Onko laillista että työnantajalla; osastonhoitajalla on lääkärille kuuluva diagnoosi luokitus kirja numeroineen,josta hän voi katsoa kun työntekijä tuo lekurintodistuksen.Omaa uteliaisuuttaan,vittuillakseen??
Eihän sitä tarvitse kertoa!Intimiteetti suoja!
Onko laillista..
7
1179
Vastaukset
- ja näin
Näin he pystyvät tekemään meidän alalla. Jostakin kumman syystä lääkärintodistus vain menee oh/yh kautta että tilastot pysyy kunnossa ja hallintoasiat etenis. Pitää vain muistaa ettei raksapuolen johtajalla ole ICD-10/kiinnosta minkä takia olet poissa. Tämä meidän ala on "akka" voittoista että tännekkin mahtuu kaiken maailman kyttääjiä ja tiedäthän, niitä just täällä on.
- pomo
Voithan pyytää jättämään koko tautiluokituksen pois todistuksesta. Toi luokitus on kenen tahansa saatavila... Eli jätä pois alkoholin- tai mielenterveydenongelmat sairauslomista!!! Eli loppuu se ryyppääminen!!!!!!
- Ylläpitäjä
ICD 10 -koodit löytyvät myös netistä eli eivät ole laitonta materiaalia. Sairaslomatodistusta ei kuitenkaan tarvitse antaa esimiehelle vaan sen voi toimittaa suoraan työterveyshuoltoon. Jos esimies haluaa varmistaa poissaolosi luvallisuuden, hän voi tiedustella asiaa työterveyshuollosta. Työterveyshuollolla ei kuitenkaan ole oikeutta kertoa esimiehellesi poissaolosi syytä eli diagnoosia vaan ainoastaan sen, oliko poissaolo luvallinen (esim. keuhkoputkentulehdus) vai ei (esim. krapula).
- Ylläpitäjä
Työterveyshuollolla on oikeus ja itse asiassa velvollisuuskin antaa enemmän tietoja sairautesi laadusta, jos sairautesi vuoksi joudutaan työpaikallasi joihinkin toimenpiteisiin. Riippen työtehtävistäsi tällaisia voisivat olla tubi, salmonella, mrsa tai vre jne.
- pomo
näin. Krapulassa ei kannata hakea saikkua!
- Hoitsu
Ylläpitäjä kirjoitti:
Työterveyshuollolla on oikeus ja itse asiassa velvollisuuskin antaa enemmän tietoja sairautesi laadusta, jos sairautesi vuoksi joudutaan työpaikallasi joihinkin toimenpiteisiin. Riippen työtehtävistäsi tällaisia voisivat olla tubi, salmonella, mrsa tai vre jne.
Onhan minullakin vastuuta;täytyyhän kertoa jos on kyse esim. vaarallisesta sairaudesta.Joka on hyvin epätodennäköistä työpaikalla.Mutta ei työnantajan tarvitse tietää perussairauksissa syytä tai esim. jos menet lääkäriin tarkastukseen että mitä siellä on tehty ja tutkittu.
Kuulin juuri että samanlainen numeroluettelo sairauksista on saatavissa myös netistä!!! - hoitsu
Ylläpitäjä kirjoitti:
Työterveyshuollolla on oikeus ja itse asiassa velvollisuuskin antaa enemmän tietoja sairautesi laadusta, jos sairautesi vuoksi joudutaan työpaikallasi joihinkin toimenpiteisiin. Riippen työtehtävistäsi tällaisia voisivat olla tubi, salmonella, mrsa tai vre jne.
En ehtinyt lukea edellistä ensinnä,vastasin toiseen.Kiitos infosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372