harkkomuuraus

rakentaja

paljonko maksaa tänä päivänä lecaharkko muuraus kpl, eli minkä hinnan muurari ottaa per kappale esim ruh 290. (kaikki valmiiksi linjattu, ja tehdään telineet ym) siis pelkkä muuraus.

7

7425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M_K

      niin mix et itse tee??? sehän on melkein pelkkää latomista tuon jälkeen enää:)

      • repa

        Ei se nyt ihan noin ole...muuraushinta RUH290 lienee tes:n mukaan laihan euron kappale...laastia menee 6-7 kiloo/kpl,joten norm oktaloon saapi lipata 3 tonnia multaa harkkojen väliin.


      • meiksi
        repa kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin ole...muuraushinta RUH290 lienee tes:n mukaan laihan euron kappale...laastia menee 6-7 kiloo/kpl,joten norm oktaloon saapi lipata 3 tonnia multaa harkkojen väliin.

        ehdottomasti kannattaa->jos on aikaa. Eipä ollut itsellänikään päivänkään muurauskokemusta ennen viime kesää, jolloin muurasin koko kellarikerroksen itse, 17 kerrosta harkkoja "jonoon". Tarvittaessa "vastaavalta" vaan kyselee ohjeistusta.
        Yläkerran suurelementti asentajat laskivat kellarin mitat, ja heittoa ei ollut ristimitassa käytännössä yhtään, korossakin vain n 6mm.
        Ja säästöä tuli n 8-10 kEur


      • rakentaj
        meiksi kirjoitti:

        ehdottomasti kannattaa->jos on aikaa. Eipä ollut itsellänikään päivänkään muurauskokemusta ennen viime kesää, jolloin muurasin koko kellarikerroksen itse, 17 kerrosta harkkoja "jonoon". Tarvittaessa "vastaavalta" vaan kyselee ohjeistusta.
        Yläkerran suurelementti asentajat laskivat kellarin mitat, ja heittoa ei ollut ristimitassa käytännössä yhtään, korossakin vain n 6mm.
        Ja säästöä tuli n 8-10 kEur

        Joo, eihän mulla mikään kiire ton rakentamisen kanssa ole, rupes tosiaan himottaan toi itse muuraaminen. Täytyy tehä sen verran hitaasti että onnistuu. Riittää kun saan vesikaton tänä syksynä valmiiks. Kiitti vastauksista ja hyvää syksyn alkua kaikille!


    • Jake

      firman hinta on noin 4-7 ekua per kivi sillä lyö jotenkuten leiville ja hommia riittää niin perkeleesti ainaki tääl pääkaupunki seudulla..

      • Pienrakentaja

        Muurarit täällä yrittää vedättää, jotta saisivat tyhmät kertarakentajat maksamaan enemmän. Oikea hinta on tuo reilu euro/kivi. Yhtään enempää jos maksatte niin olette suoraan sanoen tolloja. Ja tuo hinta pitää sisällään myös telineet.


      • ykä
        Pienrakentaja kirjoitti:

        Muurarit täällä yrittää vedättää, jotta saisivat tyhmät kertarakentajat maksamaan enemmän. Oikea hinta on tuo reilu euro/kivi. Yhtään enempää jos maksatte niin olette suoraan sanoen tolloja. Ja tuo hinta pitää sisällään myös telineet.

        palkka, jos harkko on 290 leveä ja sen muuraamiseen tarvii tehdä vielä tellingit, nostaa harkot ja raudoittaa, pitää muurausnopeus olla 25 harkkoa/tunti.

        Muurarillakin on ruokkis ja sumppitunti ja työkalutkin pitää huoltaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe