Synnytys repeämät...

Ihmeissään..

Hei kaikille synnytyksessä jonkinmoisen repeämän kokeneelle.

Kokemuksia kaipaan niiltä äideiltä, jotka ovat saaneet 2 asteen repeämän tai jopa pahemman.

Synnytin siis kolme viikkoa sitten esikoiseni ja en pysty vieläkään istumaan?
Tuntuu siltä kuin repeis uudestaan jos yritän koko painolla istua, joten en siis tee sitä.
Sain siis synnytyksessä toisen asteen syvän repeämän emättimeen, joka tikattiin leikkaussalissa spinaalipuudutuksessa. Kaikki tikit laitettiin emättimen sisään eli yhtään ei tullut ulkopuolelle.

Nyt alkaa vessakäynnit sujua normaalisti, pissaaminen hieman kirvelee välillä, mutta suihkuttelu auttaa.

Miten teillä muilla kesti parantua niin että istuminen sujui ja onko jäänyt vaivoja parantumisen jälkeen?

Kiitos etukäteen vastanneille!

7

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei syytä huoleen...

Mulla kesti kanssa tosi pitkään imukupin ja episotomian jälkeen, että pystyi istumaan normaalituolilla. Ensimmäiset pari viikkoa pystyin istumaan vain uimarenkaan päällä tai makaamaan ja vessahommat olivat tosi kivuliaita. Sitten alkoi vähän helpottamaan pikku hiljaa. Jälkivuotoa jatkui 8vk, jolla ei kai haavan kanssa tekemistä...Sitten kaikki palautui normaaliksi ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Seksiä harrastettiin 3kk päästä ja ihan ok meni...Jännityksellä tässä odotetaan, miten seuraava synnytys mahtaa sujua ja säästyykö pahemmilta repeämiltä...

• AP..

Kiitoksia vastauksesta. Lohduttavaa kuulla että olet parantunut entiselleen. Ensiviikolla pitäisi istua joulupöydässä!!. Saas nähdä... :)

• äippäliini

Mulla kans tehtiin välilihan leikkaus imukuppisynnytyksessä, istumaan pystyin normaalisti vasta noin 3vko synnytyksen jälkeen.. Jälkivuoto kesti runsaampana n.2vko ja sen jälkeen piti vielä 5vko pitää pikkuhousunsuojaa, koska vieläkin vuoti vähän.. Seksiä harrasteltiin kans n.3kk päästä ja ok mennyt alkukuivuuden jälkeen ;)

• mörGis

Olin synnytyksen jälkeen IHAN VARMA, että tästä värkistä ei ole kyllä enää mitään tulossa, mutta niin vain on lääkärikin todennut, että ei huomais äkkiseltään että mitään välilihaa on ees leikattu ja synnytyksestä toipumisen jälkeen seksi on kyllä tuntunu entistä paremmalta! :)

• Vesivanhinvoitehista

Mulla tuli pahoja repeämiä, mutta paranin muutamassa päivässä suihkuttelemalla joka vessakäynnillä runsaasti ja hartaudella lämmintä vettä. :)

• huohäääääääää

mulla kans imukuppisynnytyksessä väliliha leikattu..pystyin kyllä jo sairaalassa istumaan. MUTTA synnytyksestä 8kk ja vieläkin tuntuu yhdynnän aikana tietyssä kohtaa ikävää arkuutta...:/

• ap.

Kiitos kaikille vastanneille!

Nyt reipas 4 vk synnytyksestä ja pystyn istumaan kunhan varovasti asettautuu penkkiin.

Vesi tosiaan vanhin voitehista ja parhain, olen nimittäin synnäriltä asti suihkutellut jokaisen vessakäynnin yhteydessä ja suihkuttelen vieläkin :)
      Alapää onkin parantunut hyvin ulkoisesti kun ei ollut kuin nirhaumia, mutta "sisällä" tuntuu kipua vieläkin :(

Kaks viikkoo jälkitarkastukseen aikaa, jospa sitten jo kaik paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4152
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2938
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      910
    5. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      40
      888
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      117
      753
    7. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      734
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      725
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      667
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      657
    Aihe