Köyhänä opiskelijatyttönä ostin tossa 5kk taaksepäin ensimmäisen autoni, vuosituhannen vaihteen Ford Kan. Maksoin 800e puolen vuoden ajoajajalla, 130tkm. Nyt olisi katsasstukseen aikaa kuukausi ja pohja on puhki. Pakoputki myös.
Pakoputki lienee puhki etupäästä, luultavasti ottanut hieman osumaa, kun autolla on ajeltu vähän miten sattuu. Silminnähden ruostuneesta helmasta meni takarenkaan kohdalta tunkki läpi renkaita vaihtaessa. Etupuolen helmat näyttivät maalikon silmiin terveiltä, toisen takarenkaan helma hieman kukki. Hieman kukkivan puolen jousen pinnasta hilseili muutamia ruosteliuskoja.
Jos saisi katsastuksesta läpi, olisi tuplasti ajoaikaa ostamiseen verrattuna, mutta olisi vissiin aika iso remppa tulossa. Kannattaako tuota viedä edes korjaamolle arvioitavaksi, vai onko takuuvarmaa romiskamaaa? Jos kannattaa, onko suosituksia asiallisista nyrkkipajoista pk-seudulla? Jos ei kannata, mihin kannattaa myydä osiksi, vai maksaako tuosta kukaan?
-00 Ka, kannattako laittaa kuntoon?
4
238
Vastaukset
- 1liral
Joo, viet katsastukseen ja korjautat ne viat mitkä katsurusetä kertoo, tottakai se kannattaa.
- adafw
Jos alusta on pahasti ruosteessa niin ei tule halvaksi. Korjaus voi olla todella aikaa vielä ja työteliäs. Pakoputkesta sen verran, että jos katalysaattori on ottanut osumaa niin siitä ei välttämättä pikkurahalla selviä. Toisekseen, korjaamolla töiden teettäminen tuon hintaluokan autoon ei ole järin taloudellista. Korjaamolle menisin vain siinä tapauksessa, jos sen ansiosta voi käyttöikää jatkaa ilman riskiä että tulee jotain kallista korjattavaa heti kohta uudelleen. Parasta tietenkin olisi jos korjaukset ja huollot pystyisi tekemään itse.
Noita halpoja käytettyjä ostaessa kannattaa katsoa joku mahdollisimman pitkällä leimalla oleva ja ostaa mieluiten luotettavan oloiselta omistajalta (esim. vanhukselta) . Tämä parantaa mahdollisuuksia että auto menee vielä useamman vuoden läpi katsastuksesta.
Eli sinuna varmaan romuttaisin nykyisen auton ja ostaisin paremman tilalle. - Korjaaja1
Eipä tuota näkemättä voi sanoa kannattaako korjata, mutta otappa yhteyttä, niin
katotaan sen verran onko mitään järkee korjauksessa.
Katsomisesta en velota, vaan saat kustannusarvion ja päätät sitten mitä teet.
rautamasi at gmail.com - wwwwwwwwww
Kyllä se kantsii tsekata kuinka paljon sitä haperoa siellä loppujen lopuksi on ja sitten tehdä päätös. Se on kurja juttu jos ensin korjaat tuon pakoputken, hitsautat reijän ja sitten konttorilla inssi reijittää hakulla kaikkialta muualta. Peltihommat on hintavia.
Onko sinulla tietoa onko autolle ikinä tehty mitään ruostesuojausta vai onko kori ihan tehtaan jäljiltä, jos on suojattu niin toivoa voi vielä olla tuon suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1405906
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4212840- 1422714
- 222204
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv192148- 741380
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä121161Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101102- 52988
- 86947