Tyypillinen kuvataidekriitikko:

jepjep

Wikipedia kirjoittaa mm. näin:
”Veikko Halmetoja (s. 1977 Turku) on kuvataidekriitikko, joka kirjoittaa Helsingin Sanomiin. Hän on myös Helsingin taidemuseon johtokunnan puheenjohtaja.....
Aiemmin Halmetoja on työskennellyt Rosa Meriläisen edustaja-avustajana ja ollut Vihreiden puoluehallituksen jäsen 2003–2007.
Halmetoja on avoimesti homoseksuaali.Hän on ollut Setan hallituksen jäsen 2007–2010."

Niinpä....tyypillinen hyvinkin kriteerit täyttyivät....vihreä, homppeli ja Setalainen....
Mitäpä ko. hlö muuta osaisikaan, kun arvostaa esim. seuraavanlaista ”taiteilijaa”.

Halmetoja kirjoittaa arvostelussaan mm. Jasmin Anochkinin tekeleistä:

"Jasmin Anoschkin on räiskyvä ekspressionisti, joka maalaa nopeasti ja veistää ronskisti. Hän laskee teoksensa maailmalle niin tuoreina, että ne välittävät tunnetta taiteilijan läsnäolosta. Hän ei kumartele veistämisen kirjoittamattomille laeille eikä noudata modernistista veistoperinnettä. Maalausten mallit ovat työskentelyn lähtökohta, mutta henkilöllisyys ei teoksissa korostu. Anoschkin maalaa tyyppejä, joita me kaikki tunnemme, ihmisiä, joita tapaamme päivittäin. Hän maalaa meitä ja tekee sen lämpimästi ja arvostaen."

Ei muuta kuin työt tuoreina maailmalle, niin voi aistia ”taiteilijan” läsnäolon.

Niinhän se Arhinmäkikin poseeraa kuvissa kyseisen kriitikon kanssa...no, arhinmäki ei ymmärräkään muun kuin potkupallon päälle.

Mitä muuten olet mieltä Anochkinin "töistä"? Mielestäni alakoululaiset tekevät parempia.

7

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venntti

      -anochkinin "töistä" olen samaa mieltä-

    • jepjep

      Olipa niin mykistävä totuus, että kommentit vähissä....
      Hhmmm, totuus tekee kipeää....

    • Jerkkiin

      Anockin saa mielestäni tehdä taidettaan ihan rauhassa, mutta jos tuon tason työtä tuetaan julkisella rahalla, niin sitä vastaan olen ehdottomasti!

      • rapiat 200 000

        "Tuon tason töitä" tuetaan ja suurilla summilla. Eipä tarvitse ihmetellä taiteen alennustilaa....


      • Nykyään...
        rapiat 200 000 kirjoitti:

        "Tuon tason töitä" tuetaan ja suurilla summilla. Eipä tarvitse ihmetellä taiteen alennustilaa....

        ...tehdään lastentaidetta, hometaloja ja elektroniikkaa joissa on sisäänrakennettu vanheneminen.

        Huijareiden markkinat ovat tulleet pysyväksi.


    • Hoppar

      taiteen alennustila johtuu siitä että maamme on niin täynnä pilkkuja nussivia taidevirkailijoita. että leppäkertutkin muuttavat peloissaan muihin maihin

      siksi ne ei opi maalaamaan, kun kaikki aika menee taidevirkailijan pempun nuolemiseen, menny jo akatemiasta lähtien

    • gjhfgjh

      ...no siinähän se tuli...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe