Ford EcoBoost moottoreissa EI ongelmia!

EB_1.0_1.6

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ford-ecoboostia-kiusaavat-tulipalo-ongelmat

Alla lainaus Tuulilasi lehden saamasta tiedosta:

Suomessa ei samoja ongelmia

Eräs lukijamme kertoi, että häneen oli otettu yhteyttä Ford-merkkikorjaamolta. Hänen autonsa on varustettu 1.0 Ecoboost -moottorilla. Korjaamolta ilmoitettiin, että koska autossa on uutena hankittu vetokoukku, autoon asennetaan lisäjäähdytin ylikuumenemisen varalta.

Tämän jutun ilmestyttyä Fordilta otettiin yhteyttä ja kerrottiin, että kyseessä on aivan eri asia. Heilläkään ei ollut tietoa noista 1,6-litraisten ongelmista, mutta litraisen tapaukseen selvitys oli tällainen:

Kun 1,0 EcoBoost-moottorilla varustettuun Focukseen asennetaan jälkiasenteinen vetokoukku, niin autoon on asennettava samalla myös sähköinen jäähdytysnestepumppu. Sähköinen jäähdytysnestepumppu aktivoidaan, jos jäähdytysnesteen lämpötila ylittää kriittisen arvon. Näin voi tapahtua erityisesti silloin, kun auto pysäköidään välittömästi moottorin voimakkaan ja pitkäaikaisen kuormituksen jälkeen esim. pitkäaikainen moottoritieajo raskaalla perävaunulla ja auto pysäköidään huoltoasemalle.

Voimansiirron ohjausmoduli aktivoi sähköisen jäähdytysnestepumpun estääkseen moottorin ylikuumenemisen eli sähköinen jäähdytysnestepumppu saattaa jäädä toimimaan joksikin aikaa moottorin sammutuksen jälkeen.

Autoissa, joissa on tehdasasennettu vetokoukku, on aina myös sähköinen jäähdytysnestepumppu vakiona.Teidän lukijanne tapauksessa sähköinen jäähdytysnestepumppu on jäänyt syystä tai toisesta asentamatta vetokoukun jälkiasennuksen yhteydessä, ja se on asennettu myöhemmin uudella korjaamokäynnillä.

3

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ecoboosteri 1.0

Sieltä tuli selvyys!
      Eli varmaankin kaikki palot ovat johtuneet siitä, että on säästetty jokunen satku ja viety nyrkkipajalle vetokoukun jälkiasennukseen!!

Onneksi ite otin heti tilatessa koukun! Ei o palanu pirssi, mutta hyvin lämpiää paukkupakkasillakin vaikka sitäkin täälä keväällä epäiltiin!!

• nyrkkipajat_paaliin

Kyllä näin asia on. Itellä on 1.6 padalla ja toiminut hyvin sekä koukku on laitettu jo tehtaalla.

• no se siitä

Taitaa omassakin fordissa olla tuollainen sähköinen pumppu, ainakin se jää joskus hetkeksi pöhisemään kun auton pysäyttää. Koukku on tehdasasennettu ja auto on 2 litranen disel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe