm kameraan. Halvempi vaihtoehto olisi tietenkin käytetty mutta mistä?

13

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjqrdghdgqdg

      Jos kinofilmiin aiot siirtyä, niin eikö olisi parempi ostaa käytetty kinokamera kirpputorilta. Ne on lähes ilmaisia ja voi tehdä todellisia löytöjä.

    • lomoilija

      minua kiinnostaa kyllä nuo venäläiset kamerat ja Lomografia.

      • juye

        Minulla on wanha venäläinen Zenith 2/58 mm. Varma peli joka tilanteessa.


      • Lomo Holga

        Minulla on niitä kaksi. Tarvitsetko?


    • kaiken kokenut

      Lomo lca on muistaakseni Chinonin venäläinen kopio. Se näppärä pieni pokkari, joka vinjetoi aika paljon.

      Zenitiä ei pidä nimittää Zenithiksi. Toinen on halpa venäläinen kamera, jossa mm. filminsiirto kuulostaa lähinnä sepelimyllyltä. Zenith on yksi arvostetuimmista sveitsiläisistä kellovalmistajista, mm. El Primero kronokoneisto on absoluuttista huippulaatua.

      Käyttökamerana lomo on kympin arvoinen, mutta sillä hinnalla sitä ei lomografiavillityksen takia mistään saa. Zenitin paras puoli on optiikka, esim. 2/58 on Zeissin Biogonin kopio. Kummallakin saa hyviä kuvia, jos toimivat, mutta eihän nykyään laadukkaistakaan filmikameroista ole puutetta.

      Oikea pieni filmipokkari voisi olla siis Olympus XA, joka tässä hullussa maailmassa on lomoa paljon halvempi. Mekaaniseksi järkkäriksi sitten vaikka OM-1, Nikon fm tai Pentax mx, niin kuvaaminen on mukavampaa ja tulokset varmempia.

    • Lomo LC-A

      Kirpareilta todellakin kannattaa kysellä vanhoja filmikameroita. Hinnat eivät päätä huimaa ja vaikka kamera ei toimisikaan niin menetys ei ole kummoinen. Vanhat Olympukset ja Yashicat kannattaa kerätä talteen. Jos lomografia kiinnostaa, niin sitä harrastavat monet halvoilla lelukameroilla ja tulos voi olla välillä taiteellinen.

      LOMO LC_A on Lomographyn Kiinassa valmistuttama evoluutioversio LOMO LC-A:sta jota valmistettiin Leningradissa/Pietarissa.

    • Lomo Myynnissä

      Olen Myymässä Vanhaa Lomo LC-A:ta (uudenveroinen paitsi säilytyskotelossa särö)
      Ilmoittele niin keskustellaan hinnasta.
      [email protected]

    • Baktor Virsokievitsh

      Eikö olis helpompaa kuvata näpsädigillä ja sitten kuvankäsittelyssä lisäät viat ja vääristymät. Miksi nähdä vaivaa skeida kameralla ja maksaa maltaita kuppasesta kehityspalvelusta jos lomolaatu muutenkin kelpaa?

      • Lomo Holga

        Eikö jossain kuvankäsittelyohjelmassa olekin jo mahdollisuus pilata kunnollinen kuva Holga- ta Lomo-asetuksin?

        Kalleintahan filmikameroissa ei ole kamera, vaan filmi ja kehitys. Sitten varmaan skannaus tiedostoksi :-).


    • Lomottaja
      • Lomo Holga

        Uskotko, että 60 € on realistinen hintataso? Ajattele, millaisen järjestelmäkameran, Canonin jne., sillä rahalla jo nykyään saa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe