Onkohan täällä muita jotka on kuullet normaalisti mutta kuuroutunut myöhemmin?
Miten olette sopeutuneet elämään kuurona. Entä miten suhtautuu sukulaiset ja ystävät?
Itse olen kuuroutunut vajaa kymmenen vuotta sitten. Olen nyt 35v.
Tuntuu että tuttavat karttelee minua. On kyllä vikaa minussakin kun kuitenkin häpeän tätä kuuroutta ja pelkään että väärinymmärryksiä kun ei kuule. Olen myös ujo että ei ole helppo lähestyä juttelemaan keneenkään kanssa.
Kuurotunut?
9
988
Vastaukset
- Älkää huolestuko :)
Älä suotta pelkkä tai hävettää.Kyllä suomessa joka tapauksessa noin 300 tuhatta ihmisillä kuuroutunut/kuulon alenema.Oletko käynyt kuulotutkimuksessa,että onko niin täysin umpikuurona tai edes vähän kuule lähellä..On mahdollisuutta,että kuulokojetta voi sen kanssa avulla.Tuskin sinussa on vikaa,koska kun se on ymmärrettävä kaikille.Tietääkseni niin,että ihmiset suhtautuvat hyvin kuuroutuneisiin,kuuroihin ja kuuleviin kun ei mitään syytä olla ongelma.Voi ehkä sukulaiset ja ystävät alussa "hämmentyneitä ja asenteen vaikeuksia" tämän tilanteen takia,mutta eiköhän he totuttaa pian että sopeutua.On kuurona elämää yleensä hyvin ja suhtautuivat myös hyvin..Se toinen juttu vähän ongelma,koska ei kuule esimerkiksi ihminen puhuu siitä niin kuurona itse joutuu lukemaan huulilla tai sanoa elekielen kanssa avulla "en kuule" tavalla.
- jöröjukka
Sukulaiset ja kaverit on ihan sinut minu kuurouden kanssa. Itse olen puoli kuuro. Ongelmia on puolestaan ihmissuhteiden perustamisessa. Mistä löytyy ymmättävä ja tukeva puoliso.
- leikattu
Kuurouduin äkillisesti (kuulo vaan meni yhtäkkiä) ollessani 38 v. Nyt minulla on sisäkorvaimplantti. Suosittelen!
Ei kannata jäädä siihen kuurouteen tällä ikää! Kaikesta jää paitsi ja ihmiset on vaan sellaisia, että jos jollain on joku puute (ja kuulonmeno on sosiaaliselle kanssakäymiselle lähes piste), niin häntä pidetään muutenkin kykenemättömänä.
Implanttikuulo palauttaa elämään! - Joopajooo
Leikattu:lle: Oletko vähän tyhmä????? Väität, että jos jollakin on jokin puute, niin häntä pidetään muutenkin kykenemättömänä. Ei ole totta, valitettavasti. Painu sinne missä pippuri kasvaa.
- Syö se mitä jauhat!
Leikattu tulee ehdottamaan tänne mahtavaa ideaa. Ja sinä senkun jauhat paskaa!
- kirjankatsoja
Kuurouduin äkillisesti (kuulo vaan meni yhtäkkiä) ollessani 38 v. Nyt minulla on sisäkorvaimplantti. Suosittelen!
Ei kannata jäädä siihen kuurouteen tällä ikää! Kaikesta jää paitsi ja ihmiset on vaan sellaisia, että jos jollain on joku puute (ja kuulonmeno on sosiaaliselle kanssakäymiselle lähes piste), niin häntä pidetään muutenkin kykenemättömänä.
Implanttikuulo palauttaa elämään!--------------------------------------------------------------no varmaan keksit menee pitkä
aika että saa selvää puheesta vääristymä kamala ei se koervaa alkuperäistä kuuloa lähellekään
simpukasta lähteenoin 20000hermoa
aksiomia kuulohermossa kukin karvasolulle
implantissa on vain noin 24 kanavaa simpukalle
pitäisi olla noin 20000 kanavaa
kukin karvasolun kantaan niin sitten
kuulo olisi alkuperäinen - kuulon-alenema
samaa katekoriota... menee mullakin!! kuin "aloittajalla"... vasen pelaa kojeen kanssa...! (n:60% alenema) ja oikee menin "pimeeksi"? 3v sitten ja sosiaalinen kanssakäyminen... minimissä!! :(
tuttavien kans kyllä totuttu jo...
ps: nykyään 38 v- kuulonalenema
taitaapi olla "houno kuulosia" tällä palstalla??
tuolla "aistit/kuulo" kyllä juttua piisaa....!! mutta kait ne ei itteänsä "vammaseksi" käsitttele itteään ????????? :) - vamainenkomuka
olis mukava vaihtaa "kuulumisia/vointia"! elä
miten menee tai muuten pärjäillyt.muulla siis on oikee "pimeenä"? ja oikea korva tausta kojeella... :) t:kuulon alenema 60% luokkaa,,
s:postini on [email protected]
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086