Mulla on OCZ Rally2 16 GB muistitikku ja HP:n pöytis XP:llä. Eräänä päivänä kone ilmoitti tikun olevan vikatilassa eikä windows kykene tunnistamaan sitä. Kokeilin netistä löytämilläni ohjeilla palauttaa sen toimimaan, mutta en siinä onnistunut (osannut).
Viimeisenä keinona päätin ajaa Avastin palautuslevyn koneellani läpi. Ihme ja kumma, se toimi. Windows tunnisti taas tikkuni ja kaikki tiedot olivat tallella.
Mutta kun irrotin tikun ja panin sen takaisin samaan porttiin missä se oli ollutkin, taas sama juttu...ei tunnistusta.
Onko jollain tietoa mikähän tässä oikein mättää ? Tikku oli portissa kiinni palautuslevyn ajon aikana.
USB-muistitikku ei tunnistu...korjaus
8
3547
Vastaukset
Entä oletko kokeillut jotakin toista usb porttia? Jos vika ei niissä ilmene, niin silloin joko usb portti tai sen portin tikun ajurit ovat vioittuneet.
- rally2
Kokeiltu on eikä sillä ole vaikutusta. Taidampa ajaa Avastin rescue diskin vielä kerran läpi ja ladata tiedot johonkin varmeempaan talteen mikäli se vain onnistuu.
Olikohan tässä omaakin vikaa. Pidin nimittäin tätä tikkua ylimääräisenä massamuistina eli koko ajan koneessa kiinni. Voipi olla, että se siellä PC:n taka-
osan USB-portin lämpimässä kuumeni liikaa ??
- Hööh :/
Hei! Voisiko joku kertoa miten saisin usb tikun kuntoon, kun mulla osui vahingossa siihen käsi, kun se oli auton soittimessa ja se pää vääntyi vähän ja nyt soitin ei tunnista sitä tikkua ja koitin myös kotona sitä yhteen soittimeen ja sama juttu (tulee teksti no usb) :// Saakohan sitä mitenkään kuntoon? Siihen jäi paljon musiikkia ja eikä viitsi uudestaan alkaa niitä lataamaan toiseen tikkuun :/
- parempiKuiTaivutus
Riippuu tikusta: vanhempien liittimet saattoivat irrota ja niiden tilalle on tinattavissa johtimet kiinni, minkä jälkeen yleensä data saafaan tikulta ulos. Uudempien tikkujen osalta kannattaa kääntyä asiaa tykseen tekevien puoleen (esim. http://www.ahlbergdata.com/fi/Tiedonpalautushinnasto-yksityisasiakkaille) , ellei itse ole elektroniikan harrastaja.
Sitä pitänee jotekin yrittää taivuttaa alkuperäiseen muotoonsa.
- Hööh..
Yritin, mutta eipä auta... Täytyy kokeilla vielä, jos toimis... :)
- olenhölömö...
Hööh.. kirjoitti:
Yritin, mutta eipä auta... Täytyy kokeilla vielä, jos toimis... :)
Saako sitä korjattua, jos ei tuokaan auta?? ://
- tytydtuyg
Eipä toimi... Saako niitä palautettua mitenkään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275