Ryanair siirtää Suomen kapasiteettiaan halvempiin maihin

Suomi kallis,Puola halpa

Koska Suomessa on sen verran kalliit lentokenttämaksut, Ryanair lisää lentoja Puolassa, jossa matkustajia ei veroteta niin paljoa.

--Ryanair, the largest low-cost airline in Europe, announced today (12 December), the increase in traffic in Warsaw Modlin and launches the summer season 2013 years 5 new connections to Bari, Marseille, Pisa, Palma and Trapani (from April 2013)

Ryanair Increase in Warsaw Modlin presented in the following way:


25 connections
5 new routes to / from Bari, Marseille, Pisa, Palma and Trapani
increasing the frequency of the two other routes
218 flights per week (increase of 59%)
1.6m pax per year (an increase of 200%)
1,600 * lok.m.pracy

--------------------
Ryanair, the largest low-cost airline in Europe, announced today (12 December), adding a second aircraft to the base and the launch of the summer season 2013 years a new connection to Zadar, investing more than $ 70 million in base in Wroclaw.


The increase in Wroclaw Ryanair looks as follows:


Second plane in a
23 connection
1 new routes to Zadar
increasing the frequency of the two other routes (East Midlands, Glasgow, London Stansted)
130 flights per week (an increase of 8%)
850 000 passengers per year (an increase of 10%)
850 * jobs

----------------

Ryanair, the largest low-cost airline in Europe, announced today (12 December) that it will open a second Polish and 53 European base in Krakow in April 2013, with two aircraft and the start of the summer season 2013 years four new routes to / from Dortmund, Gothenburg, Manchester and Kos, investing more than $ 140 million in the Krakow airport.
The increase in Krakow Ryanair looks as follows:

2 new aircraft in a
31 connections
4 new routes to / from Dortmund, Gothenburg, Manchester and Kos
increasing the frequency of the 3 other routes
244 flights per week (up 16%)
1.6mln passengers per year (up 24%)
* 1 600 local jobs

To celebrate its new base, Ryanair offers promotional ticket prices starting at the January 3 zł flights, which must be booked before midnight on Thursday (13 December). Three new routes from Krakow run from summer 2013 can be booked on www.ryanair.com tomorrow.

http://www.ryanair.com/pl/informacje/
http://translate.google.fi/

11

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • low-cost shit

      Miten se Skavsta-juttu? Et sitten löytänyt faktoja joilla pystyisit todistamaan vääräksi väitteen että Ryanairin tulo kentälle on vähän niin kuin kuolemansuudelma.

      • kuoleman suudelma...

        Hyvin keksitty tuo kuoleman suudelma...

        TV:ssa tulee juuri juttua mm. espanjalaisesta lentokentästä jolle Raikkukin lenteli kun sai markkinointitukea paikalliselta kaupunginjohtajalta. Ei lennä enää, eikä lennä kukaan muukaan. Mutta paikallisille kenttä tuli kalliiksi. No, mm. me suomalaisethan sen lopulta maksamme...


    • 7+9

      Et sitten lukenut tuota toista keskustelua. Upporikkaat ruotsalaiset siirsivät yksityissuihkarinsa Örebron kentälle ja Skavstan kentän tavaraliikenne romahti. Siitähän nuo Skavstan ongelmat johtuvat.

      • fdhgshgjkldfs

        Ei vaan siitä että Skavstan omistaja päätti jättäytyä rahtiliikenteestä ja suosia halppiksia, jolla sivuvaikutuksena sai myös charter-lennot vähenemään merkittävästi. Eli kentän pääasialliset maksajat ovat vähentyneet ja tilalle on tullut käyttäjiä, jotka eivät suostu kentän käytöstä riittävästi maksamaan. Tällaisessa tilanteessa ei muu jäljellä oleva liikenne pysty kuluja kattamaan, kun osa yhtiöistä ei maksa kentän kaikkia kuluja.

        Halppiskentän ongelma on se että jos halpamaksulinjalle lähetään, haluavat kaikki kentän käyttäjät maksaa siitä saman verran kuin vähiten maksava. Ei kukaan firma halua merkittävästi suuremmilla hinnoilla operoida kentältä, josta joku toinen operoi puoli-ilmaiseksi. Tästä taas päädytään siihen että kentältä loppuu rahat kentän ylläpitoon pitkällä tähtäimellä ilman ulkopuolisia tukijoita.


      • hmm..?
        fdhgshgjkldfs kirjoitti:

        Ei vaan siitä että Skavstan omistaja päätti jättäytyä rahtiliikenteestä ja suosia halppiksia, jolla sivuvaikutuksena sai myös charter-lennot vähenemään merkittävästi. Eli kentän pääasialliset maksajat ovat vähentyneet ja tilalle on tullut käyttäjiä, jotka eivät suostu kentän käytöstä riittävästi maksamaan. Tällaisessa tilanteessa ei muu jäljellä oleva liikenne pysty kuluja kattamaan, kun osa yhtiöistä ei maksa kentän kaikkia kuluja.

        Halppiskentän ongelma on se että jos halpamaksulinjalle lähetään, haluavat kaikki kentän käyttäjät maksaa siitä saman verran kuin vähiten maksava. Ei kukaan firma halua merkittävästi suuremmilla hinnoilla operoida kentältä, josta joku toinen operoi puoli-ilmaiseksi. Tästä taas päädytään siihen että kentältä loppuu rahat kentän ylläpitoon pitkällä tähtäimellä ilman ulkopuolisia tukijoita.

        Voisiko tätä verrata siihen, että kauppakeskukseen tulee Lidl, joka vaatii itselleen halvempaa vuokraa, ja kun ei sitä saa niin uhkaa myydä pelkkää vuoden vanhaa makkaraa? Ja sitten kaikki muut kauppiaat lähtee menemään kun liiteri vaatii erityisehtoja..


    • a___p

      ehdottomasti. vertaus kuvaa varsin hyvin tämän keskustelun tasoa & argumentoinnin uskottavuutta.

      • sfuihgiusghiusugfsdu

        Sinun taso taas noudattelee Ryanairin virallista liturgiaa ja siinä tasosta, saati argumentoinnin uskottavuudesta ei kannata puhua yhtään mitään :) Et ole pystynyt todistamaan vääriksi asioita, joihin vänkäät vastaan toistelemalla papukaijan tavoin Ryanarin tiedonantoja.


      • a___p
        sfuihgiusghiusugfsdu kirjoitti:

        Sinun taso taas noudattelee Ryanairin virallista liturgiaa ja siinä tasosta, saati argumentoinnin uskottavuudesta ei kannata puhua yhtään mitään :) Et ole pystynyt todistamaan vääriksi asioita, joihin vänkäät vastaan toistelemalla papukaijan tavoin Ryanarin tiedonantoja.

        jesh. muistaakseni kerran. kun puhuttiin kommunikoinnista. myös silloin esitettiin aika omalaatuista väitteitä - sillä kertaa kommunikaation liittyen. totuus nyt oli helppo näyttää toteen näyttämällä se mitä ihan oikeasti kommunikoitiin. mikä oli ihan muuta kuin väitettiin.


    • a___p

      keskustelu oli muuten täällä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10967217

      ja keskustelun kulku - lainaukset nimimerkiltä "egfuasgfsaf"" / "dsafgskjgsajdfs"

      ------
      tsekkasin tuota vähän tarkemmin:

      "Ryanair sanoo asian johtuvan tietysti jostakin muusta, koska eihän he voi suureen ääneen markkinointitukia itkeä"

      tuo ei pidä paikkaansa. kreikan tapauksessa ryanair omassa lehdistötiedotteessaan selvästi sanoi vuorojen lopettamisen syyksi sen että kreikka ei pitänyt kiinni jo tehdyistä markkinointisopimuksista

      http://www.ryanair.com/en/news/ryanair-cuts-all-rhodes-and-kos-flights-from-october-2012-as-ministry-of-tourism-reneges-on-promotion-agreement

      otsikolla

      RYANAIR CUTS ALL RHODES & KOS FLIGHTS FROM OCTOBER 2012 AS MINISTRY OF TOURISM RENEGES ON PROMOTION AGREEMENT

      "Turun tapauksessa ne olivat liian pienet, kuin myös Lappeenrannassa. Kreikan saarikohteet kun lopettivat tukien maksamisen, loppuivat lennot myös heti. Siellä vieläpä aivan sama tarina, kuin Turun tapauksessa"

      ei ollut. turun tapauksessa

      http://www.ryanair.com/fi/news/ryanair-lopettaa-liikennoinnin-turusta-valtion-korotettujen-valvontamaksujen-vuoksi

      otsikko oli

      RYANAIR LOPETTAA LIIKENNÖINNIN TURUSTA VALTION KOROTETTUJEN VALVONTAMAKSUJEN VUOKSI

      eli kohtuullisen eri viesti syystä. sisällöt vastaavat otsikoita. ainoa yhteinen tekijä oli laskelma tulovaikutuksesta. syistä ei yhteistä viestiä löytynyt.

      tämä tukikeskustelu näyttää aika samalta kuin nuo "viimeisillä kerosiinihöyryillä lentely"-tarinat. hiukan faktaa ja huikeasti legendaa.

      kreikan tapauksessa lennot eivät muuten aivan heti loppuneet - tiedote tuli toukokuun puolivälissä, lennot lopetettiin lokakuussa. tuokin fakta olisi ollut kohtuullisen helppo tarkistaa.
      -------


      kukin jälleen tehköönn jälleen kerran omat johtopäätöksensä...

      • sfhdgjksdfhgksdf

        Ihme saivartelija olet. Viilaat pilkkua, mutta pitkän sepustuksesi höysteenä ei ole yhtään mitään, mikä kumoaisi täysin tosiasiat, joita vastaan änkytät. Lisäksi myönnät itsekin asiat, joita vastaan änkytät, mutta hiukan eri sanamuodossa ja lähinnä siinä, mikä Ryanairin tiedotteessa lukee. Ilmeisesti ainoastaan Ryanairin tiedonannot ovat sinulle tosia ja muista lähteistä tulevat tiedot ovat väärää, tai vähintäänkin väärässä sanamuodossa, vaikka asia olisikin sama, kuin Ryanarin tiedotteessa?!?

        Tosiasiat joista on keskusteltu ovat:

        1. Ryanair ei lennä Suomen, eikä mihinkään muuallekkaan Euroopan korpeen reittejä ilman markkinointitukia = tarvitsee tukea jostakin muualta, kuin asiakaskunnalta, joka ei maksa matkustuksestaan sen vertaa että homma pyörisi pelkästään niillä tuloilla. Kannattavaa ilman tukia homma on vain lyhyillä reiteillä, monta kertaa päivässä, kone täynnä = kaksi miljoonakaupunkia lähellä toisiaan.

        2. Ryanair ei lennä, jollei saa puoli-ilmaisia maksuja itselleen = kenttiä pitää tukea tavalla tai toisella, jollei niiltä liikennöi tarpeeksi muita toimijoita, jotka maksavat käyttämästään kentästä normaalitaksoja.

        Nyt voit taas viilata pilkkua ja sanamuotoja, mutta noita asioita et pysty todistamaan vääräksi, koska todisteita noiden puolesta löytyy monesta suunnasta. Peräti huvittavaa on "korjata" Turun tilanne Ryanairin tiedotteella, jossa myönnetään tosiasia numero kaksi syyksi lopettamiseen.

        No tee itsesi tyytyväiseksi ja etsi Ryanairin tiedotteista mieleisesti sanamuodot, joilla nuo asiat myönnetään tosiksi, vääriksihän niitä ei pysty millään todistamaan!


    • a___p

      no, turha keskustelu varmaan, mutta niinkuin sanoin tuo oli ainoa kerta kun olen tiedotteisiin viitannut. suurin osa virheistä on itse asiassa korjattu lentoviranomaisten tutkimustuloksista.

      en ole ikinä väittänyt vastaan siitä että markkinointia tuetaan. ainoastaa noi summat joita täälläkin on kohkattu ovat olleet ainakin hesarin mukaan moninkertaisia todellisuudessa maksettuihin.

      itse kannatan tuota markkinointitukea - paitsi että satsataan lähialueen matkailuun, veroeuroni menevät lähiseudun palveluiden tukemiseen - kerrankin sellaisten, joita itse käytän. ja kohteena muu kuin esimerkiksi finnairin syöttöliikenne tai valtion tukemat bussit.

      ja ainakin tuo eu:n tutkimus osoitti että tampereen kakkosterminaali toimii MEIPin mukaan eli sopimuksen ehdot olisivat myös kaupallisesti toimivan yrittäjän hyväksyttävissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4791
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3076
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      52
      2983
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1551
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1199
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      1016
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      991
    9. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      989
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    Aihe