Laitampa kirjoitukseni tänne palstalle myös. Oli mietinnässä kummalle palstalle, ex:llä kun on ns. uusioperhe ja itse olen se yh, lähi-äippä ; )
Täällä törmää välillä keskusteluihin lasten vaatettamisesta ja tavoista eri kodeissa. Omat lapseni (14, 12, 10, 9) ovat ex:llä joka toinen viikonloppu ja kesäisin 2 viikkoa. Ex:n uudella 2 lasta (12 ja 10). Kaikki mennyt hienosti muutamaa hienosäätöä lukuunottamatta tai pikemminkin eri tapoja.
Sanomista minulle?? tuli siitä kun lapset menivät aamuisin yövaatteissa aamupalalle, kun tyttö ei harjaa aamuisin hiuksiaan ja yksi viikonloppu ei 10 vuotias suostunut vaihtamaan paitaansa. No, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa - kerroinkin että heidän pitää vain selvittää lapsille heidän kodin säännöt, tyttö peilin eteen ja harja käteen johan hiukset siistiytyy, ja jos ei 2 aikuista saa poikaa vaihtamaan paitaa on jo kyse aikuisen auktoriteetistä!
Kotona näitä ongelmia ei ole, tapanamme on että aamupalalle voi tulla yöpaidoissa, tyttö harjaa hiukset joka aamu - tosin tiukoin huomautuksin ja poika vaihtaa paidan kun otan pidetyn paidan pesuun. Lapsille sanoin jo alussa että isän uudessa kodissa on omat säännöt kyselkää ne ja toimikaa niiden mukaan.
Samoin toimimme kun menen lasteni kanssa oman miesystäväni luo; siellä hänellä on lapsineet omat talon säännöt - ei ongelmia.
Lasten vaatteista tuli alussa sanomista ex:n uudelta mutta kun vain sanoin että meillä ei merkkivaatteissa ole tähänkään asti kuljettu. Vaatteet ovat puhtaita, siistejä ja lapsille mieluisia. Eipä varavaatteet isän luo kelvanneet, onneksi kaikki puhtaana menevät tulevat myös puhtaana takaisin. Asioista voimme muutoin aina keskustella ja sopia puolin sun toisin.
ne vaatteet ja aatteet
N40
0
195
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659