Tyypillinen kuvataidekriitikko:

jepjep

Wikipedia kirjoittaa mm. näin:
”Veikko Halmetoja (s. 1977 Turku) on kuvataidekriitikko, joka kirjoittaa Helsingin Sanomiin. Hän on myös Helsingin taidemuseon johtokunnan puheenjohtaja.....
Aiemmin Halmetoja on työskennellyt Rosa Meriläisen edustaja-avustajana ja ollut Vihreiden puoluehallituksen jäsen 2003–2007.
Halmetoja on avoimesti homoseksuaali.Hän on ollut Setan hallituksen jäsen 2007–2010."

Niinpä....tyypillinen hyvinkin kriteerit täyttyivät....vihreä, homppeli ja Setalainen....
Mitäpä ko. hlö muuta osaisikaan, kun arvostaa esim. seuraavanlaista ”taiteilijaa”.

Halmetoja kirjoittaa arvostelussaan mm. Jasmin Anochkinin tekeleistä:

"Jasmin Anoschkin on räiskyvä ekspressionisti, joka maalaa nopeasti ja veistää ronskisti. Hän laskee teoksensa maailmalle niin tuoreina, että ne välittävät tunnetta taiteilijan läsnäolosta. Hän ei kumartele veistämisen kirjoittamattomille laeille eikä noudata modernistista veistoperinnettä. Maalausten mallit ovat työskentelyn lähtökohta, mutta henkilöllisyys ei teoksissa korostu. Anoschkin maalaa tyyppejä, joita me kaikki tunnemme, ihmisiä, joita tapaamme päivittäin. Hän maalaa meitä ja tekee sen lämpimästi ja arvostaen."

Ei muuta kuin työt tuoreina maailmalle, niin voi aistia ”taiteilijan” läsnäolon.

Niinhän se Arhinmäkikin poseeraa kuvissa kyseisen kriitikon kanssa...no, arhinmäki ei ymmärräkään muun kuin potkupallon päälle.

Mitä muuten olet mieltä Anochkinin "töistä"? Mielestäni alakoululaiset tekevät parempia.

7

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venntti

-anochkinin "töistä" olen samaa mieltä-

• jepjep

Olipa niin mykistävä totuus, että kommentit vähissä....
      Hhmmm, totuus tekee kipeää....

• Jerkkiin

Anockin saa mielestäni tehdä taidettaan ihan rauhassa, mutta jos tuon tason työtä tuetaan julkisella rahalla, niin sitä vastaan olen ehdottomasti!

• rapiat 200 000

"Tuon tason töitä" tuetaan ja suurilla summilla. Eipä tarvitse ihmetellä taiteen alennustilaa....

• Nykyään...
        rapiat 200 000 kirjoitti:

"Tuon tason töitä" tuetaan ja suurilla summilla. Eipä tarvitse ihmetellä taiteen alennustilaa....

...tehdään lastentaidetta, hometaloja ja elektroniikkaa joissa on sisäänrakennettu vanheneminen.

Huijareiden markkinat ovat tulleet pysyväksi.

• Hoppar

taiteen alennustila johtuu siitä että maamme on niin täynnä pilkkuja nussivia taidevirkailijoita. että leppäkertutkin muuttavat peloissaan muihin maihin

siksi ne ei opi maalaamaan, kun kaikki aika menee taidevirkailijan pempun nuolemiseen, menny jo akatemiasta lähtien

• gjhfgjh

...no siinähän se tuli...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe