Todella arka kissanpentu

mievaan

Minun ja poikaystäväni kaksioon tuli eilen kaksi kissakodista ottamaamme 7kk vanhaa kissanpentua. Toinen kissoista oli jo kissakodissa erillään emostaan ja sisarestaan. Toinen taas oli pienessä kissojenboxissa erittäin lähekkäin emonsa kanssa. Kun pennun yritti ottaa sieltä, emo puolustautui muristen.

Noh, eilen kun sitten tänne kotiin tulimme, niin pennut juoksivat molemman piiloon ; odotettu reaktio, vanhemmillani asuessani meille otettiin kissa, joka vietti viikon sohvan takana, mutta on nyt kuitenkin mahdoton rellukka joka tykkää silityksistä ja vatsan päällä nukkumisesta. Kuitenkin, jo eilen toinen kissoista tutki hieman paikkoja ja varovaisesti lähestyi minua ja poikaystävääni jos olimme paikoillamme. Arempi sisaruksista vietti aikansa pitkälle iltaan ensin tv-pöydän alla ja sitten sänkymme alla.

Tänään rohkeamman sisaruksen kanssa olemme jo leikkineet leluilla, mutta hänkin viettää aika paljon aikaa sängyn alla. Mutta tämä puolisko ei nyt ole varsinainen huolenaiheeni, vaan tämä toinen sisaruksista, arempi tapaus. Yöllä se ehkä kävi syömässä olohuoneessa sijaitsevalla ruokakupilla. Ehkä. En voi mennä vannomaan, kun toinen sisaruksista vetää ruokaa niin vauhdilla. Tämän päivän aikana en ole arempaa kissaa nähnyt, paitsi äsken, kun nostin sohvaa, että se tulisi sohvan ''sisältä'' pois syömään. No, se tulikin ja juoksi olohuoneen nurkkaan ja meni aivan käppyrälle. Otin ruokakupin ja tarjosin ruokaa sille. Se pakokauhun saattamana käpristyi enemmän ja juoksi makuuhuoneeseen sängyn alle. Äsken vein ruokakupin sinne sen viereen, että se söisi edes vähän.

Niinkuin aikaisemmin kerroin, vanhempieni kissa vietti viikon sohvan takana. En muista, söikö se miten paljon ja miten usein, mutta siitä olen melko varma, ettei se osoittanut tuollaista pakokauhua minut kohdatessaan. Minua stressaa, jos kissa pelkonsa takia jättää syömättä ja kuihtuu olemattomiin. Myönnän, onhan nyt toki aika aikaista vielä huolehtia, mutta silti, haluaisin hieman keventää mieltäni. Onko kellään käynyt vastaavaa ja onko kellään neuvoja miten minun tulisi toimia ?

En siis ole kumpaakaan väkipakolla yrittänyt tutustuttaa ymym, rauhassa olen antanut heidän olla.

4

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvikatti

      jätä se arempi kokonaan huomiotta. Pistä ruokaa ja hiekkalaatikko sinne sohvan taakse muutamaksi piväksi ja sitten sieerrä ruoka metrin päähjän sohvasta ja sitten parin kolmen päivän päästä kauemmas. Älä nostele sohaa vois. tai myyte. Kissahan siitävain sikkyy entistä enemmän,kuten jo huomasitkin.
      Itse pyydyistin täyusin villin kissan luonnosta. oli noin 4 kk,meli hampaat vaihtumassa- Sylki ja sähisi ja vietti kolmeisen viikkoa sängyn alla. niin että alkoi ensin öisin kuljekai ympäri huushollia ja kiipeillä päällenikin sänkyyn, toisen viikon aikana. Ja sitä teitä sylikissaksimkahden kuukauden sisällä
      kärsivällisyyttä

    • argih

      Anna pennun totutella vain rauhassa, ruoka-ja vesikupit laita piilon lähelle, hiekkalaatikon voit laittaa esim 2 metrin päähän, jotta pentu edes välillä kävisi piilonsa ulkopuolella. Itselläni oli myös äärimmäisen arka kissanpentu, kuukausi meni ennen kuin tottui siihen, että ihmiset todellakin liikkuvat asunnossa eikä sen tarvinnut niitä pelätä.
      Valitettavasti meillä myös on ollut yksi huono onnisempi kissa, tytsy oli meillä yli 2kk ja koko sen ajan vietti piilossa patterin alla, yöllä oli saattanut käydä syömässä ja pissaamassa sohvalle mutta muuten sitä ei näkynyt koskaan, lopulta teimme päätöksen ja veimme kissan lopetettavaksi, tuollainen käytös kun ei enää missään nimessä ollut normaalia, liekkö olisi joskus edellisessä kodissaan saanu liiaksi "isän kädestä", tämä ei ollut myöskään enää pentu, vaan jo yli vuoden ikäinen kissa.

    • mievaan

      Okkeii. Nyt se on kyhjöttänyt tuolla sängyn alla, laitoin ruokakupin sille viereen. Onkos se okei, jos välillä vilkaisen sinne sängynalle vai ahdistuuko se vain entisestään ?

      • villava hiiri

        Vilkaise vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe