Unettomuuden hoito??

Unet hukassa...

Mulla on unettomuutta todella paljon. Kun yritän mennä nukkumaan kymmeneltä, venähtää nukahtaminen jopa pahimmillaan neljään aamulla.

Yleensä tos kymmenen aikaan mä alan nähdä unia, mut havahdun yleensä siihen et mä nukun (?!?).

Nukun ikkuna auki, et sieltä tulis raitista ilmaa
Luen ennen nukkumaan menoa lehtiä (Aku Ankka muita).
Iltapala on yleensä 2 Muhkua ja kupillinen kylmää kaakaota, tai pepperoni pizza.

Ikää on 15 vuotta, eli ei lääkitystä kannata suositella.
Mielellään jotain tavallisia konsteja.

Lampaiden laskukaan ei auta, välillä täytyy käydä juomassa vettä.

Olen harrastanut itsehypnoosia ja meditointia, olisiko näillä vaikutusta asiaan?
Yhä useammin olen alkanut nähdä Lucid-unia.

7

951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joooooo

lucid- unet on siisteja!!!
      en oo vaan nahny niitä pitkiin aikoihin enää oon 22
      kokeile kamomilla teetä!

• Unet hukassa...

Juu, pitääpä pyytää vanhempia ostaan sitä teetä. Kitos.

Välillä o hauskaa niissä Lucid-unissa tosiaanki. :D saa tehdä mitä haluttaa, mut mulla kumminki on niissä tietty realismi (esim. painovoima jne.) :(.

• Unet hukassa...

Niin, tätä unettomuutta ilmenee vaa meillä kotona. Esim. isoveljen luona nukahdin heti kun pääsin sänkyy, ja hänen talonsa on rakennettu Feng-Shuin mukaan.

Johtuisiko unettomuus Feng-Shuista? Oon kattonu pari jaksoo SubTV:ltä Feng-Shuita ja tutkin taloo mielessäni, et tää ei todellakaa oo mikää Feng-Shui talo...
      Isoveljen talo taasen on.

• mira

älä syö just ennen nukkumaanmenoa vaan pari-kolme tuntia ennen äläkä syö noin paljon.
        Ethän juo kokista päivän mittaan? Jos juot jätä vähäks aikaa pois. Kahvii et varmaan juokaan.

Rupee herään aina samaan aikaan, se voi auttaa tohon iltanukkumiseen.

• rilla

Kun sanot, että unettomuutta esiintyy vain kotona, niin voi olla mahdollista, että olet ehdollistunut siihen, että omassa sängyssäsi kärsit unettomuudesta. Eli kaikkialla muualla uni tulee helposti, mutta omaan sänkyyn mennessä alkaa lakanoissa kieriskely. Tosin en osaa sanoa, mikä olisi hyvä apu. Sohvalla tai veljen luona nukkuminen? Älä tee sängyssäsi muuta kuin nuku. Älä esim. katso telkkaria tai syö siinä.

Tarkkaile myös, jos teet jotakin eri tavalla veljesi luona ollessa. Esim. kaakao saattaa piristää ja ehkä et juo sitä veljen luona käydessä?

Minulla ei näy Sub-TV enkä tiedä mainitsemaasi ohjelmaa. Noin yleisesti ei kannata katsoa mitään jännittävää, hermostuttavaa tai muuten elimistöä kiihdyttävää ohjelmaa juuri ennen nukkumaan menoa.

• Unet hukassa...
        mira kirjoitti:

älä syö just ennen nukkumaanmenoa vaan pari-kolme tuntia ennen äläkä syö noin paljon.
        Ethän juo kokista päivän mittaan? Jos juot jätä vähäks aikaa pois. Kahvii et varmaan juokaan.

Rupee herään aina samaan aikaan, se voi auttaa tohon iltanukkumiseen.

Joo, pitänee vähentää tota kokista ja kahvia :P.
        Unirytmiä yritän tasapainottaa, mut se on kauheen vaikeeta...

Kiitos vastauksesta!

• Myös unettomuudesta kärsinyt

Käy pienellä lenkillä tunti tai pari ennen nukkumaan menoa. Saunassa käynti tai lämmin suihku vähän ennen nukkumaan menoa auttaa myös. Lämmin maito hunajan kera auttaa ainkin minua nukkumaan paremmin. Jotain rauhallista musiikkia kannattaisi kuunnella, ja unelmointi auttaa kuulemma myös. Siinä nyt jotain mitä olen kuullut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1242
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      930
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      826
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      104
      731
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      676
    Aihe