Ostimme tytölle 60L akvaarion.
Mitä kaloja tänne voisi laittaa?
Mikä kala olisi violetti/lila? Tai muuten värikäs.
Myyjä tarjosi taistelukalaa. Eikös se ole sellainen riitapukari? Pohjalle myyjä tarjosi harlekiininuolijaista, mutta ainakin liikkeessä oli yksi sellainen, joka oli mielestäni aika iso. Riittääkö sille tosiaan 60 litraa?
Itse olin ajatellut jotain värikkäitä pikukaloja. Mielellään violetteja.
Netistä olen koettanut eri kaloja katsella, mutta nyt sitä vasta sekaisin onkin.
Siis etsin sellaisia kalasuosituksia, joilla olisi veden yms. suhteen samat vaatimukset.
En halua heti raatoja akvarioon väärillä valinnoilla. Liikkeissä kun tuntuvat tarjoavan vähän mitä sattuu. Lehtikalaakin tarjottiin ja olen ymmärtänyt, että lehtikala kasvaa 20senttiseksi. Ei siis hyvä.
Mitkä kalat on mukavaa seurattavaa?
Ehdotuksia otetaan avosylin vastaan!
60L akvaarioon violetteja kaloja? onko niitä? Tai muita?
2
150
Vastaukset
- -kokemustaon
No ensin akvaario täytyy kypsyttää esim. Ampulleilla saa ostettua netistä tai sitten ihan perus kaavan kautta joka löytyy kun etsit googlesta sanalla akvaarion kypsytys. Taistelukala on värikäs ja tulee toimeen kaikkien paitsi toisten taistelukalojen kanssa, eli taisto ja vaikka 7-neontetraa voisi olla hyvä vaihtoehto. Tuota nuoliaista ei missään tapauksessa akvaariiosi! Pohjalle voisi ehkä mennä parvi (8-10) kääpiömonnisia ovat ainakin kivoja seurata :) Mutta jos väriä loistoa akvaarioon halajaa voisit ottaa parven miljoonakaloja ja kovettaaa vettä hieman ja pohjalle vaikka ottoja, mutta ei miljoonakaloja kuin 4 naarasta ja 1 uros lisääntyvät niin äkkiä. Niin ja taistoa ja miljoonakaloja ei samaan, eri vesiarvot ja taistelukala urokset voivat luulla miljoonakaloja lajitovereikseen ja sitten on niitä raatoja,,,
- mindiski
Mulla on sellanen apteekin kulho joka ei oo hirveen iso ja silti siellä on 8 kulta kalaa että ei ne kalat kovin isoo akvaarioo tarvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172889
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791816Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va731428Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352- 471108
- 991011
- 110896
- 46843
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843