Minulla on aina ollut ongelmana sellainen,että minun on vaikea tutustua uusiin ihmisiin ja luoda uusia ihmissuhteita. En tiedä voiko tämä johtua siitä että olin nuorempana koulukiusattu myös ammattikoulussa kiusaaminen jatkui. Se on tehnyt minusta sisäänsulkeutuneen, en uskalla heittää läppää uusien ihmisten seurassa ja yleensä vain kuuntelen,kun muut puhuvat enkä itse uskalla kertoa omia juttujani ja kertoa ääneen omia mielipiteitä. Pidän kaiken omalla sisälläni.
Olen saanut tästä asiasta monet kerrat negatiivista palautetta.
Tämän asian takia olen jopa yksinäinen,kun kukaan ei halua tutustua minuun ja ystävystyä. Olen yksin 24/7 eikä koskaan kukaan soita, pyydä ulos.. ainoa kuka saattaa soittaa on äitini.
Ainoa keino minkä koen parhaakseni olisi,että saisin tutustua uusiin ihmisiin rauhassa ja kerätä luottamuksen. Kun jotenkin tuntuu,että en luota uusiin ihmisiiin koulukiusaamisen takia.
Olen kuitenkin netin kautta saanut joitain nettikavereita mutta meilläkin on matkaa monia satoja kilometrejä. Netin kautta olen huomannut,että minun on helpompi puhua toisille,kun oikeassa elämässä live tilanteessa.
uusiin ihmisiin tutustuminen vaikeaa
3
586
Vastaukset
- qwetsad
Omakin yksinäisyyteni johtuu koulukiusaamisesta. Vanhemmat päättivät minun 7 luokan jälkeen muuttaa etelä-suomesta itä-suomeen ja kaikki kaverit jäivät. Minulla oli todella paljon kavereita 7 luokkaan asti kun suurimman osan kanssa oltiin oltu samalla luokalla aina esikoulusta lähtien ja monta olin tuntenut aivan "vauvasta" asti. Olikin todella outo tilanne kun koulukiusaamien alkoi heti 8 luokan alussa ja jatkui ammattikoulun loppuun asti. Ammattikorkeakoulussa ei kukaan kiusannut mutta silloin olin jo todella varautunut ja sulkeutunut ihminen ja vietin kaiken aikani yksin.
Vaikein yksinäisyys on juuri ihmisillä jotka tietävät millaista on olla kun on kavereita. Mielestäni pahinta mitä ihmiselle voidaan sanoa koulussa tai työpaikalla, on että ei kuulu joukkoon. Ihminen on kumminkin laumaeläin ja luonnossakin eläin, joka ajetaan pois laumasta menehtyy ilman laumansa tarjoamaa tukea. - tsemppiä teille
Kiusaaminen saa araksi ja helposti on varautunut. jospa netin kautta tulle joku ystävä joka ei asua satojen kilometrien päässä. Kannattaa vain pikkuhiljaa rohkaistua ja jättää kiusaamismuistot.
On ihan tutkittu juttu, että koulukiusattujen on vaikea myöhemmin luottaa ihmisiin ja siksi he ovat muita suuremmassa vaarassa tulla yksinäisiksi.
Mutta koskaan ei ole liian myöhäistä hankkia onnellinen lapsuus/nuoruus. Hae tarvittaessa ammattiapua, käsittele kiusausmuistot pois ja jatka elämää uusilla eväillä. Tiedostat pohjimmiltasi itsekin, ettei ongelmana ole se etteivät ihmiset olisi luottamisen arvoisia vaan _oma_ kyvyttömyytesi luottaa.
Varo, ettet jää pelkkien nettiystävyyksien varaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804