Tomi (osa 2)

BeingBi

Tomi lyyhistyi patjakasan päälle pitäen kasvot tiukasti käsiensä alla piilossa. Tajusin hänen itkevän. En tiennyt laisinkaan, miten olisin voinut piristää häntä.
Tomi olisi huomannut seisokkini kollareitteni läpi heti, jos olisi nostanut katsettaan. Sujautin nopeasti käteni housuihini pistäen kaluni jalkojen väliin, ettei se näkyisi.
"Älä ny itke", oli säälittävä lohdutusyritykseni. Laskin käteni Tomin olkapäälle taputellen häntä. Koskin Tomia ensi kertaa ikinä.
Tomi ei sanonut mitään, vaan jatkoi nyyhkyttämistä. Istuin hänen viereensä patjakasalle.
"Mä voin koittaa puhuu Petrille, ettei se soittais sun vanhemmille. Kyllä se varmaan ymmärtää.." lohdutin edelleen, vaikken itsekään uskonut voivani vaikuttaa Petrin päätökseen millään tavalla.
"Juu, se varmaan jättää soittamatta jos sä puhut sille" Tomi äyskähti ivallisesti nostamatta vieläkään päätänsä ylös. "Ja mitä se sulle ees tekee, soittaako se vai eikö se soita?" hän jatkoi.
En tiennyt mitä vastata. Se oli varmasti tarkoitettu kysymykseksi, sillä nyt Tomi nosti päänsä ja katsoi mua odottaen vastausta. Lumouduin hänen valloittaviin silmiinsä, joista valui kyyneleitä. Olisin halunnut pyyhkiä kyyneleet pois hänen kasvoiltaan, mutten tietenkään voinut sitä tehdä.
"No ollaanhan me kavereita ja kavereilla on tapana auttaa toisiaan." vastasin harkittuani hetken.
"Kavereita? Missä vitun vaiheessa meistä on tullut kavereita? Siinäkö kun jäätin tupakasta kiinni? Ei me olla ikinä ees puhuttu ennen tätä päivää!" Tomi melkein huusi. Pelästyin hätkähtäen hänen kovaa ääntään. Seisokkini alkoi hälvetä, tilanne ei kiihoittanut minua enää yhtään.
Tomi katsoi minua lähes vihaisella ilmeellä ja aloin ärsyyntyä.
"No mitä vittua sä mulle sitten poraat, jos ei olla ees kavereita?" karjahdin pelästyen itsekin, en yleensä kironnut lainkaan ja hämmästyin ensimmäistä kirosanaani moneen päivään. Tomikin näytti hämmästyneeltä. Hän oli kai odottanut minulta vain sääliä, eikä karjumista.
Olimme kumpikin hetken aivan hiljaa.
"Aletaan sitten siivoamaan." Tomi töksäytti tempaisten itsensä ylös ja tarttuen ensimmäiseen tielleensä osuneeseen tavaraan, joka sattui olemaan painonnostopenkki. Hänen paiskasi sen seinustalle jatkaen siivomista.
Ryhdyin itsekin hommiin.
Olin niin pettynyt itseeni, kun ensimmäistä kertaa päästessäni puhumaan ihastukselleni olin saanut hänet jo vihaamaan minua.

Olimme jo lopettelemassa töitä, kun Petri avasi oven ja tepasteli sisään arvioiden työmme tulosta.
Hän ei ilmeisesti löytänyt mitään valitettavaa, sillä hän päästi meidät pois. Olimme hikoilleet aika reilusti ja Petri oli käskenyt käydä suihkussa ennen lähtöä.
Tomi harppoi suihkutilaan vauhdilla ja minä yritin pysyä perässä.
Tajusin pukuhuoneeseen saapuessani, että muut pojat liikuntaryhmästäni olivat jo käyneet suihkussa ja todennäköisesti istuivat tällä hetkellä liikuntahallin kahviossa ihmetellen, missä minä ja Tomi olimme.
Tomi aloitti heti riisua vaatteitaan päästyään vaatekaapillensa. Minä en ollut läheskään niin nopea. Tarkkailin riisutuessani Tomia. Hän laski juuri boksereitaan alas, kun minulla alkoi taas seistä. Vain vaivoin sain katseeni irti Tomista, en halunnut mennä suihkuun hänen kanssaan lippu tangossa ja yritin parhaani mukaan saada vehjettäni laskemaan, mutta en pystynyt.
Kohta päätin mennä suihkuun seisokista huolimatta.

Suihkutila oli pieni, enkä päässyt sellaiseen suihkuun, josta en olisi nähnyt Tomia. Käännyin poispäin hänestä. Kaluni oli suurempi kuin koskaan ennen.
Huomasin Tominkin kääntyneen poispäin minusta, enkä voinut mitään itselleni, vaan käännyin ympäri katse Tomin pakaroissa. Ihailin näkyä vaan hetken, kun Tomi sulki suihkun ja kääntyi lähteäkseen pois, mutta pysähtyi sitten katse peniksessäni. Hänen suunsa oli auki hämmästyksestä.
Yritin kääntyä toisinpäin, mutta oli liian myöhäistä. Tomi oli todellakin nähnyt kaiken. Busted.
"Mitä vittua?" Tomi kysyi kumman rauhallisesti. "Sä kattoit mun persettä ja sulla seisoo."
"Enhän kattonu ja ei tää ees seiso..." sopersin vastaukseksi tajuten vasta jälkeenpäin kuinka typerältä tuo oli mahtanut kuulostaa. Tomi naurahti ilottomasti. Vilkaisin häntä ja huomasin hänen peittäneen oman kalunsa kädellään.
"Taitaa itelläski seisoo kun peittelet!" vastasin luullen, että hänelläkin seisoi.
"Niin, tai sitten pistin käden eteen ettet sä kattele sitä, homo!" Tomi huudahti suuttuneena.
En tiennyt enää mitään sanottavaa ja Tomikin asteli ulos suihkuhuoneesta. Lähtiessään hän vielä huokaisi "homo" juuri tarpeeksi kovalla äänellä, että minä kuulin sen.

Mietin häpeissäni, miten ikinä voisin enää edes puhua Tomille mitään tämän jälkeen.
Kohta pukuhuoneen ovi pamahti ja tiesin Tomin lähteneen pois. Päästin itkun. En ollut itkenytkään varmasti moneen vuoteen, mutta nyt itkin kuin pieni lapsi.
Lähdin pukemaan vaatteita päälle ja huomasin ajan kulun. Puin salamana vaatteet päälleni ja riensin seuraavalle tunnille.

7

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultramariinitaivas

      Paranee edetessään... Jes!

    • abraham halonen

      Nonii, tulihan sitä jatkoo!
      Hyvä!

      • BeingBi

        Myönnetään, innostus ei palannut vielä tässäkään osassa. Aion kuitenkin kirjoittaa tarinan loppuun asti, mutta en tiedä yhtään, että koska seuraava osa tulee.
        Kommentteja luen edelleen mielelläni!


    • RomanceBoy

      Jatkoa ehdottomasti :)

    • ei nimimerkkiä

      odotin vähä pitempää ja etenevämpää tekstiä mut hiljaa hyvä tulee...?
      jatka siis ihmeessä!

    • pullakone

      Lisää lisää lisää

      • BeingBi

        Huomasin itsekki vasta jälkeenpäin kuinka lyhkänen toi teksti oli, tarkoitus oli tehdä pitempi.
        Etenee hitaasti ehkä sen takia kun tämä on vasta alkua. En ole ihan tarkalleen päättänyt tarinan jatkoa, mutta varmaksi voin sanoa, ettei se tule loppumaan vielä muutamaan osaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe