60L akvaarioon violetteja kaloja? onko niitä? Tai muita?

kalakatras

Ostimme tytölle 60L akvaarion.
Mitä kaloja tänne voisi laittaa?
Mikä kala olisi violetti/lila? Tai muuten värikäs.

Myyjä tarjosi taistelukalaa. Eikös se ole sellainen riitapukari? Pohjalle myyjä tarjosi harlekiininuolijaista, mutta ainakin liikkeessä oli yksi sellainen, joka oli mielestäni aika iso. Riittääkö sille tosiaan 60 litraa?

Itse olin ajatellut jotain värikkäitä pikukaloja. Mielellään violetteja.
Netistä olen koettanut eri kaloja katsella, mutta nyt sitä vasta sekaisin onkin.
Siis etsin sellaisia kalasuosituksia, joilla olisi veden yms. suhteen samat vaatimukset.
En halua heti raatoja akvarioon väärillä valinnoilla. Liikkeissä kun tuntuvat tarjoavan vähän mitä sattuu. Lehtikalaakin tarjottiin ja olen ymmärtänyt, että lehtikala kasvaa 20senttiseksi. Ei siis hyvä.

Mitkä kalat on mukavaa seurattavaa?

Ehdotuksia otetaan avosylin vastaan!

2

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -kokemustaon

      No ensin akvaario täytyy kypsyttää esim. Ampulleilla saa ostettua netistä tai sitten ihan perus kaavan kautta joka löytyy kun etsit googlesta sanalla akvaarion kypsytys. Taistelukala on värikäs ja tulee toimeen kaikkien paitsi toisten taistelukalojen kanssa, eli taisto ja vaikka 7-neontetraa voisi olla hyvä vaihtoehto. Tuota nuoliaista ei missään tapauksessa akvaariiosi! Pohjalle voisi ehkä mennä parvi (8-10) kääpiömonnisia ovat ainakin kivoja seurata :) Mutta jos väriä loistoa akvaarioon halajaa voisit ottaa parven miljoonakaloja ja kovettaaa vettä hieman ja pohjalle vaikka ottoja, mutta ei miljoonakaloja kuin 4 naarasta ja 1 uros lisääntyvät niin äkkiä. Niin ja taistoa ja miljoonakaloja ei samaan, eri vesiarvot ja taistelukala urokset voivat luulla miljoonakaloja lajitovereikseen ja sitten on niitä raatoja,,,

    • mindiski

      Mulla on sellanen apteekin kulho joka ei oo hirveen iso ja silti siellä on 8 kulta kalaa että ei ne kalat kovin isoo akvaarioo tarvi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe