Isyystesti

Isä?

Olen naimisissa oleva perheenisä, jolla 4v tytär. Vaimoni sai kuukausi sitten toisen tytön. Olen epävarma isyydestäni.
Siihen aikaan kun lapsi on tehty oli minun ja vaimoni välit enemmän kuin tulehtuneet. Myöskin seksielämä oli kyllä samalla olematonta ja vaimollani paljon menoja ja samalla mahdollisuuksia pettämiseen.
Olen ollut vaimoni tukena raskauden aikana ja synnytyksessä mukana.
Asia vaivaa minua niin paljon että kysyin laitoksella lääkäriltä mahdollisuutta tettää isyystesti. Vastaus oli että testin teettämiseen tarvitaan äidin suostumus!
On kyllä kohtuullisen vaikeata mennä vaimolle sitä ehdottamaan, jos epäilykseni on väärä ei se varmaankaan kauheasti meidän suhdetta paranna.
Mielestäni on väärin miehiä kohtaan ettei testiä voi tehdä ilman äidin suostumusta yleisessä terveydenhuollossa edes maksua vastaan.
Nyt joudun turvautumaan nettitestiin.

5

339

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyrg

Väärin on minustakin. Tuollainen asia pitää saada varmistaa. Asiaan liittyen isyyslaki pitäisi päivittää myös. Avioliiton isyysolettamahan tuohon on alkusyynä.

• mek

Ei tarivta äidin suostumista vaan kiistätä isyytesi niin vaimosi on pakko suostua testiin ettet elätä muiden miesten lasta. niin hyvä tulee.

• Miten tästä?

Entäs jos avioton isä haluaisi tunnustaa lapsensa?
        Äiti haluaa pysyä yksinhuoltajana. Lapsi on koululainen.
        Voiko lapsi jossain vaiheessa tehdä asialle jotain?

• kaikenlaisia narskuj
        Miten tästä? kirjoitti:

Voi tehdä. Pysyä poissa, niin kuin tähänkin asti.

Ihan omista tarpeistasi lähtien haluaisit tunnustaa lapsen. Lapsi ei sinua kaipaa. Suksi siis kuuseen, ja pysy siellä.

• xxccxx
        Miten tästä? kirjoitti:

Isä voi käräjäoikeudessa vaatia isyyden selvittämistä,vaikka äiti vastustaa. Lapsi voi vaatia kun on täyttänyt 15 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      116
      1626
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      837
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      148
      752
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      56
      747
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      721
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      39
      611
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      40
      601
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      228
      601
    9. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      67
      589
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      33
      567
    Aihe