Focus 1,6 -07 ESP SYSTEM FAULT ja jarrut

ford:isti

Moi, kyseinen ilmoitus pärähti ruutuun ja eps-lakkasi toimimasta. Focuksissa ollut vikaa esp/abs ohjainyksikössä ja pumpussa, mutta jos kyseisessä paikassa vikailmoitoksen syy, miten on jarrujen toiminnanan laita. Itsellä abs-jarrut toimii viasta huolimatta normaalisti.

Mistä kaikista syistä muilla on kyseinen vikailmoitus tullut?

11

3331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köfffffff

      Rahhaaa menee ja paljon...hihiiiiii
      kun saat vian korjattua...

      mut ei mitään uutta foordissa......



      hahhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaa

    • Sama vika vuosi sitt

      Joku ABS/EPS hydrauliyksikön venttiili on rikki ja sen paketin vaihto maksaa jotain 600-700€.

      Meillä oli sama vika 1,6 -07. ABS toimi ESP ei. näitä on kuulema ollu jonku verran.

      Kaiken halvalla aina saavat tiesivät että joiltakin mystisiltä pajoilta tuon korvaukseen saa parilla sadalla, mutta itse en sellaista jaksanut etsiä.

      • Sama vika vuosi sitt

        Mahtoikohan normaali määräaikaishinta olla mukana tuossa hinnassa jonka muistelin... ei muista... Kysymällähän se selviää.


      • piilo provoojako???

        Sulla on sitten Kuga ja Focus..ja molemmissa samoja vikoja kuin palstalaisilla...ja kaikki maksavat 600€ ????????


      • oikein päätelty
        piilo provoojako??? kirjoitti:

        Sulla on sitten Kuga ja Focus..ja molemmissa samoja vikoja kuin palstalaisilla...ja kaikki maksavat 600€ ????????

        Vaimolla Focus ja minulla Kuga. Sekä Focusesta meni tosiaan joku venttiili joka halvaannutti ESP systeemin ja Kugasta meni nelivedosta haldex pumppu joka halvaannutti nelivedon.

        Ensimmäisestä Mondeosta kärähti puhaltimen etuvastus.

        Mitään muuta vikaa medän viidessä Fordissa ei ole ollu.

        Ja aina kun autosta hajoaa jotain niin se maksaa 500€ ALV


    • köfffff

      olkaa onnellisia foordin omistajia ja omistakaa iso kukkaro...
      korjaamot tutuksi..



      hahhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • focusst225

      Mulla focus st ja välillä tulee lukemaan ESP system fault. Mutta valittaa ilmamäärämittaria. Kuittaantuu joko itsestään pois tai sitten kapulalla kuittaan itse vian pois. Kun mitään "suurta" vikaa ei ole. Mutta focukset on varsinkin kovia keräileen vikakoodeja. ESP , kun tulee mittariin ajonvakautus ei toimi ,mutta abs toimii.

    • Vetor

      Itsellä -08 TDCi ja sama vika syksyllä. Kuulemma joku elektroninen ohjauslaatikko tai sen osa hajalla. Se oli 600 euroa (Fordilla), mutta 1200:kin ehdotettiin. huomaa, että jos jokin varoitusvalo palaa, ei mene katsastuksesta läpi.

    • Otto66671

      Sama juttu 1.6 STW Fordilla 2007. ESP Fault paloi ja korjaus oli 600 euron päälle Automaalla. Sanoi, että jarrunesteeseen on mennyt vettä ja se kannattaisi vaihtaa huollon yhteydessä aina. Viimeksi ei vaihdettu. Ajettu reippaasti alle satatonnia.

    • EIkorjaamalla

      ESP valo voi syttyä esim. myös siksi,että Alustassa on jotain vikaa. Esim. Iskunvaimennin on rikki tms. ECS lukee kaikenlaista ja jos auto alkaa menemään vinossa ni voi olla syynä.

      En kiellä sittäkään,että bokseissa se vika,mutta autoliikkeetkin osaavat myös vedellä oikeista naruista joskus. Maksava asiakas,kun yleensä aina maksaa jos ei sitten mene ns.Fordin takuuseen mikä on melko naurattava.

      T: 2007 vm. Focus ST:n omistaja.

    • lasse791

      Hae autovahinkokeskuksesta niin saat halvalla, hyvin toiminu 1v verran

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe