Aman erilainen Joulu

Olen ollut suorittaja tällä vajaalla 75 vuotis taipaleella,siis tavallaan olen elänyt toisten elämää,lasten,puolisoiden,suvun ja jopa keskustelupalstan.
Oltuani pari kuukautta ilman tätä ilmaisutaidon ihanuutta,siis keskustelupalstaa,tein huomion,elämää on tämän palstan ulkopuolella.

Olen ollut suorittaja myös Jouluna ne noin 54 Joulua jolloin äiti laittoi kystä kyllä ovat minun kohdaltani siirretty muistojenalbumiin.
Haen muutaman pokkarin kirjastosta ja laitan vain ruokaa itselleni koiralleni ja kolmelle kissalleni ja kuuntelen hyvää musiikkia.

Kiitos sinulle fiksu kirjoittaja joka avarsit ajatusmaailmaani ja minusta ruikuttavasta
"omaishoitajasta" kehkeytyi omilla aivoillaan ajatteleva yksilö,kiitos siitä ja hyvää ja antoisaa Joulua teille kaikille ama

35

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhaisaa joulua sinulle myös.
      Älä luulekkaan että saat sen ruikuttajan "tittelin " yksin pitää.
      Minä ainakin olen saanut helpotuksen kun olen täällä saanut omiani puhua.
      Hiljaisuutta sitä minäkin odotan ja sellaista ettei tarvitsis muutakun olla itselleen vaan .
      Mutta kun toi minunkatraani on tässä lähellä , he ovat järjestäneet jouluohjelman . Tytär on oikein Sähköpostilla laittanut itsekullekkin ohjelman , Ruokaa tekee jokainen , Me ollaan joulu taasen yhdessä Ei ihan joka päivä , mutta Ullamummun on kuitenkin osallistuttava --tai muuten ne luulee että nyt se on tullut "vihdoinkin" vanhaksi

Kohta se on jo uusivuosikin -- ja Onnellista 2013 jos et Ama tule mukaan tänne .
      Mutta toivon kaikille samantien Hyvää Joulunpyhiä -- ei se ole se yksi päivä , eikös nyt olekkin pitkät vapaat niilläkin jotka työelämässä vielä ovat -- Tytärkin aattona ja joulupäivänä työssä.

• Ihan hiki tulee ajatellessa rituliinin uhraavaisuutta. Siis vilpittömällä kunnioituksella. Vaikka itselläni on myös ollut "golgatan teitä". niin voimani eivät olisi riittäneet niin pitkäaikaiseen hoiva-ajatteluun. Pikkuhiljaa olen riisunut asioita pois ja vähän pakoillutkin.
        Suuresti ihailen heitä ikäiseniäni ystäviä, jotka edelleen tekevät mm suvun joulun ruokineen.
        Mutta voimien mukaan meillä on lupa hellittää ja nautiskella omalla ihanalla tavalla. Siispä kissat kainalossa, pokkari hyppysissä (ihan kirjamellisesti) ja silloin tällöin tekstiä näpytellessä joulutontut huiskuttavat hiippalakkejaan.

• Hei rituama! Olen aina ihmetellyt tuota amaa, vaiko Amaa. Tässä sinulle jouluihmettelyni.

Olenkin ihmetellyt poissaoloasi. Niin kauan olet palstalla ollut ja minuakin suutuksissasi haukkunut, että kuulut ikäänkuin kalustoon.

Olet noita elämäntilanteitasi kuvaillut ja minulle on selväksi käynyt, ettet loukkauksia täältä kaipaa.

Seesteisyyttä näkyy nyt elämäsi taivaalla ja kun vielä joulu saa ja aurinko vielä nousee korkeammalle niin tiedä sitä minkä hepulin vielä saatkaan.

Hyvää joulua ja sen mieltä!

• En ole niinsanottu marttyyri,pois se sädekehä harmailta hiuksiltani.Olen se sama ama
        omine mielipiteineni ja toivon kunnon kädenvääntöä myös Ruune sinun kanssasi.
        Kiitos Ullamirjami,elän vieläkin siellä avaamallasi merikotkapesällä joskus ja haikeus täyttää mielen.
        Samoin kuin kuuntelen toi häkki mi sulkee mun sirkuttajan,Napolinlahdella käyskellessä kerroinkin miehelleni,että kaiketi Karl Collan näki sen mustapäärastaan tuskan ja hän sen kaipuun tänne kotimaahan.Sylvian joululaulusta oli kyse.

• Sorry Ruuneperi,toi Ama nimike kaiketi vanhaa perintöä,kun olin etsivivä-amadeus,kunnes jouduin vainon kohteeksi ja pimahdin ja poistuin siististi sivummalle.
        Nyt kaiken vainoharhaisuuden ja runolllisuuden mittelyssä katsoin,että minä olen se fiksumpi ja poistuin näyttämöltä toistamiseen,näin sen näen pelkistettynä ama

• Ramoona*

Rauhaisaa joulun aikaa ja hyvää tulevaa vuotta toivotan Sinulle Ama !

Kaikella on aikansa, nyt Sinulla aikaa kuunnella omaa itseäsi ja tavallaan tutustua itseesi uudelleen. On hyvä merkki, jos ihminen viihtyy yksinkin ja kyllä nuo nelijalkaiset ovat verrattomia seuralaisia.

Talvinen animaatiotervehdys

http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=0&pv=3111940&path=107301

• texsanell1

Onnellista Joulunaikaa!
      sinne lämpöiseen tupaasi Sinulle ja lemmikeillesi

On niillä nyt hyvä lumessa telmiä, no kissat ei taida välittää
      niinkään, vaan eipä tule kuraa 16 tassusta :D

• Usko tai älä olimme aamulenkillä minä,Minikoira,pörrikissa ja iitukissa.Silloin kun minulla oli vielä ne lampaat Hupu ja Lupu niin kaikki me taivalsimme lenkillä.
        Minun viehätysvoimani keskättyy lähinnä noihin elikoihin,leijona kun olen horroskoopiltani se luonnehorroskooppi kertoo lahjomattomasti,että olen eläinrakas,mutta toi ihmissuhteet ..

• Kiitos Ramoona,ihania noi nelijalkaiset hännänheiluttajat.Toi minun Mini on rotvairer/säfer lädy.Jouduin Ellin englanninspringelspanielin saattamaan puutarhan multiin pari vuotta sitten,silloin päätin ja uhosin,ei koskaan uutta koiraa,mutta toisin kävi ja nyt toi Mini on ei korvike Ellille,mutta annoin sille kerrostaloasukille mahdollisuuden uintiin,kesäisin ja talvisiin harrastuksiin ent.maatilalla.

Meillä menee joskus tosi lujaa,kun Mini riehaantuu aivan uskomattomasti lumesta ja vapaudesta joka sille oli kerrostaloasunnossa yksin pitkät päivät olleelle koiralle uskomaton elämys tämä maalaiselämä.

• Amalle koruttomat jouluterveiseni. Muistaakseni olen parisen kuukautta Sinua vanhempi. Samoilla lumilla syntymistämme tulee kuluneeksi 75v.

• Oikei hyvää ja rauhaisaa Joulua sinulle rituliini-- 38 Late ja kumppani.

• Satu*

Hei, Rituliini! Iloa ja onnellisia tunnelmia jouluusi! t. Satu*.

• ...................

on tässä olltu suorittajia,
      elämä menee kuitenki aivan omaa suuntaansa,
      tänään sain yllättävän lohduttavan lausahduksen lapseltani, heh viisikymppiseltä,
      " olethan onnistunu, sinulla on hyvin menestyvät lapset "
      kah ku aukai silmäni,
      kyynel vierähti salaa poskelle,

• Onnitteluni sinulle,

sait todella sydämeenkäyvän kauniin kannustuksen!

Hyvää joulua! t. Satu*.

• ....................
        Onnitteluni sinulle, kirjoitti:

sait todella sydämeenkäyvän kauniin kannustuksen!

Hyvää joulua! t. Satu*.

kiitos " Satu "

kuin myös sinne, Hyvää joulua ja kaikille palstalaisille,

• Minäkin toivottelen täältä omasta hiljaisuudestani rauhallista ja viihtyisää joulua teille jokaiselle.
      Keitähän teitä oikein onkaan, rituliini, ramoona, ullamirjami, texsanell, . late, kapteeni , ruuneperi, ja monta muuta
      Onhan siinä kavereita jos jonkinlaista, teidät olen tuntenut kirjoituksissa jo pitkän, pitkän ajan, maaliskuussa tulee 10 ympyrskäistä vuotta täyteen.(jos tulee)

Olen taas muuttanut, jo toisen kerran tämä'n vuoden sisällä.
      Nyt ei enää , sanovat lapseni.

Miksipä muuttaisinkaan. Olen saanut "oman" pikkuruisen yksiön haltuuni, ei tuppaa kukaan keskellä yötä huoneeseeni , eikä ole määrättyjä ruoka aikoja.
      Olen ainakin näin alkuun ihan tyytyväinen.

Mutta siis jouluun , vaikka itselläni kaikki päivät kuluvat samaa rataa eikä tämä joulu enää tunnu sellaiselta juhlalta kuin joskus ennen, niin voinhan silti toisille toivotella kaikenlaista hyvää ja hauskaa, mitä Jouluun sisältyy.
      Heippa.

• Satu*

Iloista ja tunnelmallista joulua sinullekin! toivottaa Satu*.

• texsanell1

Hei fiuliin!
      Olipa hauskaa kuulla että nyt olet omassa pikkukodissasi :D
      Hiljan täällä ajattelin miten siellä pärjäilet lumien ja talonne kanssa,...

Onnea uudelle kodillesi ja oman rauhan kokemiselle siellä :)

*** Lämpimin jouluterveisin! *** :)

• Ihanaa fiiuliin -- hyvin on asiasi kun saat oman asunnon . Saa syödä ja juoda , ei ole mitää aikatauluja . Toivon että viihdyt nyt uudessa asunnossa
      Ensin on aina hankalaa kun on muistettava missämikäkin esine on --ennenkun kotiutuu
      Terveyttä ja kaikkea hyvää toivon sinulle myös.

• no se sama

Toivottelenpa minäkin täältä kotoni yläkerrasta Hyvää Joulua kaikille läsnäoleville.
      Kaikki tuntuu olevan hyvin, on maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.

Terv. Atolfia

• Atolfia

P.S.
        Unohdin sanoa, että minullekin on erillainen joulu. Miniä on kutsunut koko poppoon joululounaalle Tapaninpäivänä. Aattona olemme nuorimman tyttären luona ja joulupäivänä lepäilemme ja nautimme hiljaisuudesta ja rauhasta.

Vuosikaudet perhe on kokoontunut meille Tapanina, joten tämä on ihan outo tilanne. Asiaa ei oikein edes käsitä.

Olen kylläkin laittanut varmuuden vuoksi kaikki laatikot ja muut tilbehörit. Kyllä ne varmaan häviävät lasten mukana sitä mukaa, kun he piipahtelevat tuolla ovella.

• texsanell1

Ihan varmalla Atolfia,---kysyttyä tavaraa :D Tänne on tulossa 3 päivänä, huomenna, lauantaina ja Tapanina jouluvierailijoita.

Voin mennä puolestasi joululounaalle, jos tykkäät passata niin tänne vaan:D
      Kyllä sä täällä sitten jo käsität!

Onnellista Joulua :D

• No se sama fia

Meillä tuo passaus alkoi jo tänään. Kaikki kolme perhettä käväisivät ja kaikille jotain tarjoilin. Siinäpä tuo päivä kului mukavasti.

Ihanaahan se on, että lapset tulevat kuin kotiinsa ja ovat kuin kotonaan. Ei onneksi ole vielä minkäänlaisia säröjä syntynyt meidän ja lasten perheitten välille.
        Näin toivon sen jatkuvankin.

Voimia sinulle Tex. On siinä tekemistä, jos kolme päivää saat olla emäntänä, vaikka näin joulun aikaanhan se käy mukavasti, kun kaikki tarjottavat on etukäteen
        valmistettu. Onhan siinä sittenkin touhua kerrakseen.

Mieheni sanoi tuossa illansuussa, että kyllä olisi jo aika päästä minun helpommalla.
        Hänen mielestään olen touhunnut liikaa joa mionta viikkoa. Minä olen oikeastaan
        nauttinut joulunvalmisteluista ja kun vielä jaksaa, Siitä saa olla kiitollinen.
        Nyt on koti kaikinpuolin joulukunnossa ja syötävää riittää.

Hyvää ja riemukastakin joulua kaikille, jotka tänne kynnelle kykenevät.
        Terv. Atolfia

• *Kukkahame*

Hyvää Joulunaikaa kaikille, Amalle/ aloittajalle ja kaikille mukanaolijoille!

Leppoisaa, lämmintä oleilua ilman liikasyöntiä.

Nauttikaa lahjoista, lukemisesta musiikista ja toinen toisistanne kotioloissa, vierailutkin sallittuja ! ;-D.

Pukeutukaa lämpimästi pakkaslukemat pysyvät korkeina, älkää unohtako ulosmennessä villahousuja.

• Kiitos Kukkahame Tärkeät ovat sinun muistutukset.
      Kyllä muistetaan -- muista sinä myös . Talvella ei pelkällä kukkahameella tarkene
      Hyvää joulua Ullamummu & jerrycottoni

• Katleija

Sinne ruotsinmaalle ullamirjamille Jerryineen Hyvää ja rauhaisaa joulujuhlaa.
        Pärjääkö se Jerry(cottoni) ilman tossuja pakkaslumessa? Taitaa olla hyvät karvatassut sillä omasta takaa.

• *Kukkahame*

Kun tunnustan nyt julkisesti niin tällä hetkellä en omista yhtään kukallista hametta.
      Joskus kyllä pitkien hameiden muodissa muistan kukallisia, se on ollutta ja mennyttä, mutta mukavia muistoja nuo.
      Pitkät housut on talviaikana parasta, ovat suojaavia tuulilta ja tuiskuilta.

Jouluterveisiä Jerrycottonille pieneltä irlannin susikoiran pennulta ei ole vanha mutta tassut on kuin karhulla vahvat, valkoiset sukat kaikissa tassuissa ja hännänpäässä tupsu jota se tavottelee kaiken aikaa ja nukkuu välillä pitkät unet.
      On nukkumisessaan kuin lapsetkin, vaikka talo kaatuis niin ei haittaa!

• ullamirjami****

Olis mentävä nukkuun --mutta vilkasin ja kukkahameelle , Jerryllä on karvaset jalat ,on aina leikattava liikoja --kurasenaaikana joka kerta sisälle ktllessa on mentävä vessankautta --suihkutan tassut , muutenkin täälä on niin likaset kadut ---mutta nyt pääsen helpommalla kun on lunta.
        Huomena on Jouluaatto . Kaikille Rauhallista joulua .
        P.s Tekis mieli taloyhtiön saunaankin --taidampa mennä huomena.
        hyvää yötä .Natti ,natti

• hilema

Näkyvät kissat ja koirat olevan monella keskeinen lohdun tuoja jouluna.

On surkeaa kun eläimen pitää täyttää tuollainen aukko ihmisen elämässä.

• Kuinka hileman elämä nyt pyörii jouluna eläinystävien negatiivisenä arvostelijana.
        Kyllä joulunaika on myös eläinten juhlaaikaa,metsäneläimille julistetaan joulurauha ja lintujen piharuokinta on saanut uusia lajeja talvehtimaan täällä kylmässä pohjolassa.
        Kyllä nämä kissat ja koirat ovat meidän pitkäaikaisia ystäviämme,evätkä ne mitään korvikkeita ole ne ovat perheenjäseniä näin joulunakin.
        Parinsadan populaattio keltasirkkuja nytkin pihamaallani kauroja popsii ja tintit ovat auringonkukansiementen kimpussa,muutama varpunen ja viherpeippo sekä punatulkku.

Mukavaa fiiuliini,että asuntoasiasi loksahtivat kohdalleen Onnea Uuteen Kotiin!
        Jouluhauen sain jäänalta olevasta verkostani ja noi pakkaset laittoivat vipinää kinttuihin,kun rahtasin puita sisälle ja uuneihin.
        Nyt Joulurauha on laskeutunut amanpirttiin lunta hiljalleen satelee,maisema on niinsanottu postikorttimaisema

• !"#¤%&

Eläimet ovat vilpittömiä toisin kuin muutamat kirjoittajat, muka vanhuksia????

• nyt hävettää,,,

omituista,

ku häpeän joulua,
      ku ei ole lahjaa kellekää,
      ku ennen on ollu,
      ny pelottaa että joku tulee eikä ole lahjaa antaa,
      kamalaa on yksinäisen vanhuksen joulu,

• Ei ole mitään hävettävää,jollei ole lahjaa antaa.
      Minäkin olen "lahjomaton"useimmiten ollut.En minä sille maalliselle krääsälle niin
      suurta painoarvoa anna.Sodan jälkeiset joulut olivat lämminhenkisiä,vaikka silloin todella elimme puutteessa.Tavanomaiset pässinpökkimät villasukat olivat jo niin suuri lahja,että täytyi olla kiltisti monta viikkoa.
      Jos joku laittaisi soimaan levyn Mestari on tulossa...siinä meille kerrotaan joulun oikea tarkoitus

• Ama kultaselle
      • Koskettava kertomus ja niin todenoloinen,kyllä siinä kyynelehtiä piti,kun laulajan sanomaa ja tulkintaa kuuntelin,herkistyin.Samuli Edelman on mielestäni hyvä tyyppi,
        niin näyttelijänä,kuin myös laulajana.

Joulupäivä alkaa hämärtyä ja linnut tankkaavat viimeisiä siemeniä pieneen linnunkupuunsa.
        Kiitos teille kanssamatkustajat myötäelävistä kommenteistanne,huomenna menen jo pilkille ja sitä rataa alkaa arkinen aherrus täällä aman "lähiössä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe