Eli miten hyvin Balkanin maissa, joissa euro ei ole virallinen valuutta niin otetaan euroja vastaan (Serbia, Montenegro, Makedonia, Kroatia, entä Kosovo tai Turkki)? Eli onko mitään hyötyä kantaa euroja näissä maissa mukana? Olen menossa ensi kesänä reilaamaan tuolle suunnalle, kiitos vastauksista :)
Balkanin maat ja euro
BalkBalk
1
122
Vastaukset
- 13+2
Montenegro käyttää ainoastaan euroja, vaikka ei olekaan varsinainen euromaa. Albaniassa eurot käyvät käytännössä kaikkialla. Muissa Balkanin maissa vaihtelevasti ja usein huonolla kurssilla, mutta vaihtopisteitä on kyllä runsaasti. Pankkiautomaateista saa paikallista valuuttaa kaikista näistä maista, joten ylenmääräisen käteisen kantaminen ei ole tarpeellista. Tosin Montenegrossa menee ei-euromaan nostokulut, vaikka automaatti antaakin euroja, eli sen verran kannattaa ottaa huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618170- 1334634
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353976- 213288
- 232862
- 292787
- 532557
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992194- 322139