Elikkä mulla on ollu pienestä asti eläinallergiaa. Myös mun siskollani oli sama ongelma pienempänä, mut häneltä on nyt lähtenyt tää allergia lähes kokonaan pois (marsuallergiaa lukuunottamatta, joka on siis meillä molemmilla tosi vahva) ja saattaa välillä hoitaa meidän yhteisen siskon koiriakin välillä kokopäiväisesti jne. Itelläni oon kanssa huomannu, että en saa allergiaoireita enää pahemmin ollenkaan.
Eräällä ystävälläni on kissa, ja oon ollu heidän kotonaan tosi paljon, ja tää kissa on istunut mun sylissä, oon ollut aivan sen karvoissa ja jopa hieronut silmiä kisun paijailun jälkeen (tajuamatta sitä siinä tilanteessa), eikä mulle oo tullu minkäänlaista allergiaa. Tarkottaako tää sitä, etten ole enää allerginen, vaiko että allergia on vain lieventynyt? Onko mahdollista päästä kissa-allergiasta koskaan täydellisesti eroon (kissa ois tulevaisuudessa suunnitteilla, jos vaan mahollista)?
Eroon kissa-allergiasta?
6
196
Vastaukset
- posssu69
Voi olla hyvinkin mahdollista ettei sulla ole enään allergiaa. Milloin sulle on todettu että olet kissoille allerginen?
Mulla nimittäin ei ollut lapsena mitään allergioita, aikuisena otin kissan ja kappas, olinkin sille allerginen, onneks tosin vaan lievästi. Ja mulle tulee noita oireita jos kissa puskee naamaa tai hieron silmiä kissan silityksen jälkeen.- noo
Todettiin jo ihan pienenä, olisko ollut alle tarhaikäisenä. Se oli ennen aika paha, en oikeen voinut olla kissojen kanssa tekemisissä paljoakaan, mut se on lieventynyt vuosien myötä ja nyt tullut tähän pisteeseen et ainakaan mitään näkyviä oireita oo tullut.
- amisu
noo kirjoitti:
Todettiin jo ihan pienenä, olisko ollut alle tarhaikäisenä. Se oli ennen aika paha, en oikeen voinut olla kissojen kanssa tekemisissä paljoakaan, mut se on lieventynyt vuosien myötä ja nyt tullut tähän pisteeseen et ainakaan mitään näkyviä oireita oo tullut.
Ihan mahdollista että olisit siedättynyt kissoille hiljalleen.
Jos hankit kissan olet varovainen aluksi ja hankit allergialääkkeitä. Olet varautunut siihen että luovut kissasta.
Pienen allergian takia ei kannata luopua, mutta jos astmatason oireita on, niin silloin kyllä.
- 8+9
Itse olin lapsena allerginen kaikelle karvaiselle, mutta vuosien totuttelun jälkeen (eli kavereiden eläinten paijaamisen) ei allergiaa ja nyt jo pari vuotta seurana on ollut komea kollikissa. :) Ja ihan on lääkärissä todettu ettei ole minkäänlaisia allergioita.
- mallas1
Minä olen ollut koko ikäni allerginen kissoille. Aina ystäväni luona, jolla kissa, tullut voimakkaat silmäoireet. Tästä huolimatta halusin kissan ja tiedustelin lääkäriltä että voisinko siedättyä kissalle jos otan sen pentuna. Lääkäri rohkaisi kokeilemaan ja yli 40v. otin löytöeläinkodista kissanpennun kokeeksi. Sovimme että voin palauttaa, jos tulee oireita. Tästä on nyt yli neljä vuotta, eikä oireita tullut ollenkaan, vaikka kissa alusta asti nukkui vieressäni. Pentukissoilla ei pahemmin ole hilsettä, mikä allergisoi, joten siedätyin kissalleni.
Vuoden päästä otin toisen pentukissan kaveriksi kissalleni ja hyvin menee. En enää myöskään saa oireita ystäväni kissasta, enkä myöskään koirista, joille myös olin allerginen. Joten suosittelen kokeilemaan pentukissaa ja sopimaan että voi palauttaa jos tulee oireita. - villava hiiri
Kyllä oikeasti voit siedättyä kissallesi.
Eikä pieni nuha vaivaa, mutta jos alkaa astmatason oiretta olla, kisu pitää palauttaa pois.
Pennun jos ostat hyvältä kasvattajalta niin hänet voi palauttaa myöhemmin jos tulee allergiaa liian paljon.
Sovit jo etukäteen asian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602