Ostin -09 Japanissa valmistetun Auton. Päädyin ostopäätökseen kahden samaa merkkiä omistaneen ystävieni kokemusten perusteella. Nyt olen ajanut Autolla reilut 100 tkm ja siihen on tehty seuraavaa:
* 4 määräaikaishuoltoa (öljyn ja suodattimen vaihto)
* kerran tuulilasinpyyhkijät vaihdettu
* kerran jarrupalat vaihdettu (automaattivaihde!)
* yksi parkkivalon polttimo vaihdettu
Autossa ei siis ole ollut MITÄÄN varsinaista vikaa koko aikana. Yhtään takuukorjausta ei ole tehty. Aivan uskomaton peli! Auto on käynnistynyt ja toiminut täysin normaalisti pakkasista ja vesisateista piittaamatta. Maskinpeitteitä ei ole myöskään tarvinnut edes yli 30 pakkasilla ja silti lämmintä riittää hytissä.
Kertokaa joku eurooppalainen tai amerikkalainen auto, jolla pystyy samaan.
Japanilainen osaa tehdä AUTON
30
498
Vastaukset
- hyviä kyllä...
Saattaa tuohon vielä tosin pystyä useampikin merkki, onhan autosi vieläkin melkein uusi.
Omasta kokemuksestani sanon kuitenkin, että viimeistään neljän-viiden vuoden jälkeen alkavat jyvät selvästi erottumaan akanoista, ja kyllä japsit ovat luotettavimpia !
Nykynissania en laske enää japsiautoihin, mutta se on jo toinen juttu......- vanhallaVolkkarilla
Eikös ne uudet autot ole nykyisin niitä korjaamojen vakkariasiakkaita... Ainakin mitä työpaikallakin kuulee. Hyviä selityksiä niillä kyllä aina löytyy tyyliin "juu, nää on tän merkin vakiokorjauksia, mut menee takuun piikkiin". Entäs kun se takuu loppuu, kaiva sit omaa lompakkoa. Hattua nostan aloittajan kiesille, mikä sit lienee.
- nipo3
Eikös niitä Eurooppalaisia ihmevehkeitä enää laitetakkaan kammesta käyntii? Skoodaa ja muuta soopaa.
- ffffffffffffffffffff
Mikä merkki ja malli on kyseessä?
- tällane
Onnittelut selvästikin onnistuneesta autovalinnasta johon olet tyytyväinen.
Omani ei ole japsi mutta ihan vain vertailun vuoksi esimerkki kansssa mielestäni kestävästä pelistä pitkässä juoksussa.
Auto nyt 14 v vanha, ollut mulla 12 vuotta.
Nyt 220 000 kilsaan mennessä normaalien huoltojen lisäksi olen autoon vaihtanut vain iskarit joka kulmaan sekä kaikki jarrulevyt. Lisäksi jotain pidemmän päälle kuluvaa palikkaa kuten termostaatin, termostaatin lämpöanturin, parit pallonivelet alustaan sekä äskettäin uuden starttimoottorin.
Elektroniikan osalta kerran vaihdettu tuo sisälämpötilan anturi uuteen pari vuotta sitten.
On kyllä ollut tosi hyvä auto. Rahallista arvoa tällä 1998 autolla ei luonnollisesti enään paljoakaan ole mutta on kyllä luotettavan perheenjäsenen maineessa meillä yhä. - Siwalle&takaisin
"Japanilainen osaa tehdä AUTON"
No joo, jos nyt vaatimustaso on se, että ajelee kaupunkiajoa, kerrtan pari viikossa korttelin ympäri. Sillä vaatimustasolla japsikin tuntuu autolta. Ja sellaiseen köröttelyynhän ne tehdäänkin. Mutta maantielle tarvitaan aivan erilaiset pelit.- köjötolli
Päinvastoin. Japsit on pitkiä matkoja varten. Eihän noilla skoodilla ja volvoilla uskalla edes ajaa kaupungin ulkopuolelle kun ei sieltä saa sitten mitään apua. Tojotalla voi lähteä huoletta vaikka Nuorgamiin ja vaikka ilman kännykkää. Tojotan kanssa pärjää.
- nykypäivän päivitys
köjötolli kirjoitti:
Päinvastoin. Japsit on pitkiä matkoja varten. Eihän noilla skoodilla ja volvoilla uskalla edes ajaa kaupungin ulkopuolelle kun ei sieltä saa sitten mitään apua. Tojotalla voi lähteä huoletta vaikka Nuorgamiin ja vaikka ilman kännykkää. Tojotan kanssa pärjää.
Japsit ovat tehty ja laskettu viiden vuoden käyttöä varten, lukisit hieman muutakin kuin Suolta. Japsien välityksetkin ovat suunniteltu taajamaa silmällä pitäen, maan tiellä ajaessa kierrokset ovat järkyttävän korkeat noin yleisesti.
Skodilla ja Volvoilla ajetaan poikkeuksetta huomattavasti suurempia kilometrejä.
Herää sinäkin nykyisien Toyotien maailmaan, ei se vanha "viaton" maine pidä paikkaansa. - japsit pihakärryjä
nykypäivän päivitys kirjoitti:
Japsit ovat tehty ja laskettu viiden vuoden käyttöä varten, lukisit hieman muutakin kuin Suolta. Japsien välityksetkin ovat suunniteltu taajamaa silmällä pitäen, maan tiellä ajaessa kierrokset ovat järkyttävän korkeat noin yleisesti.
Skodilla ja Volvoilla ajetaan poikkeuksetta huomattavasti suurempia kilometrejä.
Herää sinäkin nykyisien Toyotien maailmaan, ei se vanha "viaton" maine pidä paikkaansa.Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa ja maantiellä, sitä vähemmän kaipaa japsimerkkejä. Asiassa voi tehdä pikatutkimusta seuraamalla esim. myyntitykkien suosimien hotellien parkkipaikkoja. Jos haluaa auton, joka pelaa ja jolla viitsii ajaa pitkiä päivämatkoja, voi käydä hotellin parkissa katsomassa vihjeitä.
- puolivalmiste sakut
japsit pihakärryjä kirjoitti:
Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa ja maantiellä, sitä vähemmän kaipaa japsimerkkejä. Asiassa voi tehdä pikatutkimusta seuraamalla esim. myyntitykkien suosimien hotellien parkkipaikkoja. Jos haluaa auton, joka pelaa ja jolla viitsii ajaa pitkiä päivämatkoja, voi käydä hotellin parkissa katsomassa vihjeitä.
Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa, Sitä enemmän arvostaa autossa luotettavuutta, ja virheetöntä toimintaa.Tämän tästä Pajalla seisoskeleva 80000e saksalainen puolivalmiste ei mieltä lämmitä, Kun joka päivä saa olla pelko persauksissa, Että mikähän paikka tästä tänään laukee, Ja laukeeko se keskelle korpea, Vai ihmisten ilmoilla......
- kun taas lähempää...
puolivalmiste sakut kirjoitti:
Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa, Sitä enemmän arvostaa autossa luotettavuutta, ja virheetöntä toimintaa.Tämän tästä Pajalla seisoskeleva 80000e saksalainen puolivalmiste ei mieltä lämmitä, Kun joka päivä saa olla pelko persauksissa, Että mikähän paikka tästä tänään laukee, Ja laukeeko se keskelle korpea, Vai ihmisten ilmoilla......
Kyllä minäkin olin vielä jokin aika sitä mieltä, että eräitäkin saksalaismerkkejä ei pidä toistaiseksi ostaa kun on vikoja. Ja olihan siellä eräissä malleissa omat pulmansa. Kun sitten vaivauduin kyselemään aitoja käyttäjäkokemuksia (kun työsuhdeautoinahan noita euroja on vallan mahottomasti), huomasin, että niissäkin malleissa sentään pulmat olivat melko harvinaisia ja selvästi poistumassa. Asia vain näyttää toiselta kun lukee täältä keskusteluista näitä vakioprovoiluita, joissa eurooppalaismerkeille heitetään koko ajan lokaa niskaan.
En itse ostaisi japanilaista enää kun olen oppinut, mitä ajo-ominaisuudet merkitsevät. Varsinkin silloin kun kelit menevät koviksi, japseista tulee pulkkia ja kelkkoja silloin kun euromerkki vielä kulkee hyvässä hallinnassa.
Suomessa on yhä paljon jopa sukuja, jotka ovat pysyneet tiiviisti japanilaismerkeissä. Jos ei ole kokemusta muunlaisesta autoilusta, niin voihan japsi tuntua hyvältä.
Japseja ollut minulla muutama kymmenen. Uutta ja käytettyä, useimpia merkkejä. Mutta missä on se kuuluista "kestävyys", kun minä sitä kaipaan. Japsejani olen saanut korjautella aivan samaan tahtiin kuin euroautoja. - uutiskynnys
kun taas lähempää... kirjoitti:
Kyllä minäkin olin vielä jokin aika sitä mieltä, että eräitäkin saksalaismerkkejä ei pidä toistaiseksi ostaa kun on vikoja. Ja olihan siellä eräissä malleissa omat pulmansa. Kun sitten vaivauduin kyselemään aitoja käyttäjäkokemuksia (kun työsuhdeautoinahan noita euroja on vallan mahottomasti), huomasin, että niissäkin malleissa sentään pulmat olivat melko harvinaisia ja selvästi poistumassa. Asia vain näyttää toiselta kun lukee täältä keskusteluista näitä vakioprovoiluita, joissa eurooppalaismerkeille heitetään koko ajan lokaa niskaan.
En itse ostaisi japanilaista enää kun olen oppinut, mitä ajo-ominaisuudet merkitsevät. Varsinkin silloin kun kelit menevät koviksi, japseista tulee pulkkia ja kelkkoja silloin kun euromerkki vielä kulkee hyvässä hallinnassa.
Suomessa on yhä paljon jopa sukuja, jotka ovat pysyneet tiiviisti japanilaismerkeissä. Jos ei ole kokemusta muunlaisesta autoilusta, niin voihan japsi tuntua hyvältä.
Japseja ollut minulla muutama kymmenen. Uutta ja käytettyä, useimpia merkkejä. Mutta missä on se kuuluista "kestävyys", kun minä sitä kaipaan. Japsejani olen saanut korjautella aivan samaan tahtiin kuin euroautoja.Eurooppalaisten autojen "vikoilu" on kyllä enimmäkseen mielikuvajuttu. Eurooppalaiset autot ovat Euroopassa kotimarkkinatuotteita ja niistä uutisoidaan hieman erti tavalla kuin tuontiautoista. Yllättävä seuraus näköjään on, että tänne kotisuomeen vaikutus on sellainen, että esim. japanilaisia arvostetaan kohtuuttomasti. Korjaus tulisi sitä kautta, että ei pelkästään uutisoitaisi sitä, mitä meille uutisena tarjotaan, vaan katsottaisiin, että onko uutista tasapainotettava omalla selvitystyöllä. Miten esim. kävisi, jos japanilaisautoista olisi tarjolla yhtä kattavat vikoilutilastot kuin eurooppalaisista. Kysyntä voisi vaihtua toiseen suuntaan. Mallia voi ottaa Keski-Euroopasta, jossa japanilaisten suosio ei ole juuri kummoinenkaan. Jostakin syystä siellä on tietoa, jonka vuoksi japanilaisia ei niin arvosteta. Mutta Suomeen päätyy enemmän uutisia eurooppalaisten vikoiluista.
- ei ymmärrä asiaa?
Tuollainen -09 autohan on vasta uransa alkutaipaleella, eikä vikoja pitäisikään olla, ei ole muillakaan merkeillä. Ei mitään kummallista??
- ymmärrän asiaa
Tilastot kertoo kyllä ihan jotain muuta:
http://www2.hs.fi/extrat/autot/pdf/Autobild_kestotestitaulu_2011.pdf
- hevosmiesten tilasto
Mikähän olisi ollut järjestys, Jos esim. Ruotsalainen katsastusfirma olisi tehnyt saman testin.......
- elä viitti leijuuuu
En menis sillä takaisinkutsu koneella paljoa leijumaan kyllä jenkillä tai eurooppalaisella pystyy parempaankin
Aja ensin 21 vuotta ja vähintään 400 000 km niin katsotaan sitten miten toyotan käy.
- 17+8
Kaikenlaisia vinoilijoita täältä kyllä näyttää löytyvän, mutta kertokaa nyt euro tai jenkkiautoilijat, montako huolto tai korjaamoreissua on ollut 100.000 km mennessä! Ja mitä vikoja on pitänyt korjata takuuseen tai muuten? Minusta vuosimallilla ei paljon ole merkitystä, on oikeasti nykyautolla huippusaavutus tuo aloittajan kulkupeli. Jos ei sitten ole joku feikki?
- Kerrottu on
BMW 320 Da . Ensimmäinen huolto ja ylipäätään ns pajakäynti noin 33 000 km ja normi huolto ei muuta. Noin 55 000 yksi parkkilamppu ja pyyhkijät ja 65 000 normi huolto. Noin 100 000 kolmas huolto ja samalla yksi parkki lamppu. Noin 130 000 ja normi huolto jarrupalat taakse. Auton vaihdoin pois, kun mittarissa hiukan vajaa 150 000 ja ongelmattomana. Seuraava autoni tietysti oli BMW 320 ja uudempaa korimallia ja siitä nyt "testit" menossa.
- GrandePuntoClub
Mulla GP eli Fiat Grande Punto 1.2 bensiini jolla olen ajanut uudehkosta asti (oli esittelyautona) noin 46 000 km, helmikuussa auto on pari vuotias. Kesällä tuli tehtyä lähes 3000 km:n pikainen reissu Ruotsin halki Norjan rannikolle. Ei yhtään takuukorjausta, yksi vuosihuolto takana viime maaliskuulta. Hiljattain meni ensimmäisen kerran ajovalopolttimot, ensin toinen ja vajaan 2 viikon päästä toinen. Hienosti pelannut! Öljyä tosin hieman joutunut lisäämään vaihtoväleillä, mutta voi ajaa yli 10 tkm ennen kuin lisännyt. Tuo liene normaali piirre, myös TM:n kestotestiautokin hieman kulutti öljyä, silti testin lopussa osia tutkittaessa kehutiin koneen osien kulumattomuutta ja vankkarakenteisuutta. Samoin AutoBildin 100 tkm testeissä Fiatin GP 1.3 diesel ja Bravo 1.9 JTD koneita kehuttiin kestäviksi ja muutenkin autot läpäisivät 100 tkm:n kestin erinomaisesti.
Luotettavuuden ohella tykkään tään GP:n maseratimaisesta huippumuotoilusta, en löydä yhtään häiritsevää piirrettä mistään.
Ostopäätöstä tehdessäni toisena vaihtoehtona olisi ollut upeasti muotoiltu uusi 500:n, mutta GP:n tilavampi kori ja edullisempi hinta ratkaisi valinnan. Keveytensä vuoksi 500:n oli kyllä hieman pirteämpi ja varmaan taloudellisempi ajossa ja kyllä sen tilatkin ehkä olisi riittänyt.. no valitsin nyt GP:n ja tyytyväinen olen ollut. Jos tarvitsisin todella paljon tilaa järkevä ja tyylikäs ostos olisi käytetty Croma dieselinä tai kalliimpana vaihtoehtona uusi Freemont. Uudella Freemontilla ajaminen olisi kyllä kalliimpaa kuin vaikkapa kohtalaisen edullisella Cromalla johtuen suuremmasta arvonalennuksesta mutta niin muutkin tuon hintaluokan autot pudottaa hintaa melko paljon. - hahhaaaaa
Tää japsiautojen laatuhypetys on kyllä hauskaa. Ne, jotka muistaa 80-90 vaihteen Mersujen tason, voi puhua jotakin autojen luotettavuudesta. Eurooppalaisten autojen laadun tason laskusta johtuu, että näitä riisilaatikoita nykyään ylistetään. Japsipurkit ei kestä kuin max 12 v.
- onnellinen rellulla
2001 renault scenic 1.9 dci aj.330tkm.. olen omistanut rellun 4 vuotta ja ajanut sillä 80tkm seuraavat remontit on tehty: 260tkm öljyn vaihto ja parkki lyhtyjen vaihto,275tkm öljyt ja jarrupalat, n. 290tkm taas öljyt ei muuta ja samalla periaatteella tähän hetkeen asti... pyyhkijänsulat vaihoin ja jakohihna kilkkeineen oli uusittava, tosi huoleton kippo on ollut ja turha miettiä mikä auto tähän pihaan seuraavaks tulee.
- oikea japsi
Itellä on vm -83 Mazda 323 jolla on ajettu 370 000 km. Öljynkulutuskin on tosi vähäistä jopa kovassa ajossa. Auto on vaatinu vain pikku hitsausta eikä koneelle oo tehty mitään. Tämä kertoo jotain oikean japsin kestävyydestä. Toista on nykypäivän englannin toyotat ja rellu-nissanit
- autojakin on olemass
Jos ei autoista mitään ymmärrä, niin onkin viisainta kuunnella paria yhtä tietämätöntä kaveria ja taputella toisiaan selkään.
- Eskollakin muuttuu
"Japanilainen osaa tehdä AUTON "
Japanilainen OSASI tehdä auton, mitä tulee kestävyyteen. Tosin ruostumisen osalta heikäläisiltäkään ei koskaan nähty mitään huippua. Aina ovat hapertuneet. Ajo-ominaisuudet ovat parhaimmillaan olleet "kelvolliset". Eli ei huippua sielläkään, kuten vuosikausien vaatimattomat testimenestykset merkki merkiltä osoittavat.
Kestävyyslaatukin alkaa olla menneen talven lumia.Kun katselee toistuvia uutisia takaisinkutsuista ja käyttäjäkokemuksia pikkuvioista, mm. sähkövioista, pakko nähdä, että japsimerkkien kehuminen on eilisen kehumista. Aika kulkee kulkuaan... - plääh....
http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=Audi A4 -07
http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=BMW 316 -03
http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=MB C 250 farm
http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=MB E -00
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0 - dskgfjkdhklg
Edelleen vaan elektroniikassa Japani on johtava, Korea tulee perässä, tämä näkyy autoissakin-edelleen.
Sähköviat on euroautojen ikiomaa aluetta. - #&%¤(/&!=)&/
Kiitos asiantuntevasta kommentista!!! Oletko jo 14v täyttänyt??
- dskgfjkdhklg
Eipä kestä, kun olin 14 v, niin telkkarit ja radiot olivat vielä saksalaisia.
Eivät ole olleet enää herran aikoihin, jos sulla on niin olet ajastasi jäjessä.
Lieneekö edes eurooppalainen tietokone sinulla ? - #&%¤(/&=!)&/
Et taida olla sitten edes sitä 14v. olisitko ehkä 10v.........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822