olen perustamassa osake-yhtiötä ja haluaisin tietää pääseekö vouti osake-yhtiön omaisuuteen koska minulla on yksityishenkilönä ulosotossa velkaa, jos laitan osakkeet omiin nimiin?
mites sitten jos laitan osakkeet lapsieni nimiin?
kaikille asiattomille vastaajille tiedoksi että uo-velkani ei ole itse aiheutettua vaan aikoinaan on tullut väärä oikeudenpäätös joka on nyt 7vuotta myöhemmin hovioikeudessa kumottu mutta se ei kuulemma riitä oikeusrekisterikeskukselle ja ne perii sitä vieläkin ja niiden mielestä MINUN pitää valittaa asiasta korkeimpaan oikeuteen,koska oikeusrekisterikeskuksen mielestä hovioikeuden päätös jossa kumotaan aikaisempi korvausvelvollisuus ei ole pätevä. asian tekee ihmeellisemmäksi vielä se että oikeusrekisterikeskus ei valittanut hovioikeuden tuomiosta ja valitusaika meni umpeen jo puolivuotta sitten.
mahdollista vain suomessa???
pääseekö vouti osake-yhtiön omaisuuteen?
4
166
Vastaukset
- hbjbb
Oy on ikäänkuin itsenäinen henkilö joten vouti ei voi koskea oy:n varoihin eikä omaisuuteen. Tosin jos maksat palkkaa itse itsellesi niin tästä palkasta se munapää jossain vaiheessa repäisee osuutensa.
- hyvää joulumieltä
Vouti ei tietenkään voi periä suoraan Oy:ltä, vaan velalliselta itseltään, joka tässä tapauksessa olisi yhtiön osakkeenomistaja eli sitä kautta yrityksen varallisuus menisi kyllä voudille velan kattamiseksi.
- Tekevät .
mitä haluavat. MOTissa oli juuri yrittäjä, jolle sahan omistaja jätti maksamatta puut. Osti sitten pankilta yrittäjän velan ja pisti yrittäjän koko omaisuuden ulosottoon, vaikka itse oli velkaa yrittäjälle. Suomessa onnistuu näköjään mikä huijaus tahansa.
- hyvää joulumieltä
Jos perustat osakeyhtiön ja olet osakas, niin silloin Sinulla on ulosmitattavaa omaisuutta eli vuoti hakee todennäköisesti yhtiön konkurssiin, ellet vapaaehtoisesti luovuta osakekirjoja.
Jos perustamasi yhtiöt osakkeet ovat lastesi nimissä (joka on vihonviimeinen vaihtoehto) niin alaikäisten lasten kohdalla tulee lasten edunvalvoja kuvioihin, sen lisäksi tarvitaan selvitys rahoituksesta, jos huonosti käy, lapsesi ovat vastuussa perustamasi yrityksen veloista, pahimmassa tapauksessa myös sinun veloistasi.
Tiesithän, että velat vanhenevat 15-vuodessa tuomioistuimen päätöksestä eli siitä päivämäärästä milloin velka on perintäkelpoinen.
Olet hankalassa tilanteessa. Oletko harkinnut velkasaneerausta?
Jos perustat yrityksen, valitsi osakkeen omistajaksi esim. puoliso tai muu täysi-ikäinen läheinen, mutta jos nostat yrityksestä palkkaa, niin se on ulosottokelpoinen, muussa tapauksessa ulosottoviranomainen voi arvioida mahdollisen palkkatason, ellei pystytä osoittamaan yrityksen maksukyvyttömyyttä.
Ennen yrityksen perustamista Sinun kannattaisi kyllä neuvotella velkojan kanssa mahdollisesta sovitteluratkaisusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936617Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652049- 1801790
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691170Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531037Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972