Hei kaikille synnytyksessä jonkinmoisen repeämän kokeneelle.
Kokemuksia kaipaan niiltä äideiltä, jotka ovat saaneet 2 asteen repeämän tai jopa pahemman.
Synnytin siis kolme viikkoa sitten esikoiseni ja en pysty vieläkään istumaan?
Tuntuu siltä kuin repeis uudestaan jos yritän koko painolla istua, joten en siis tee sitä.
Sain siis synnytyksessä toisen asteen syvän repeämän emättimeen, joka tikattiin leikkaussalissa spinaalipuudutuksessa. Kaikki tikit laitettiin emättimen sisään eli yhtään ei tullut ulkopuolelle.
Nyt alkaa vessakäynnit sujua normaalisti, pissaaminen hieman kirvelee välillä, mutta suihkuttelu auttaa.
Miten teillä muilla kesti parantua niin että istuminen sujui ja onko jäänyt vaivoja parantumisen jälkeen?
Kiitos etukäteen vastanneille!
Synnytys repeämät...
7
910
Vastaukset 7
- Ei syytä huoleen...
Mulla kesti kanssa tosi pitkään imukupin ja episotomian jälkeen, että pystyi istumaan normaalituolilla. Ensimmäiset pari viikkoa pystyin istumaan vain uimarenkaan päällä tai makaamaan ja vessahommat olivat tosi kivuliaita. Sitten alkoi vähän helpottamaan pikku hiljaa. Jälkivuotoa jatkui 8vk, jolla ei kai haavan kanssa tekemistä...Sitten kaikki palautui normaaliksi ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Seksiä harrastettiin 3kk päästä ja ihan ok meni...Jännityksellä tässä odotetaan, miten seuraava synnytys mahtaa sujua ja säästyykö pahemmilta repeämiltä...
- AP..
Kiitoksia vastauksesta. Lohduttavaa kuulla että olet parantunut entiselleen. Ensiviikolla pitäisi istua joulupöydässä!!. Saas nähdä... :)
- äippäliini
Mulla kans tehtiin välilihan leikkaus imukuppisynnytyksessä, istumaan pystyin normaalisti vasta noin 3vko synnytyksen jälkeen.. Jälkivuoto kesti runsaampana n.2vko ja sen jälkeen piti vielä 5vko pitää pikkuhousunsuojaa, koska vieläkin vuoti vähän.. Seksiä harrasteltiin kans n.3kk päästä ja ok mennyt alkukuivuuden jälkeen ;)
- mörGis
Olin synnytyksen jälkeen IHAN VARMA, että tästä värkistä ei ole kyllä enää mitään tulossa, mutta niin vain on lääkärikin todennut, että ei huomais äkkiseltään että mitään välilihaa on ees leikattu ja synnytyksestä toipumisen jälkeen seksi on kyllä tuntunu entistä paremmalta! :)
- Vesivanhinvoitehista
Mulla tuli pahoja repeämiä, mutta paranin muutamassa päivässä suihkuttelemalla joka vessakäynnillä runsaasti ja hartaudella lämmintä vettä. :)
- huohäääääääää
mulla kans imukuppisynnytyksessä väliliha leikattu..pystyin kyllä jo sairaalassa istumaan. MUTTA synnytyksestä 8kk ja vieläkin tuntuu yhdynnän aikana tietyssä kohtaa ikävää arkuutta...:/
- ap.
Kiitos kaikille vastanneille!
Nyt reipas 4 vk synnytyksestä ja pystyn istumaan kunhan varovasti asettautuu penkkiin.
Vesi tosiaan vanhin voitehista ja parhain, olen nimittäin synnäriltä asti suihkutellut jokaisen vessakäynnin yhteydessä ja suihkuttelen vieläkin :)
Alapää onkin parantunut hyvin ulkoisesti kun ei ollut kuin nirhaumia, mutta "sisällä" tuntuu kipua vieläkin :(
Kaks viikkoo jälkitarkastukseen aikaa, jospa sitten jo kaik paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371491Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2851072Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94834Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68782Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 110629
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41511
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48485- 34456
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32444
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8417Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381