Salmiakista rajua migreeniä!!!

kokemuksia??

Ilotisin, että migreeniä ei ollut muutamaan viikkoon ja sitten menin ostamaan salmiakkia (melko voimakasta) söin sitä ja sitten pamahti se kamala migreeni. En ajatellut yhdistää tuota salmiakkiin. Söin viikon aikana tämän tästä parista pussista ja koko viikon oli inhottava pistos päässä ja migreeni oireili rajustikin.
Sitten muistelin, että en ole syönyt salmiakkia ennen tätä migreeniä pitkiin aikoihin ja uskon, että salmiakki on ainakin yksi vahvimmista migreenin aiheuttajista!
Ja sen tekee kummalliseksi, että migreenin ollessa päällä on salmiakkiin kova himo.

Onneksi tajusin, että salmiakissa on nyt syy ja lopetin siihen paikkaan ja seuraavana päivänä migreeni oli poissa kun se oli ollu päällä koko viikon ja tänä viikon aikana popsin muutamia karkkeja tämän tästä.
Muistelin myös, että aiemmin olin myös syönyt salmiakkai vuosien varrella ja armottomat migreenit oli siis salmiakain syytä!

Onko sinulla vastaavia kokemuksia?

2

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migreenipotilas

      Wiki


      Lakritsin verenpainetta nostava mekanismi

      Lakritsin sisältämä glykyrretiinihappo estää munuaisissa kortisolia kortisoniksi muuttavan (11β-hydroksisteroididehydrogenaasi) entsyymin toimintaa. Tämän seurauksena syntyy aldosteronin kaltainen vaikutus kun kortisoli sitoutuu mineralokortikoidireseptoreihin. Tämä johtaa natriumin takaisinottoon ja kalium-hukkaan.
      •Tämän seurauksena verenpaine nousee.• Miehillä myös testosteronin muodostuminen saattaa häiriintyä glykyrretiinihapon edellä mainittua entsyymireittiä estävän vaikutuksen seurauksena. Verenpaineen nousun määrä ja kesto vaihtelee huomattavasti ihmisten välillä, johtuen erilaisista fenotyypeistä.

      Salmiakissa on lakritsaa ts. lakritsalla maustetaan salmiakki.

    • moiiikka

      Karkkista tulee mun äidillekkin migreeni. Mulla on onneks vaan LIEVÄ migreeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe