52v ja raskaana!

ihan pihalla

Tämä on ensimmäinen raskauteni, miten tässä näin kävi? Kuvittelin, että en koskaan saa lapsia ja nyt sitten. Nyt mietin hankinko abortin vai pidänkö lapsen. Vakituista parisuhdetta ei ole.

38

3331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhuh

      Abortti. Lapsen kannalta paras. Tai adoptioon antaminen.

    • voi voi sentään

      Kyllä on surullista, että joku heti huutelee aborttia. Kuka on oikeutettu sanomaan, että "sun olis parempi kuolla, kuin elää"? Ap, minusta lapsi voisi syntyä maailmaan.

    • voi ei.....

      Lapsella on tietysti oikeus syntyä maailmaan. Mutta sinun ikäsi, se saattaa olla riski vaikka mihin. Lapsi saattaa suuremmalla todennäköisyydellä olla vammainen, kuin parikymmentä vuotta nuoremman lapsi. Jaksaisitko huolehtia vakavasti vammaisesta lapsesta? Entä terveestä? Millaisessa kunnossa olet itse? Kun lapsi on 15-vuotias, sinä olet 67-vuotias. Onko sinulla tukiverkostoa? Saatko tarvittaessa apua? Adoptioasiaa kannattaa toki myös harkita, jos kokee olevansa sellaiseen valmis. Ja onhan niitä kaikkia tukiperheitäkin olemassa. Kannattaa harkita todella, todella tarkkaan mitä teet. Myös se abortti on yksi vaihtoehto.

      Mutta sitä mieltä olen, että täällä jauhetaan kovin paljon nuorille siitä ehkäisystä, mutta mielestäni kypsässä iässä olevan naisen pitäisi myös huolehtia ehkäisystä jos ei välttämättä lasta halua.

      • ......Tonttu........

        En kyllä näe mitään syytä, miksi avaajan pitäisi miettiä lapsen antamista pois?


    • ...

      No jos tuommoisen lahjan olet saanut niin tottakai pidät lapsen! Onnea!

    • ;(((((((((((((((((

      Provot vain muuttavat muotoaan, hoh, hoijakkaa...

      • --------------------

        Jos on provo, niin on todella huono, sillä kyllä 52-vuotias voi olla raskaana 1. kertaa. Sanoisinpa vielä, että paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin 12-vuotias. Molemmilla on vielä kuukautiset, mutta normaali 52-vuotias on seksuaalisesti aktiivisempi kuin normaali 12-vuotias.


      • Lapseton
        -------------------- kirjoitti:

        Jos on provo, niin on todella huono, sillä kyllä 52-vuotias voi olla raskaana 1. kertaa. Sanoisinpa vielä, että paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin 12-vuotias. Molemmilla on vielä kuukautiset, mutta normaali 52-vuotias on seksuaalisesti aktiivisempi kuin normaali 12-vuotias.

        Kyllä yli 50-vuotiaan raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä. Vaikka munasarjoissa vielä jonkinlaista toimintaa olisikin, hedelmällisyys on vähentynyt vähitellen jo 35-vuotiaasta alkaen.

        Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi yli 50-vuotiaalle äidille. Todennäköisesti raskaus alkaa useammalla, mutta se päättyy joko keskenmenoon tai aborttiin. Mitä vanhempi äiti on, sitä suurempi on erilaisten komplikaatioiden riski, joten aborttia suosittelen minäkin. Ihmettelen, että ylipäänsä asiaa pitää miettiä - jaksaisitko järjestää yo-juhlia seitsemänkymppisenä? Kuunnella murrosikäisen raivoamista 67-vuotiaana? Valvoa öitä koliikkivauvan kanssa 52-53-vuotiaana?

        Adoptiovanhemmilla on ikärajat, eikä syyttä. Adoptiolapsen ja vanhemman ikäero ei saa olla yli 45 vuotta. Minusta tätä voisi noudattaa myös omien lasten hankinnassa.


      • --------------------
        Lapseton kirjoitti:

        Kyllä yli 50-vuotiaan raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä. Vaikka munasarjoissa vielä jonkinlaista toimintaa olisikin, hedelmällisyys on vähentynyt vähitellen jo 35-vuotiaasta alkaen.

        Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi yli 50-vuotiaalle äidille. Todennäköisesti raskaus alkaa useammalla, mutta se päättyy joko keskenmenoon tai aborttiin. Mitä vanhempi äiti on, sitä suurempi on erilaisten komplikaatioiden riski, joten aborttia suosittelen minäkin. Ihmettelen, että ylipäänsä asiaa pitää miettiä - jaksaisitko järjestää yo-juhlia seitsemänkymppisenä? Kuunnella murrosikäisen raivoamista 67-vuotiaana? Valvoa öitä koliikkivauvan kanssa 52-53-vuotiaana?

        Adoptiovanhemmilla on ikärajat, eikä syyttä. Adoptiolapsen ja vanhemman ikäero ei saa olla yli 45 vuotta. Minusta tätä voisi noudattaa myös omien lasten hankinnassa.

        Ei todellakaan ole erittäin epätodennäköistä, jos nainen on terve ja hänellä on ollut hyvät elämäntavat ja kuukautiset tulevat säännöllisesti. Miksi sitten esimerkiksi ehkäisyä ei suositella lopetettavaksi ennenkuin vasta 55 vuoden iässä?

        Se että lapsia ei synny kuin muutama yli 50-vuotiaille on seurausta siitä, että he joilla ei ole kohtua poistettu, munasarjoja operoitu tai jotka eivät ole sairastaneet esim. endometrioosia, huolehtivat hyvin ehkäisystä. Harvapa tieten tahtoen haluaa äidiksi tuossa iässä.

        Itse tekisin abortin, jos nyt tulisin raskaaksi, mutta koska tässä avauksessa (ehkä kuvitellussa tilanteessa) naisella ei ennestään ole lapsia, on aika julmaa ehdottaa, että hän abortoisi ainoansa. Jos hän on tullut raskaaksi ja raskaus sujuu loppuun asti hyvin, hän todennäköisesti on kyllin terve myös huolehtimaan lapsesta seuraavat 30 vuotta. Suomessa naiset näet kuolee km. 82 vuoden iässä. :)


      • epävarmaa.
        -------------------- kirjoitti:

        Ei todellakaan ole erittäin epätodennäköistä, jos nainen on terve ja hänellä on ollut hyvät elämäntavat ja kuukautiset tulevat säännöllisesti. Miksi sitten esimerkiksi ehkäisyä ei suositella lopetettavaksi ennenkuin vasta 55 vuoden iässä?

        Se että lapsia ei synny kuin muutama yli 50-vuotiaille on seurausta siitä, että he joilla ei ole kohtua poistettu, munasarjoja operoitu tai jotka eivät ole sairastaneet esim. endometrioosia, huolehtivat hyvin ehkäisystä. Harvapa tieten tahtoen haluaa äidiksi tuossa iässä.

        Itse tekisin abortin, jos nyt tulisin raskaaksi, mutta koska tässä avauksessa (ehkä kuvitellussa tilanteessa) naisella ei ennestään ole lapsia, on aika julmaa ehdottaa, että hän abortoisi ainoansa. Jos hän on tullut raskaaksi ja raskaus sujuu loppuun asti hyvin, hän todennäköisesti on kyllin terve myös huolehtimaan lapsesta seuraavat 30 vuotta. Suomessa naiset näet kuolee km. 82 vuoden iässä. :)

        Ei sitä koskaan tiedä, koska kuolee,toiset elää 30v ja toiser 100v sitä ei tiedä saako jonkun pahan syövän tai kuolee onnettomuudessa, ja onneksi kuolemaansa ei tiedä.


      • -------------
        epävarmaa. kirjoitti:

        Ei sitä koskaan tiedä, koska kuolee,toiset elää 30v ja toiser 100v sitä ei tiedä saako jonkun pahan syövän tai kuolee onnettomuudessa, ja onneksi kuolemaansa ei tiedä.

        Niin, kyllä joku 18-vuotias teiniäitikin voi olla 20-vuotiaana mullan alla. Kukaan ei etukäteen tiedä, missä järjestyksessä täältä lähdetään.


      • ????????????????????
        Lapseton kirjoitti:

        Kyllä yli 50-vuotiaan raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä. Vaikka munasarjoissa vielä jonkinlaista toimintaa olisikin, hedelmällisyys on vähentynyt vähitellen jo 35-vuotiaasta alkaen.

        Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi yli 50-vuotiaalle äidille. Todennäköisesti raskaus alkaa useammalla, mutta se päättyy joko keskenmenoon tai aborttiin. Mitä vanhempi äiti on, sitä suurempi on erilaisten komplikaatioiden riski, joten aborttia suosittelen minäkin. Ihmettelen, että ylipäänsä asiaa pitää miettiä - jaksaisitko järjestää yo-juhlia seitsemänkymppisenä? Kuunnella murrosikäisen raivoamista 67-vuotiaana? Valvoa öitä koliikkivauvan kanssa 52-53-vuotiaana?

        Adoptiovanhemmilla on ikärajat, eikä syyttä. Adoptiolapsen ja vanhemman ikäero ei saa olla yli 45 vuotta. Minusta tätä voisi noudattaa myös omien lasten hankinnassa.

        Sehän tässä asetelmassa on aika hassua, että teiniäidit tekevät kyllä lapsia isovanhempien hoidettaviksi ja kasvatettaviksi, mutta kun isoäiti-ikäinen tulee raskaaksi, hänen pitäisi antaa lapsi pois adoptioon. Lievää ristiriitaa. :)


      • enookandasta
        Lapseton kirjoitti:

        Kyllä yli 50-vuotiaan raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä. Vaikka munasarjoissa vielä jonkinlaista toimintaa olisikin, hedelmällisyys on vähentynyt vähitellen jo 35-vuotiaasta alkaen.

        Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi yli 50-vuotiaalle äidille. Todennäköisesti raskaus alkaa useammalla, mutta se päättyy joko keskenmenoon tai aborttiin. Mitä vanhempi äiti on, sitä suurempi on erilaisten komplikaatioiden riski, joten aborttia suosittelen minäkin. Ihmettelen, että ylipäänsä asiaa pitää miettiä - jaksaisitko järjestää yo-juhlia seitsemänkymppisenä? Kuunnella murrosikäisen raivoamista 67-vuotiaana? Valvoa öitä koliikkivauvan kanssa 52-53-vuotiaana?

        Adoptiovanhemmilla on ikärajat, eikä syyttä. Adoptiolapsen ja vanhemman ikäero ei saa olla yli 45 vuotta. Minusta tätä voisi noudattaa myös omien lasten hankinnassa.

        Onko todella tuollainen aika järkevä laki Suomessa?Hyvähyvä ,saisivat laittaa ikäeron 40 vuoteen.
        Minua aina karmaisee kun kuuntelen näitä ylikypsiä äitejä kiekumassa että "tämä vauva saa minut pysymään niin nuorena..." (= pystyn helpommin valehteleen itselleni että oon nuorekas)
        Entäpä vauva itse?
        Niillä ei ole tapana pysyä vaaveina vaan kirotut kasvavat ja jopa aivot kehittyvät......
        Ja joutuvat valehteen ja salaamaan kahta kovemmin kymmenessä eri asiassa.
        On hyvin harvoin ,että näille palstoille kirjoittaa joku joka itse omakohtaisesti on saanut kahlata nuoruutensa läpi ikälopun mutsin varjossa.
        Tavallista on,että kerrotaan "mun naapurin enon veljenpoika Kanadassa oli aivan rento vaikka äiskä 105"
        Luultavasti olikin koska oikeat tunteet on pakko piilottaa,että ei muumiomutsi sais päähänsä voida huonosti.


      • toinen lapseton
        Lapseton kirjoitti:

        Kyllä yli 50-vuotiaan raskaaksi tuleminen on erittäin epätodennäköistä. Vaikka munasarjoissa vielä jonkinlaista toimintaa olisikin, hedelmällisyys on vähentynyt vähitellen jo 35-vuotiaasta alkaen.

        Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi yli 50-vuotiaalle äidille. Todennäköisesti raskaus alkaa useammalla, mutta se päättyy joko keskenmenoon tai aborttiin. Mitä vanhempi äiti on, sitä suurempi on erilaisten komplikaatioiden riski, joten aborttia suosittelen minäkin. Ihmettelen, että ylipäänsä asiaa pitää miettiä - jaksaisitko järjestää yo-juhlia seitsemänkymppisenä? Kuunnella murrosikäisen raivoamista 67-vuotiaana? Valvoa öitä koliikkivauvan kanssa 52-53-vuotiaana?

        Adoptiovanhemmilla on ikärajat, eikä syyttä. Adoptiolapsen ja vanhemman ikäero ei saa olla yli 45 vuotta. Minusta tätä voisi noudattaa myös omien lasten hankinnassa.

        ei se aina käy niin että lapsia hankitaan, ihan kuin aikataulun mukaan kello kädessä. he tulevat jos ovat tullakseen. toivottavasti kypsä äiti saa terveen lapsen.


    • Minäkin 52

      Varmaan provo. Mutta kuitenkin... jos olet oikeasti olemassa, on sinulla varmaan jonkinlainen ajatus itselläkin?

    • ikuisesti lapsetonko

      Saisinpa minä sinun lapsesi adoptoida. Minä olen 54-vuotias ja minulta poistettiin kohtu ja munasarjat.

      • ghfghfjgjgg

        Miksi et ota sijaislapsia tai adoptoi?


    • gfhhhgjhhjh

      Voithan antaa lapsen adoptioonkin jos siltä tuntuu ettet enään jaksa hoitaa vauvaikäistä.

      Tee niinkuin sinusta tuntuu ilman että mietit ikääsi.
      Pääasia ettet kadu päätöstä. Muutenhan se on sinun päätös miten asiat otat.

      Lapsia on jo ennestään maailma täynnä ja varhaisraskaudessa ei ole vielä muuta kuin soluja. Eli keskeytys on ok jos siltä tuntuu.

      Mieti asia kunnolla kun asia on tehty niin se on lopullinen päätös.

    • Huono provo...

      Kun täällä asiaa kyselet niin et ole vieläkään kypsä saamaan lapsia vaikka iältäsi siihen ylikypsä oletkin.
      Koska iskee kuumat aallot? Ensivuonnako?

    • gfrfrfrefre

      Auts! Itse tekisin abortin.

    • vkmvfgh

      Soita neuvolaan ja varaile aikaa, saat keskustella vaihtoehdoista.

    • yllätys

      Jos olet terve ja sinulla on tukiverkkoa, niin mikset pitäisi lasta. Raskaampaahan se on iäkkäänä, mutta ei mahdotonta. Kokonaisuus ratkaisee. Neuvola-ajan varaamista minäkin suosittelisin. Ja ystävien kanssa keskustelemista. Ja lähisukulaisten kanssa keskustelemista. Jos sinulla on sisaruksia, mieluummin nuorempia, jotka voivat olla avuksi myöhemmin, kysysitä heiltä suoraan.

    • tuikkulai

      Noh, sanoisin, että nykypäivänä ei pitäisi olla ongelmaa. Tiedän ihan vastaavan tapauksen ja siinä meni kaikki hyvin ja lapsi on nyt aikuinen ja tosi pitkällä elämässä. Muistakaa, että luonto on järjestänyt niin, että lapsia voi saada sen aikaa, että niistä pystyy huolehtimaan.

      Sitten vielä tiedoksi ketjulaisille.Lapsen vanhemmat / vanhempi voi kuolla muuhunkin, kuin vanhuuteen...Kuten oma äitini, joka kuoli nuorena minun ollessani varhaisteini (eikä isää ollut huolehtimassa).

      Tässäkin tapauksessa aloittajahan olisi vasta 70-vuotias, kun lapsi on täysi-ikäinen, siis ikä eikä mikään tänä päivänä ja tiedän muuten yhden isän, joka on itse tuon ikäinen ja lapsi 18-vuotias. Viidenkymmenen vuoden iässä on varmaan jo pysyvät sosiaaliset suhteetkin olemassa, joten tukiverkko varmaan lienee olemassa.

      Ei sillä nyt ole suuresti eroa tekeekö lapsen 45-vuotiaana (mikä ei ollenkaan epätavallista enää nykyään, varsinkaan pk-seudulla) vai 52-vuotiaana. Muutaman vuoden ero, mutta tasaluku vain vaihtunut. Me elämme kuitenkin pidempään ja terveempinä, kuin aiemmat sukupolvet.

      Aloittajalle tsemppiä päätöksentekoon. Itse sanoisin, että kuullostaahan tuo jo lahjalta jos kerran et ole lapsia aiemmin voinut saada / olet luullut, että et saa. Teitpä mitä teit, niin kaikki vaihtoehdot ovat ok. Kannattaa kuunnella sydäntään.

      Kellään ei ole oikeutta sanoa kuka on liian "vanha" tekemään lapsen ja kuka ei. Luontoonkin kannattaisi kyllä vähän luottaa...

    • Aina ei voi tietää

      Ystäväni äiti sai tämän ainoan ja ensimmäisen lapsensa yli 50 vuotiaana ja eli yli 90 vuotiaaksi. Lapsi (ystäväni) syntyi täysin terveenä ja on itse tänä päivänä kolmen lapsen isä ja lähestyy 50 ikävuotta. En muista ks. miehen koskaan valitelleen, että olipa hänellä vanha äiti.

    • Yatzi

      Pidä toki lapsesi. Tulet muuten aina katumaan. Lapsi on lahja, jota kaikki eivät saa ja hänellä on tarkoitus sinun elämääsi.

      • Elomamma73

        Vain sinä itse sen päätöksen voit tehdä, mutta uskoisin, että jos itse tuossa tilanteessa olisin, katsoisin tarinan loppuun asti. Et mainitse millä viikoilla olet, eli onhan siinä vielä monta mutkaa matkassa ennen kuin lapsi on sylissä ja mahdollisuudet keskenmenoon hieman isommat kuin kaksvitosilla - mutta on täysin mahdollista että kaikki menee hyvin ja lapsi on terve. Ei kannata turhaa pelätä eikä kenenkään pelotella.

        Lisäksi, ns. iäkkäimmillä voi olla talouskin jo enemmän tasapainossa ja varaa vaikka palkata lastenhoitoapua sekä elämää ja baarit nähtynä, että nauttii elämästä lapsen kanssa eri tavoin kuin nuorempana. Näin itse ajattelen. Eikä ole tosiaan mitään siinäkään, että minkäikäiset vanhemmat ovat - tärkeintä että rakastavat ja huolehtivat ovat. Tiedän lisäksi monia ikäisiniäni, jotka ovat menehtyneet syöpään ja jääneet pienet lapset, eli ei se ikä aina ratkaise.

        Itse olen juuri täyttänyt 39 ja odotan toista lastamme, ensimmäinen on 3,5 vuotias. Välissä oli yksi keskenmeno viikolla 8 (todettiin vk10) ja nyt menossa rv 17. Hyvin olemme lapsen kanssa jaksaneet ja hänestä nauttineet - ei se suurempaa rikkautta olekaan.


    • Voimaaa

      Onko lapsen isä mukava kuvioissa? Ilman muuta pitäisin lapseni, ties vaikka on ainoa joka käy sittten katsomassa sinua vuodeosastolla sairaalassa, kun vanha olet

    • vypi

      Aina on ajateltava lapsen parasta. Jos tunnet jaksavasi kantaa loppuelämän vastuuta. Ihan ok. Lasta ei saa tehdä omien itsekkäiden syiden takia, lapsi on vain lainaa.

    • Pikku Myy*

      Älä tee aborttia! Nauti odotuksesta täysillä! Saat ihanan lapsen ja nauti, kun hän kasvaa ja varttuu.=) Kadut vuosien varrella, jos teet abortin.

    • nyt ja aina

      Olet aikuinen, miksi kyselet täällä mitä sinun pitäisi tehdä, ethän sitä kysynyt silloinkaan kun sänkyyn kiirehdit. Tietenkin pidät lapsesi. Kaikki aborttijutut ym
      ovat lapsellisia. Ei omaa lasta tarvitse antaa pois. Olet etuoikeutetussa asemassa
      kun saat lapsen, kaikki eivät tule koskaan sitä kokemaan. Arvosta itseäsi ja lastasi
      joka on parasta maailmassa juuri sinulle. Lapsi tarvitsee sinua, olet tärkeä hänelle. Katse tulevaisuuteen lapsesi kanssa. Onnea jokaiseen päivään että raskaus kestää ilman vastoinkäymisiä.

      Onnea sinulle ja tulevalle vauvallesi !

    • Onneksi olkoon!
      Kunnioita elämää joka on sisälläsi!

    • villava hiiri

      Olet aika mutkikkaassa tilanteessa.
      Suomen vanhimman äidin titteliä et kuitenkaan saa.

      Yksinhuoltajuus ei ole mikään ongelma nykypäivänä.
      Lapsen terveysasiat testataan etukäteen jos haluat.
      Ikäistäsi äitiä huolletaan raskausaikana hyvin huolella.

      Kannattaisi käydä neuvolassa juttelemassa asiasta, jotta tiedät millä tavalla sinusta ja lapsestasi pidetään huolta, jos jatkat raskautta. Voit keskustalla myös sisarustesi kanssa, tulevan mahdollisen isän kanssa. Päätös ei ole helppo, sinun on elettävä päätöksesi kanssa loppuelämä.

    • beenthereonce

      Mikä synkeä tulevaisuus on sinun lapsella edessä jos hän tähän maailmaan joutuu.
      Ajattele ensin tätä olematonta sielua/sielutonta olentoa sinun vatsassa ja sitten vasta itseäsi.
      Olisitko itse halunnut kasvaa jos koko ajan luullaan että äiti on isoäiti.
      Ja sitä kiusaajien riemun määrää kun ymmärtävät, että äiti ja isoäiti on sama....
      Ole ystävällinen ja sääli pientä toukkaa

    • .......

      Sinunko kaltaisesi beenthereonce opettavat lapsilleen, että vähän iäkkäämmän äidin lasta saa kiusata asiasta? Ei lapsi sellaista luonnostaan käsitä. vaan kuulee sen joltain vanhemmaltaan... Mieti siis vähän

    • siinäpä kysymys

      Kumpi on parempi, vanha 50 -vuotias äiti, vai nuori 15 -vuotias äiti.

    • upeaa!!

      Vanha ketju, mutta wau! Upeaa. Toivottavasti terveytesi kestää. Minä olen 42 v ja toivon, että olen raskaana. Edellisen menetin keskenmenossa mutta se ei varmasti liittynyt ikään vaan siihen, että olen menettänyt sikiön aiemminkin keskenmenon takia. Minä sain ensimmäisen lapseni hieman yli 30-vuotiaana ja minullekin oli lääkäri kertonut, että en voi saada lapsia, joten ensimmäinen lapseni oli yllätys...työterveyshuollossa vaan pitkään ihmeteltiin ja tutkittiin, että miksi olen niin väsynyt :). Raamatussa on ainakin kaksi upeaa esimerkkiä vanhoista äideistä: toinen on Saara (Saarahan nauroi kun Jumala oli antanut Aabrahamille lupauksen lapsesta, kun Saara oli jo vanha nainen) ja toinen on itsensä Neitseen Marian äiti Anna.

    • Voihan elämän kevät

      Kylläpä teitä on helppo huijata :) mummot ei synnytä lapsia. Tämä ihminen on taas nostanut tämän provon teille hömelöille.

      • En riskeeraa

        Ai, olen 53 ja gynis sanoi, että ei saa luopua VIELÄ ehkäisystä. Hormonitasot ok, ovuloin ja säännölliset menkat. Onhan niitäkin nuoria "mummoja", joilla vaihdevuodet ovat alkaneet 35-vuotiaana. Sinä kuulunet heihin? ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe