Omistan whippetin, jonka tassut kylmää niin paljon että joutuu aamullakin käymään kaksi kertaa pihalla, jotta saa tarpeensa tehtyä. Lenkillä käymisestä ei tule kovemmilla pakkasilla yhtään mitään, 5-10min päästä alkaa vinkuminen ja tassujen nostelu.
Ostin sellaiset fleecetossut, mutta koira ei tottunut niihin mitenkään - ravisteli heti niin kovasti että lensivät pois jaloista. Olen miettinyt sellaisten pitempien tossujen ostamista, mutta ne maksavat yli 100€!
Miten te muut pärjäilette talvisin?
Tassut kylmää!
2
128
Vastaukset
- wiiuuuhhh!
Meillä on greyhoundeja.
Remmilenkit kyllä lyhenee pakkasilla. Kävelyvauhdissa kun kylmä iskee heti. Sensijaan metsälenkkejä tehdään yli -20:n kylmyydessäkin: haalari ja mantteli päälle ja menoksi. Ilman tossuja. Juoksu ja leikki vapaana pitää varpaat lämpiminä. Tossut jalassa häviää pito, eikä juokseminen onnistu.
Riittävän lämmin vaatetus on tarpeen: kun runko on lämpimänä, varpaatkin tarkenevat paremmin. Fleecehaalari, neule ja mantteli korkealla kauluksella. Emme käytä tossuja. - whippettyttö
Meillä kaks wipukkaa ja tassuja aletaan nosteleen siinä -13ja kylmemmillä pakkasilla. Ollaan kokeiltu kans parit eri tossut ja ite koitettu ponnarilla pistää sukkia jalkaan, mut vaikkeivat nuo niitä revi/ravistele, niin ne vaan tippuu jalasta. osa jo rappukäytävään, osa sitten viimestään ekan 50metrin kävelyn aikana. Wippetin jalat vissiin niin rimpulat, etteivät oikein pysy jalassa. Käydään siis pakkasilla pelkät pisulenkit ja ootellaan lämpösempiä säitä, että pääsee lenkille juoksemaankin. Tuo toinen koira pärjää vähän paremmin -15asti voi mennä vähän pidempiäkin lenkkejä, ja vapaaks oon päästänyt, kun osaa mennä yksin nätisti jolkotellen. kaksistaan en päästä juokseen noita yli -10pakkasilla, koska juoksisivat kilpaa ja keuhkot ei tykkää hyvää pakkasella juoksemisesta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011233Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282222- 371619
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510