arviointi tonttikuluista on vaikeaa johtuen monesta syystä mm maaperästä ja totnista mutta onko tasaisen peltoitontin,maaperä hiesua, arvioksi n 20 t e (liittymät ym työt kaikki mukaan lukien) realistinen?
riittääkö 20 t e. tonttikuluihin
4
1640
Vastaukset
- jannes
Tällä hetkellä menny n.22te. Eli helpossa tapauksessa realistinen, mutta kannattaa ottaa hiukan varaa ylöspäin. Tässä summassa on siis maanrakennus, tontti, liittymät, mestari ja luvat.
- hei
pääsee?? Ei ainakaan täällä pääkaupunki seudulla. 20000-30000 vähintään maatyöt ILMAN tontin hintaa.
- d-talo
hei kirjoitti:
pääsee?? Ei ainakaan täällä pääkaupunki seudulla. 20000-30000 vähintään maatyöt ILMAN tontin hintaa.
Näyttää meillä menevän Jyväskylässä 30 000 (liittymät, pohjatyöt, maa-aines, salaojat, sadevesiviemärit jne). Itse perustuksia ei ole tuohon laskettu. Tontti ei edes ns. vaikea, täyttöä ja maan vaihtoa kuitenkin paljon.
- Noksu
Meillä on peltotontti, loiva rinne (melkein mäen päällä), josta n. 0,5 - 1,5 metrin syvyydestä löytyi kantava maa-aines. Maansiirto, täytöt, liittymät, harkot, betoni yms. tarvikkeet ja työt (itse tein vain apuhommia)ja hintaa tuli 19.500 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1341899Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001629- 801479
- 821476
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531176Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois711061- 631031
- 221007