Uskovien ykseys eli yhteys

Jeesus puhui tästä asiasta evankelista Johanneksen mukaanviimisinä hetkinä ollessaan täällä ihmisenä opetuslastensa kanssa. Jokainen voi tehdä oman arvionsa miten se toteutuu.

Suomessa on joitakin asioita, jotka kokoavat erilaisia uskovia yhteen ikäänkuin yhden lipun alle. Sellaista on Gideon-toiminta, Israelin ystävät ja taitaa olla myös avioliittotyö.

Yhteys syntyy jotenkin yhden asian ympärille ja sitä käsittääkseni pidetään yllä siten, että kaikista asioista ei yksinkertaisesti puhuta.

Maailmassa ja varsinkin Suomessa , joka on yhdistysten luvattu maa, kokoonnutaan monien asioiden ympärille ja siinä ollaan lujasti yhtä, vaikka muulloin ei ehkä kunnolla tunneta.

Voidaan siis olla vaikkapa jonki jäkisjoukkueen faniporukka ja tapahtumien aikana otetaan lippis päähän, kaulaliina kaulaan ja lippu käteen ja ollaan fanattisesti yhtä.

Riittääkö uskovien yhteydeksi sellainen.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

      Minusta ei riitä , Jos lounaisumen Leeviläiset tekevät niin . Siellä
      ei porukka ole kasvanut , kuin ahtaasti siltäpäin he kyllä täyttää
      nuo vaatimukset joita tuossa esitit , mutta vaikka 40 vuoden aikana
      on poppoo kasvanut , niin sisäistä kasvua se on ollut hidasta ja
      Luulen että rakkaudella se olisi kasvanut paljon paremmin . .

      Mutta mitä muuta AI. ja LÄ. olisi saanaut aikaan Luulen että ei nämäkään
      Kuten AI oli aikanaan ollut ruotsin lähetys makamiehia Oli tehnytvirallisia
      matkoja -37, -39, -42, 48. sen jälkeen ei virallisia matkoja - 53, Oli WE., GJ.,
      Kun tuo AI. jäi virallisesti pois ennen -50 Niin muistan hänen käyneen meidän
      kylässä useita kertoja , ja kun ei virallisia kiertoja ollut ennen -62 . AI:oli hyvä
      tilaisuus tehdä myyrän työtä .

      Luulen että Leeviläiset sai nimensä Levi. Älgreen niltä . ero tapahtyi n.65.
      Ja se oli Rankkaa aikaa monille perheille , saattoi jäädä äiti toiseen poppooseen
      ja isä toiseen , kuitenkin parukat hajosi ja leeviläiset saattoi olla 55%. ja Es/lesta
      45. %. Nythän Leeviläiset käyttävät Esikoislestaadiolasnimeä. koska se on alkup
      räisempi kuin Es/Lesta. Olimme Suku Juhlilla kesällä ja ei yhtäänainutta heistä
      ollut tullut paikan päälle . sellaista se on (odotimme severin anna sukua , yksi oli
      Pojaista joka on ollut erossa koko ajan , hän on ollut essu,, anna on isäni sisko. .

    • ^^muuttolintu^^

      Otit esiin asian, josta Jeesus puhui opetuslapsilleen: "Voi kun te yhtä olisitte"
      Voi niin, se olisikin ihana ja voimaannuttava asia!
      Mutta vielä ei ole se aika. Uskon, että vakavien vastoinkäymisten tultua (ja ne kyllä tulevat) kristityt alkavat enenevässä määrin toimimaan yhdessä rintamassa.

      Viimeistään silloin, kun luomakunta järkkyy, taudit, joihin antibiootit eivät tehoa ja sodat muuttuvat uhkasta todellisuudeksi, kuka tahansa, mistä kristitystä yhteisöstä tahansa muuttuu rakkaaksi ystäväksi. Silloin ei oppiriidoilla enää ole merkitystä, vaan Jeesus Kristus saa olla ykkösasia.
      Totuus taitaa olla, että mikään porukka ei hallitse koko raamattua ja sen selitystä. Pelastuksen Tie on ydinasia. Se on se punainen lanka, joka kulkee läpi koko raamatun. Jeesus Kristus, Vapahtaja.

    • Tämä asia on minulle läheinen ja tärkeä. Kun meidän vankilalähetysyhdistys kesällä 2000 rekisteröitiin, niin sääntöihin kirjattiin perustaksi yhteiskristillisyys. Olen ollut siinä mukana siitä syksystä alkaen. Meillä on lähettejä siinä luterilaisia , vapaakirkollisia ja helluntailaisia.

      Olen siis käytännössä saanut "siedätyshoitoa" tälle asialle. Joskus meidän jumalanpalvelustiimissä on vapaakirkon pastoripariskunta musiikissa, mutta antavat kumminkin saarnan minulle, kun en osaa soittaa. Meillä on siis pääosin kunnioitus toisiamme kohtaan.

      Tottakai aina joskus tapahtuu kotiinvetämistä, mutta siinä koetellaan meidän uskoamme. Mikä on niin iso asia, että kannattaa rikkoa Kristuksen ruumis vertavuotaviksi kappaleiksi?

      • ^^muuttolintu^^

        Mielestäni on hyvä asia, että olet löytänyt kutsumuksesi. Kaikkia uskovia tarvitaan Herran töihin.

        Esikoisuudessa olemme saaneet oppia mikä on ainoa oikea seurakunta, jossa pelastuu.
        On vuosien, jopa vuosikymmenten projekti ainakin itselläni ollut ymmärtää, ettei niin ole.

        Ymmärrän kyllä heitä, jotka noin uskovat esikoisuudesta, tai mistä tahansa liikkeestä onkaan kysymys.

        Jos koskaan ei kohtaa muita uskovia samalla, toisiaan kunnioittavalla
        tasolla, ja siten pääse syvälliseen keskusteluun, ei voikaan oppia mitään. Se vaatii jonkin verran rohkeutta, kun ottaa huomioon, millainen opetus essuissa on ja on ollut.
        Nyt, internetin aikana muihin uskonyhteisöihin on helppo tutustua

        Itse olen kokenut monta yllätystä, saarnat ovat olleet raamatullisia eikä ihmisoppia lainkaan.
        On tosin löytynyt mielestäni heikkolaatuistakin sanaa.


    • --------------------

      Muista, että Jeesus ei ole perustanut yhtään; ainuttakaan rikollisen kristinuskon seurakunnista!
      Siis
      yhteydenne, ykseydenne, yhdistyksinenne toimii täysin Jumalallisuuden ulkopuolisina Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkkaavina yhteisöinä!
      Historiassanne on näyttöä, tarviiko laittaa näyttöä esille?

    • Jeesukse Lähettiläit

      Katkoviivapirut (M: Simonaro) nauravat hurskaasti kun kristityt riitelevät.

      Tämä avauksessa oleva aihe on todella valtava haaste meille kristityille. Kristillisessä avioliittotyössä (HNMKY) on tosiaan monia eri kritillisiä ryhmiä samassa työssä yhdessä. Samassa yhteydessä (ryhmätöissä) suomukset putosivat minun silmiltäni.
      Me rikkinäiset kristityt yhdessä kokoonnuimme JUmalanlta Jeesuksen nimeen apua rukoillen. Rakkaus ja avoimuus ovat sellaista tasoa jota en missään muualla ole koskaan tavannut.

      Rakkaus (ei tarvitse pelätä hyljätyksi tulemista ei satuttamista eikä häpäisemistä) on siitä ihmeellinen asia että sellaisessa ryhmässä voi puhua sellaistakin asioista joista ei ole koskaan ennen voinut puhua.

      Avioliittotyö ei ole yksipuolista vaan monipuolisinta mitä kuvitella saattaa. Siinä kun ei enää suojaavat maskit auta, kun on alaston ja paljas toisten edessä. Toiset näkevät senkin puolen meistä jota emme itse näe, tai emme uskalla katsoa. Moni on tullut näillä leireillä uskoon. Jeesus elää.

      Jeesus sanoo että joka käy sisälle, hän käy myös ulos ja löytää laitumen.

      Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ...

      ***) ... ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, ...

      ***) .. kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

      Joh. 20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
      Joh. 20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: ...

      ***) ... "Rauha teille!
      - Niinkuin Isä on lähettänyt minut,
      - niin lähetän minäkin teidät."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4644
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      30
      2932
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      95
      1999
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      135
      1965
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1845
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      41
      1767
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1653
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      114
      1438
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1329
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1302
    Aihe