Leivo piparit vaihteeksi tästä ihanasta taikinasta.
KARDEMUMMAPIPARIT
noin 50 kpl
4 dl vehnäjauhoja
1 ½ dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
1 ½ tl kardemummaa
200 g kylmää voita
1 muna
Koristeluun:
1 tuubi valmista sokeri-kuorrutusta
lumihiutaleströsseleitä ja hopeahelmiä
tomusokeria
1. Mittaa vehnäjauhot, sokerit ja kardemumma kulhoon. Paloittele joukkoon voi. Nypi murumaiseksi seokseksi.
2. Lisää muna ja sekoita nopeasti tasaiseksi taikinaksi. Jos taikina tarttuu vielä käsiin, lisää hieman jauhoja.
3. Laita taikina jääkaappiin jäh¬mettymään tunniksi.
4. Kauli taikina ohueksi levyksi jau¬hotetulla pöydällä ja ota siitä pipa¬rimuotilla pipareita. Laita piparit pellille leivinpaperin päälle ja pais¬ta 175 asteessa noin 10 minuuttia.
5. Koristele jäähtyneet piparit so¬kerikuorrutuksella ja koristeilla. Sii¬vilöi päälle hieman tomusokeria.
Valmistusaika: noin 30 minuuttia taikinan jähmettyminen 1 tunti paistaminen 10 minuuttia
Vaikeusaste: melko helppo
Itse tehdyt vai kaupan piparit?
kotijakeittio
0
144
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195457
- 715178
- 924208
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753650Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603278- 432851
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️572020- 421872
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381713