Mielestäni kamalia muistoja

jo 10v, kiusattu

1.) Kuollettavan vakava sydän sairaus 0-1v
Olin tosi pieni kun aloin saada kouristus kohtauksia, ruoka ei maistunut ja kaikki mitä söin tuli aina yläkautta ulos, en jaksanut tehdä oikein mitään, en kyennyt liikkumaan paljoakaan, itkin paljon ja en osannut tietenkään vielä sanoa mikä oli vialla.
Jouduin sairaalaan ja tutkimusten jälkeen suoraan leikkaukseen, leikkaus sujui hyvin ja aloin toipua siitä onneksi nopeasti, jo ensimmäisenä päivänä leikkauksen jälkeen hymyilin, ja aloin äännellä jotakin.
(mikä sydänsairaus ja syyt miksi nämä oireet) en voi kertoa, mutta voin sanoa että sydänsairaus oli ilmeisesti synnynnäinen vika. Sydänsairaus oli niin vakava että olisin kuollut pian jos leikkausta ei oltaisi tehty.
Leikkauksesta jääneet viat, esimerkiksi en pysty samaan liikuntasuoritukseen mihin ikäiseni pojat pystyvät.

8

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo 10v, kiusattu

      2.) Päässä lommo 4-5v
      Olin kesällä retkellä yhdessä perheeni kanssa, ja päätimme mennä yhdelle jyrkänteelle katsomaan maisemia ja syömään. Mentyämme jyrkänteelle, näimme melkein kännissä olevia miehiä kaksi, koska minut oltiin opetettu pienestä pitäen säästämään rahaa ja keräämään pulloja, niin tietysti nähtyäni muutaman metrin päässä pantti tölkkejä, olin heti hakemassa niitä, kysyin kuitenkin toiselta mieheltä saako ottaa, hän vastasi kiltillä äänellä "joo saa ottaa". Minä sitten otin tölkin käteeni, ja siinä samassa toinen miehistä kännispäissään kaatui päälleni ja lensin kolauttaen pääni maahan. Herättyäni aloin heti itkeä ja pää särki todella paljon sekä näkö oli huono, ja sain kuulla että olin ollut tajuttomana noin kolme sekunttia ja kolautin pääni niin että päässä on lommo, kun näköni alkoi vähitellen palailla normaaliksi niin aloin huutaa itkeä kivusta ihan todella, tämä päälleni kaatunut olisi luultavimmin kuollut jos en olisi ollut hänen allaan, ja enemmän selvimpäin ollut mies sanosi että saamme kaikki tölkit, ja että hän sanoi olevansa pahoillaan kaverinsa puolesta. Päästyäni lääkärikäynnin jälkeen kotiin, olin hetken aikaa tolaltani, muistikin heitti, huippasi edelleen, ja pää särki. Seuraavana päivänä särky oli helpottanut, näin hyvin, ei huipannut kauheasti, muisti oli kai jo normaali, mutta kuitenkin joutusin tämän takia käymään
      näkö testissä, kuulo testissä, havainnollistamis testissä ja ehkä jossain muissakin. Tapahtuneesta aikaa sellaiset alle viisi vuotta niin alettiin huomata kuulon suurta huonontumista iskun puoleisesta korvasta, ja tutkimukset pian osoitti sen että minulla oli huonontunut kuulo, ja sain pian ainakin paperit siitä käteen että minulla todistetusti huonontunut kuulo toisessa korvassa, tämänkin jälkeen sitä kuuloa on tarkastettu tietyin välein.

    • jo 10v, kiusattu

      3.) Pyörä onnettomuus 12-13v
      Oli kaunis kesäpäivä ja siksi menin perheeni kanssa pyöräily retkelle, matkalla tuli alamäki jossa paljon löysää hiekkaa, en muista miten tarkalleen kävi, mutta muistaisin että kengän naru oli auennut ja juuttui alamäessä ketjujen väliin aiheuttaen kaatumisen. Kaaduttuani maahan oli kypärä päässä, mutta polvi aukesi n: 3-3,5cm ja terävä kivi meni alahuulen alapuolelta läpi ja osui alahampaisiin, otin kiven heti pois huulestani tuntien reijän kielellä alahuulen alla, sekä auenneen polven joka vuosi verta. Tiedettävästi en saanut mitään vikoja elämääni siitä, mutta sain ilmaisen lävistysreijän, jonka tosin annoin mennä umpeen, sekä jonkun ajan podettavan jalkavaivan.

    • jo 10v, kiusattu

      4.) Keittiöveitsi jalkaan 14-15v
      Olin keittiössä auttamassa kai ruuanlaitossa, ja yritin väistää äitiäni kun hän laittoi roskia keittiön roskikseen, väistyessäni en huomannut että takanani on astianpesukoneen luukku auki, jossa törröttää likaisia teräviä keittiöveitsiä korissa, sekä muita haarukoita ja veitsiä vieressä. Perutin tietenkin yrittäen väistyä tieltä sillä seuraamuksella että kompastuin astianpesukoneen luukkuun ja putosin takamuksellani sen päälle, ja ensin äitini kysyi että sattuiko pahasti, vastasin että ei tässä mitään, kun kerta jalkani oli mennyt jo veitsestä tunnottomaksi sen upottua jalkaani sisälle 2-3cm, noustuani ylös ja tunnusteltua jalkaani en tuntenut aluksi mitään, mutta kun olin lähdössä pois keittiöstä äitini sanoi että jalassani on jotain punasta ja vastasin että se on varmaan ketsuppia, mutta tunsin että jalkani sattui kummasti kävellessä ja samassa tunsin jotakin valuvan alas pitkin jalkaa, ajattelematta koitin kädellä mitä jalassani valuu, nähtyäni käteni olevan veressä kiljahdin ja hätäännyin sekä aloin parkua. Minä sitten lähdin sairaalaan tikattavaksi.
      Haittaa on jalassa se nykyään että jalka sattuu aina kun istuu kovassa tuolissa, tai siitä kohtaa painaa.

    • jo 10v, kiusattu

      5.) 10-vuoden kiusaamistausta 7-16v
      Olen kirjoittanut kiusaamisestani jo aikaisemmin yhdelle SUOMI24 sivustoille, joten tästä syystä laitan osoitteen että pääset suoraan lukemaan kirjoittamaani elämänkertaa.
      Tässä osoite, http://keskustelu.suomi24.fi/node/11048174#comment-58848731
      kelaa lista alas ja lue "jo 10v, kiusattu" nimellä kirjoitettuja juttuja, niin löydät kyllä kirjoittamani elämänkerran kiusattuna olemisestani, ja muuta lisättyä.

      Tässä nyt oli viisi varmasti pahimpia kokemiani asioita, mitä minulle on tapahtunut.
      Kirjoitan taas myöhemmin lisää, jahka tulee mieleen, tai tapahtuu jotain uutta.

      • wooohoooo

        oletpas kokenut kovia... mutta selvinnyt niistä kaikesta!
        olet takuulla vahva ihminen. hyvää joulun odotusta! :)


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Minkä ikäinen olet?


    • Kävelevä katastrofi

      1. 1972 olin kuolla synnytykseen, koska evankelinen lääkäri ei halunnut leikata minua ulos, kommentti oli "Jeesus hoitaa". Sydänääniä ei siinä vaiheessa enää ollut. Tehohoidon ja unkarilaisten keskoskaappien ansiosta jäin eloon.
      2. 1976 Hirvikolari. Vain henkisiä traumoja.
      3. 1979 Aivotärähdys, onnettomuus koulussa.
      4. 1982 Aivotärähdys, kaveri löi pesäpallomailalla vahingossa päähän.
      5. 1985-89 erilaisia urheiluvammoja pääasiassa alaraajojen nivelissä ja yksi aivotärähdys lasketteluonnettomuudesta.
      6. 1992 vierailu YTHS:n gynekologilla, joka paljastui myöhemmin synnytykseni lääkäriksi. Hyi helvetti!
      7. 1991 Keittiöveitsi kämmenestä läpi, kun metvurstin leikkuu epäonnistui. Jänteet sikinsokin nykyään.
      8. 2001 rannemurtuma
      9. 2004 valtavat selkäruhjeet pudottuani portaat alas. Lihakset muusina ja fysioterapiaa viikkotolkulla.
      10. 2008 aivokalvontulehdus. Eläinperäinen virus kroonistui päässäni. Loistavaa.
      11. 2009 rannemurtuma. Peruskauraa.
      12. 2012 Aivotärähdys, tipahdin lasteni koululla suojaamatta jätettyyn ja piilotettuun portaikkoon, pää edellä betoniseinään.
      13. 2012 makaan juuri nyt sairaslomalla liukastuttuani portaissa. Pari selkänikamaa murtui.

      Mutta hei! Elämä on - elämisen arvoista!!!

    • jo 10v, kiusattu

      Hei!
      En koe tarpeelliseksi sanoa pahemmin tietojani ainakaan enempää, joten toivon ettei enempää tietoja paljoa kysyttäisi.

      Mielummin voitte kysellä kirjoittamastani aiheesta.
      Sanon nyt kuitenkin että ikää lähes 18-vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe