Miten vahvistaa luottamusta toiseen?

nainen 20

Toivoisin saavani asiallisia mielipiteitä asian suhteen. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilu vuoden ja rakastan häntä yli kaiken.
Miten voin oppia luottamaan häneen kun hän on käyttäytynyt epäluottamuksellisesti?
Nyt en tarkoita kirjaimellisesti pettämistä vaan käytöstä sanallisella tasolla. Ymmärrän, että hänellä kuin myös minulla saa olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, mutta sitä en ymmärrä, että mielummin vastakkaista sukupuolta olevalle kaverille kerrotaan asioita joita hänen pitäisi kertoa minulle. Olenhan sentään hänen tyttöystävänsä.

Tiedän, että olen itsekkin käyttäytynyt väärin kun olen muutaman kerran lukenut hänen keskusteluja netissä kun hän itse on jättänyt sen vahingossa päälle.
Muuten en olisi koskaan saanut tietää muutamia asioita mistä hän on puhunut selkäni takana.
Olen kuitenkin kertonut asiasta poikaystävälleni ja myöntänyt omat virheeni ja ottanut myös puheeksi hänen käytöksensä. Silti hän piti minun käyttäytymistä melkein pahempana (vaikkei sitä ääneen sanonutkaan vaan kertoo asiasta samalle kaverilleen liioitellen asioita) kuin hänen oma käytöksensä.
Sitten kun otin asiat puheeksi mitä hän oli jutellut, niin hän
totesi vain, ettei tarkoittanut asiaa niin ymmärrettäväksi. Voihan olla etteivät meidän käsitykset väärästä käyttäytymisestä mene tasan, mutta kyllä hänellä sen verran järkeä luulisi olevan, että tietää mitä ja miten sanoo ja kenelle.

Sen verran tiedän ja tunnen poikaystäväni ettei hän menisi sanoista tekoihin. Hän sanoo että välittää minusta ja haluaa olla kanssani. Ja kehuukin minua kauniiksi.
Silti hänen aikaisempi käytös vaivaa minua. Nyt hän ei ole jättäny kertaakaan facebookkiansa päälle, vaan aina sammuttaa sen. Jopa salasankin on tullut vaihdettua. Se jos mikään lisää luottamusta. Toisaalta osittain ymmärrän sen, mutta toisaalta mikä on niin salaista että sekin pitää vaihtaa.
Otin asian puheeksi niin hän kuulemma halusi vaihtaa sen koska se oli jo niin vanha.
Haluaisin vain luottaa häneen, mutta en ymmärrä miksi hän käyttäytyy näin minua kohtaan jos kerta sanoo rakastavansa minua.
Välillä tunnen todella pahaa oloa, kun hänen käytöksensä on epäilyttävää. En haluaisi jokaisesta asiasta häntä epäillä, sillä se ei ainakaan tuota parisuhtelle mitään hyvää.
Mutta kun kerran on toiminut epäluottamuksellisesti niin se ei ainakaan auta asiaa. Välillä olen jopa miettinyt eroa ja pahempien riitojen aikaan se on ollut hyvinki lähellä.
Nyt hän on pääasiassa käyttäytynyt normaalisti ja kertoo minulle asioita, mutta aina välillä asiat alkavat mietityttämään.

En kaipaa mitään kliseisiä lauseita vaan haluaisin kuulla järkeviä kommentteja. Kiitos.

6

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmaajahappea

      Miksi sinulle pitäisi kertoa kaikki ajatukset maan ja taivaan välillä? Esim. jos hän haluaa pohtia jotakin parisuhteen ongelmaa ulkopuolisen kanssa, ns. purkaa sydäntään, se on mielestäni ihan OK. Sairasta olisi sulkea kumppani muista ihmisistä, vain itselle.
      Ehkä olette jo eronneet. Sinua kehottaisin päättämään alkaa luottaa. Omaan käytökseesi voit vaikuttaa parantavasti, toisen muuttaminen ei ole sinun vastuullasi. Hän muuttuu jos rakastaa ja haluaa muuttua. Ja jos itse olet rakastava ja rakastettava.

    • Murska1

      Facebook on kylläkin sellainen paikka joka tuhoaa ihmis-suhteita. Joten älä ikinä urki toisen sivuja...se lisää mustasukkaisuutta.

    • pöllöä

      facebook tuhosi minunkin parisuhteeni. tai tein sen minä kyllä ihan itse, kun jätin sivut auki, että mies pääsi viesteihin ja lukemaan minun ja ystävieni välisiä keskusteluita..

    • Spring time

      Häne ei ole pettänyt sinua, ole huoleti. Jos jollekin avautuu (naispuoliselle) niin anna hänen kertoa. Sinulla ei ole syytä mustasukkaisuuteen. Tämä asia ei ole paha :-) Hän on SINUN kanssasi. Tunnen ja tiedän ettei sinulla ole syytä huoleen vaikken meedio olekaan. Nyt halaa omaa kultaasi niin että luut rutisee :D

      • Spring time

        P.s. Näytä tämä kirjoituksesi hänelle 'Nainen 20' :-) Uskon, että asioihin tulee selvyyttä. Kivaa kevättä teille rakastavaisille :-)


      • Spring time
        Spring time kirjoitti:

        P.s. Näytä tämä kirjoituksesi hänelle 'Nainen 20' :-) Uskon, että asioihin tulee selvyyttä. Kivaa kevättä teille rakastavaisille :-)

        *Tarkoitan omaa alkuperäistä kirjoitustasi :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe