Miten saan videot kamerasta tietokoneelle

Tumpelo kuvaaja

Minulla on Canon Power Shot A3100 IS digikamera. Miten sieltä saadaan videot ulos? Kuvat saan helposti kopioitua koneelle, mutta videoita en. Ohjekirjassa kerrotaan videoiden editoinnista, mutta ei sanaakaan niiden kopioimisesta muualle. Eihän niitä voi sinnekään jättää. Ennen pitkää muistikortti on täynnä pelkkiä videoita. En löytänyt ohjetta myöskään kameran mukana tulleista ohjelmista ZoomBrowser Ex ja ZoomBrowser Ex Memory Card Utility.

12

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No asensitko ne ohjelmat? Kyllä videoiden pitäisi kopioitua ihan siinä samalla.

      • bus.drv

        Moi.

        Kuvat ja Videot saa Kaapelilla tietokoneelle Kamerasta
        tee niille oma tiedosto ja ohjaa tuotteen sinnne


    • jksgbfjg

      Kun minulla oli powershotti siirsin kuvat kortinlukijalla yksinkertaisesti hiirellä vetämällä. Muistaakseni jokainen video muodostui kahdesta tiedostosta, jotka molemmat pitää kopioida samaan paikkaan.

      • Tuokin toki onnistuu, tosin oman softan etuna on se, että saa automaattisesti vain uudet kuvat ja ne sopiviin kansioihin sekä pystykuvat käännettyä. Se onko videossa erillinen .thm-tiedosto riippuu kameran tyypistä.


      • njkahjdf
        okaro kirjoitti:

        Tuokin toki onnistuu, tosin oman softan etuna on se, että saa automaattisesti vain uudet kuvat ja ne sopiviin kansioihin sekä pystykuvat käännettyä. Se onko videossa erillinen .thm-tiedosto riippuu kameran tyypistä.

        No problem
        Pystykuvat kääntyy automaattisesti lähes kaikissa ohjelmissa.
        Ei se mimulla ainakaan vanhoja kuvia tuplaa.
        Kansion voi itse valita, monet ohjelmat haluaa ne itsepäisesti omiin kansioihinsa.


      • okaro
        njkahjdf kirjoitti:

        No problem
        Pystykuvat kääntyy automaattisesti lähes kaikissa ohjelmissa.
        Ei se mimulla ainakaan vanhoja kuvia tuplaa.
        Kansion voi itse valita, monet ohjelmat haluaa ne itsepäisesti omiin kansioihinsa.

        Koko pointti on tehdä kopioinnista helppoa, toki käsin voi tehdä niin, että etsii ne uudet kuvat. Paljon helpompaa se vain on, kun ei tarvitse tehdä muuta kuin kytkeä kamera tai panna kortti lukijaan. Mitä tulee pystykuviin minä haluan ainakin niiden olevan kunnolla pystykuvia, eikä vain jotain käännettäväksi merkittyjä. Tuollainen merkintä aiheuttaa vain ongelmia, jos kuvaa ei sen perusteella pysyvästi käännä pystyyn.


      • khfywfd
        okaro kirjoitti:

        Koko pointti on tehdä kopioinnista helppoa, toki käsin voi tehdä niin, että etsii ne uudet kuvat. Paljon helpompaa se vain on, kun ei tarvitse tehdä muuta kuin kytkeä kamera tai panna kortti lukijaan. Mitä tulee pystykuviin minä haluan ainakin niiden olevan kunnolla pystykuvia, eikä vain jotain käännettäväksi merkittyjä. Tuollainen merkintä aiheuttaa vain ongelmia, jos kuvaa ei sen perusteella pysyvästi käännä pystyyn.

        Pitää vain aina muistaa ladata akku ennen yritystä!


      • khfywfd kirjoitti:

        Pitää vain aina muistaa ladata akku ennen yritystä!

        Ei minun kortinlukijassani ole akkua.
        .


    • Tumpelo kuvaaja

      Kyllä nuo ohjelmat on asennettu koneelle, mutta mistään ei löydy videoiden kopiointipainiketta. Videosta vetämällä siirtyy vain tiedosto Asiakirja Scrap...
      You Tubeen lähettämistä varten kyllä on painikkeet, mutta ei omalle koneelle. En voi uskoa, että minun pitäisi ladata se ensin Tubeen ja sieltä vasta omalle koneelle, jolloin se saattaisi ehtiä levitä vaikka minne.
      Ohjekirja on malleille A3150 IS, A3100 IS, A3000 IS, joten näiden kameroiden käyttäjät ehkä osaavat neuvoa.

    • Tumpelo kuvaaja

      Vihdoinkin onnistui. Kiitos vastaajille.

    • bus.drv

      Moi.

      Jos et ole saanut ohjeita vielä niin tässä neuvoa.

      Olen purkanut kuvat sekä videot suoraan tietokoneen hakemistoon
      Teet uuden tiedoston vaikka Videot nimellä.
      Ja liität kameran USB johdolla tieto koneeseen ja vedät videot tiedostoon.

      Zoom Browser on tarkoitettu vain kuville.
      Video ediointi tarviit toisen ohjelman.
      Olen käyttänyt videointiin IWC ( inter video Conwerter ohjelmaa.)
      Ilmainen ja löytyy netistä.

      Terv. Seppo

      • veolia drv

        " Tumpelo kuvaaja 20.12.2012

        Vihdoinkin onnistui. Kiitos vastaajille."

        " bus.drv tänään 10:12

        Moi. Jos et ole saanut ohjeita vielä niin tässä neuvoa."

        Lukutaidottoman neuvoihin tulee luottaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe