Japanilainen osaa tehdä AUTON

_Autoilija_

Ostin -09 Japanissa valmistetun Auton. Päädyin ostopäätökseen kahden samaa merkkiä omistaneen ystävieni kokemusten perusteella. Nyt olen ajanut Autolla reilut 100 tkm ja siihen on tehty seuraavaa:
* 4 määräaikaishuoltoa (öljyn ja suodattimen vaihto)
* kerran tuulilasinpyyhkijät vaihdettu
* kerran jarrupalat vaihdettu (automaattivaihde!)
* yksi parkkivalon polttimo vaihdettu

Autossa ei siis ole ollut MITÄÄN varsinaista vikaa koko aikana. Yhtään takuukorjausta ei ole tehty. Aivan uskomaton peli! Auto on käynnistynyt ja toiminut täysin normaalisti pakkasista ja vesisateista piittaamatta. Maskinpeitteitä ei ole myöskään tarvinnut edes yli 30 pakkasilla ja silti lämmintä riittää hytissä.

Kertokaa joku eurooppalainen tai amerikkalainen auto, jolla pystyy samaan.

30

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä kyllä...

      Saattaa tuohon vielä tosin pystyä useampikin merkki, onhan autosi vieläkin melkein uusi.

      Omasta kokemuksestani sanon kuitenkin, että viimeistään neljän-viiden vuoden jälkeen alkavat jyvät selvästi erottumaan akanoista, ja kyllä japsit ovat luotettavimpia !

      Nykynissania en laske enää japsiautoihin, mutta se on jo toinen juttu......

      • vanhallaVolkkarilla

        Eikös ne uudet autot ole nykyisin niitä korjaamojen vakkariasiakkaita... Ainakin mitä työpaikallakin kuulee. Hyviä selityksiä niillä kyllä aina löytyy tyyliin "juu, nää on tän merkin vakiokorjauksia, mut menee takuun piikkiin". Entäs kun se takuu loppuu, kaiva sit omaa lompakkoa. Hattua nostan aloittajan kiesille, mikä sit lienee.


    • nipo3

      Eikös niitä Eurooppalaisia ihmevehkeitä enää laitetakkaan kammesta käyntii? Skoodaa ja muuta soopaa.

    • ffffffffffffffffffff

      Mikä merkki ja malli on kyseessä?

    • tällane

      Onnittelut selvästikin onnistuneesta autovalinnasta johon olet tyytyväinen.

      Omani ei ole japsi mutta ihan vain vertailun vuoksi esimerkki kansssa mielestäni kestävästä pelistä pitkässä juoksussa.

      Auto nyt 14 v vanha, ollut mulla 12 vuotta.

      Nyt 220 000 kilsaan mennessä normaalien huoltojen lisäksi olen autoon vaihtanut vain iskarit joka kulmaan sekä kaikki jarrulevyt. Lisäksi jotain pidemmän päälle kuluvaa palikkaa kuten termostaatin, termostaatin lämpöanturin, parit pallonivelet alustaan sekä äskettäin uuden starttimoottorin.

      Elektroniikan osalta kerran vaihdettu tuo sisälämpötilan anturi uuteen pari vuotta sitten.

      On kyllä ollut tosi hyvä auto. Rahallista arvoa tällä 1998 autolla ei luonnollisesti enään paljoakaan ole mutta on kyllä luotettavan perheenjäsenen maineessa meillä yhä.

    • Siwalle&takaisin

      "Japanilainen osaa tehdä AUTON"

      No joo, jos nyt vaatimustaso on se, että ajelee kaupunkiajoa, kerrtan pari viikossa korttelin ympäri. Sillä vaatimustasolla japsikin tuntuu autolta. Ja sellaiseen köröttelyynhän ne tehdäänkin. Mutta maantielle tarvitaan aivan erilaiset pelit.

      • köjötolli

        Päinvastoin. Japsit on pitkiä matkoja varten. Eihän noilla skoodilla ja volvoilla uskalla edes ajaa kaupungin ulkopuolelle kun ei sieltä saa sitten mitään apua. Tojotalla voi lähteä huoletta vaikka Nuorgamiin ja vaikka ilman kännykkää. Tojotan kanssa pärjää.


      • nykypäivän päivitys
        köjötolli kirjoitti:

        Päinvastoin. Japsit on pitkiä matkoja varten. Eihän noilla skoodilla ja volvoilla uskalla edes ajaa kaupungin ulkopuolelle kun ei sieltä saa sitten mitään apua. Tojotalla voi lähteä huoletta vaikka Nuorgamiin ja vaikka ilman kännykkää. Tojotan kanssa pärjää.

        Japsit ovat tehty ja laskettu viiden vuoden käyttöä varten, lukisit hieman muutakin kuin Suolta. Japsien välityksetkin ovat suunniteltu taajamaa silmällä pitäen, maan tiellä ajaessa kierrokset ovat järkyttävän korkeat noin yleisesti.
        Skodilla ja Volvoilla ajetaan poikkeuksetta huomattavasti suurempia kilometrejä.
        Herää sinäkin nykyisien Toyotien maailmaan, ei se vanha "viaton" maine pidä paikkaansa.


      • japsit pihakärryjä
        nykypäivän päivitys kirjoitti:

        Japsit ovat tehty ja laskettu viiden vuoden käyttöä varten, lukisit hieman muutakin kuin Suolta. Japsien välityksetkin ovat suunniteltu taajamaa silmällä pitäen, maan tiellä ajaessa kierrokset ovat järkyttävän korkeat noin yleisesti.
        Skodilla ja Volvoilla ajetaan poikkeuksetta huomattavasti suurempia kilometrejä.
        Herää sinäkin nykyisien Toyotien maailmaan, ei se vanha "viaton" maine pidä paikkaansa.

        Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa ja maantiellä, sitä vähemmän kaipaa japsimerkkejä. Asiassa voi tehdä pikatutkimusta seuraamalla esim. myyntitykkien suosimien hotellien parkkipaikkoja. Jos haluaa auton, joka pelaa ja jolla viitsii ajaa pitkiä päivämatkoja, voi käydä hotellin parkissa katsomassa vihjeitä.


      • puolivalmiste sakut
        japsit pihakärryjä kirjoitti:

        Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa ja maantiellä, sitä vähemmän kaipaa japsimerkkejä. Asiassa voi tehdä pikatutkimusta seuraamalla esim. myyntitykkien suosimien hotellien parkkipaikkoja. Jos haluaa auton, joka pelaa ja jolla viitsii ajaa pitkiä päivämatkoja, voi käydä hotellin parkissa katsomassa vihjeitä.

        Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa, Sitä enemmän arvostaa autossa luotettavuutta, ja virheetöntä toimintaa.Tämän tästä Pajalla seisoskeleva 80000e saksalainen puolivalmiste ei mieltä lämmitä, Kun joka päivä saa olla pelko persauksissa, Että mikähän paikka tästä tänään laukee, Ja laukeeko se keskelle korpea, Vai ihmisten ilmoilla......


      • kun taas lähempää...
        puolivalmiste sakut kirjoitti:

        Mitä enemmän tulee kilometrejä vuodessa, Sitä enemmän arvostaa autossa luotettavuutta, ja virheetöntä toimintaa.Tämän tästä Pajalla seisoskeleva 80000e saksalainen puolivalmiste ei mieltä lämmitä, Kun joka päivä saa olla pelko persauksissa, Että mikähän paikka tästä tänään laukee, Ja laukeeko se keskelle korpea, Vai ihmisten ilmoilla......

        Kyllä minäkin olin vielä jokin aika sitä mieltä, että eräitäkin saksalaismerkkejä ei pidä toistaiseksi ostaa kun on vikoja. Ja olihan siellä eräissä malleissa omat pulmansa. Kun sitten vaivauduin kyselemään aitoja käyttäjäkokemuksia (kun työsuhdeautoinahan noita euroja on vallan mahottomasti), huomasin, että niissäkin malleissa sentään pulmat olivat melko harvinaisia ja selvästi poistumassa. Asia vain näyttää toiselta kun lukee täältä keskusteluista näitä vakioprovoiluita, joissa eurooppalaismerkeille heitetään koko ajan lokaa niskaan.

        En itse ostaisi japanilaista enää kun olen oppinut, mitä ajo-ominaisuudet merkitsevät. Varsinkin silloin kun kelit menevät koviksi, japseista tulee pulkkia ja kelkkoja silloin kun euromerkki vielä kulkee hyvässä hallinnassa.

        Suomessa on yhä paljon jopa sukuja, jotka ovat pysyneet tiiviisti japanilaismerkeissä. Jos ei ole kokemusta muunlaisesta autoilusta, niin voihan japsi tuntua hyvältä.

        Japseja ollut minulla muutama kymmenen. Uutta ja käytettyä, useimpia merkkejä. Mutta missä on se kuuluista "kestävyys", kun minä sitä kaipaan. Japsejani olen saanut korjautella aivan samaan tahtiin kuin euroautoja.


      • uutiskynnys
        kun taas lähempää... kirjoitti:

        Kyllä minäkin olin vielä jokin aika sitä mieltä, että eräitäkin saksalaismerkkejä ei pidä toistaiseksi ostaa kun on vikoja. Ja olihan siellä eräissä malleissa omat pulmansa. Kun sitten vaivauduin kyselemään aitoja käyttäjäkokemuksia (kun työsuhdeautoinahan noita euroja on vallan mahottomasti), huomasin, että niissäkin malleissa sentään pulmat olivat melko harvinaisia ja selvästi poistumassa. Asia vain näyttää toiselta kun lukee täältä keskusteluista näitä vakioprovoiluita, joissa eurooppalaismerkeille heitetään koko ajan lokaa niskaan.

        En itse ostaisi japanilaista enää kun olen oppinut, mitä ajo-ominaisuudet merkitsevät. Varsinkin silloin kun kelit menevät koviksi, japseista tulee pulkkia ja kelkkoja silloin kun euromerkki vielä kulkee hyvässä hallinnassa.

        Suomessa on yhä paljon jopa sukuja, jotka ovat pysyneet tiiviisti japanilaismerkeissä. Jos ei ole kokemusta muunlaisesta autoilusta, niin voihan japsi tuntua hyvältä.

        Japseja ollut minulla muutama kymmenen. Uutta ja käytettyä, useimpia merkkejä. Mutta missä on se kuuluista "kestävyys", kun minä sitä kaipaan. Japsejani olen saanut korjautella aivan samaan tahtiin kuin euroautoja.

        Eurooppalaisten autojen "vikoilu" on kyllä enimmäkseen mielikuvajuttu. Eurooppalaiset autot ovat Euroopassa kotimarkkinatuotteita ja niistä uutisoidaan hieman erti tavalla kuin tuontiautoista. Yllättävä seuraus näköjään on, että tänne kotisuomeen vaikutus on sellainen, että esim. japanilaisia arvostetaan kohtuuttomasti. Korjaus tulisi sitä kautta, että ei pelkästään uutisoitaisi sitä, mitä meille uutisena tarjotaan, vaan katsottaisiin, että onko uutista tasapainotettava omalla selvitystyöllä. Miten esim. kävisi, jos japanilaisautoista olisi tarjolla yhtä kattavat vikoilutilastot kuin eurooppalaisista. Kysyntä voisi vaihtua toiseen suuntaan. Mallia voi ottaa Keski-Euroopasta, jossa japanilaisten suosio ei ole juuri kummoinenkaan. Jostakin syystä siellä on tietoa, jonka vuoksi japanilaisia ei niin arvosteta. Mutta Suomeen päätyy enemmän uutisia eurooppalaisten vikoiluista.


    • ei ymmärrä asiaa?

      Tuollainen -09 autohan on vasta uransa alkutaipaleella, eikä vikoja pitäisikään olla, ei ole muillakaan merkeillä. Ei mitään kummallista??

    • hevosmiesten tilasto

      Mikähän olisi ollut järjestys, Jos esim. Ruotsalainen katsastusfirma olisi tehnyt saman testin.......

    • elä viitti leijuuuu

      En menis sillä takaisinkutsu koneella paljoa leijumaan kyllä jenkillä tai eurooppalaisella pystyy parempaankin

    • Aja ensin 21 vuotta ja vähintään 400 000 km niin katsotaan sitten miten toyotan käy.

    • 17+8

      Kaikenlaisia vinoilijoita täältä kyllä näyttää löytyvän, mutta kertokaa nyt euro tai jenkkiautoilijat, montako huolto tai korjaamoreissua on ollut 100.000 km mennessä! Ja mitä vikoja on pitänyt korjata takuuseen tai muuten? Minusta vuosimallilla ei paljon ole merkitystä, on oikeasti nykyautolla huippusaavutus tuo aloittajan kulkupeli. Jos ei sitten ole joku feikki?

      • Kerrottu on

        BMW 320 Da . Ensimmäinen huolto ja ylipäätään ns pajakäynti noin 33 000 km ja normi huolto ei muuta. Noin 55 000 yksi parkkilamppu ja pyyhkijät ja 65 000 normi huolto. Noin 100 000 kolmas huolto ja samalla yksi parkki lamppu. Noin 130 000 ja normi huolto jarrupalat taakse. Auton vaihdoin pois, kun mittarissa hiukan vajaa 150 000 ja ongelmattomana. Seuraava autoni tietysti oli BMW 320 ja uudempaa korimallia ja siitä nyt "testit" menossa.


    • GrandePuntoClub

      Mulla GP eli Fiat Grande Punto 1.2 bensiini jolla olen ajanut uudehkosta asti (oli esittelyautona) noin 46 000 km, helmikuussa auto on pari vuotias. Kesällä tuli tehtyä lähes 3000 km:n pikainen reissu Ruotsin halki Norjan rannikolle. Ei yhtään takuukorjausta, yksi vuosihuolto takana viime maaliskuulta. Hiljattain meni ensimmäisen kerran ajovalopolttimot, ensin toinen ja vajaan 2 viikon päästä toinen. Hienosti pelannut! Öljyä tosin hieman joutunut lisäämään vaihtoväleillä, mutta voi ajaa yli 10 tkm ennen kuin lisännyt. Tuo liene normaali piirre, myös TM:n kestotestiautokin hieman kulutti öljyä, silti testin lopussa osia tutkittaessa kehutiin koneen osien kulumattomuutta ja vankkarakenteisuutta. Samoin AutoBildin 100 tkm testeissä Fiatin GP 1.3 diesel ja Bravo 1.9 JTD koneita kehuttiin kestäviksi ja muutenkin autot läpäisivät 100 tkm:n kestin erinomaisesti.
      Luotettavuuden ohella tykkään tään GP:n maseratimaisesta huippumuotoilusta, en löydä yhtään häiritsevää piirrettä mistään.
      Ostopäätöstä tehdessäni toisena vaihtoehtona olisi ollut upeasti muotoiltu uusi 500:n, mutta GP:n tilavampi kori ja edullisempi hinta ratkaisi valinnan. Keveytensä vuoksi 500:n oli kyllä hieman pirteämpi ja varmaan taloudellisempi ajossa ja kyllä sen tilatkin ehkä olisi riittänyt.. no valitsin nyt GP:n ja tyytyväinen olen ollut. Jos tarvitsisin todella paljon tilaa järkevä ja tyylikäs ostos olisi käytetty Croma dieselinä tai kalliimpana vaihtoehtona uusi Freemont. Uudella Freemontilla ajaminen olisi kyllä kalliimpaa kuin vaikkapa kohtalaisen edullisella Cromalla johtuen suuremmasta arvonalennuksesta mutta niin muutkin tuon hintaluokan autot pudottaa hintaa melko paljon.

    • hahhaaaaa

      Tää japsiautojen laatuhypetys on kyllä hauskaa. Ne, jotka muistaa 80-90 vaihteen Mersujen tason, voi puhua jotakin autojen luotettavuudesta. Eurooppalaisten autojen laadun tason laskusta johtuu, että näitä riisilaatikoita nykyään ylistetään. Japsipurkit ei kestä kuin max 12 v.

    • onnellinen rellulla

      2001 renault scenic 1.9 dci aj.330tkm.. olen omistanut rellun 4 vuotta ja ajanut sillä 80tkm seuraavat remontit on tehty: 260tkm öljyn vaihto ja parkki lyhtyjen vaihto,275tkm öljyt ja jarrupalat, n. 290tkm taas öljyt ei muuta ja samalla periaatteella tähän hetkeen asti... pyyhkijänsulat vaihoin ja jakohihna kilkkeineen oli uusittava, tosi huoleton kippo on ollut ja turha miettiä mikä auto tähän pihaan seuraavaks tulee.

    • oikea japsi

      Itellä on vm -83 Mazda 323 jolla on ajettu 370 000 km. Öljynkulutuskin on tosi vähäistä jopa kovassa ajossa. Auto on vaatinu vain pikku hitsausta eikä koneelle oo tehty mitään. Tämä kertoo jotain oikean japsin kestävyydestä. Toista on nykypäivän englannin toyotat ja rellu-nissanit

    • autojakin on olemass

      Jos ei autoista mitään ymmärrä, niin onkin viisainta kuunnella paria yhtä tietämätöntä kaveria ja taputella toisiaan selkään.

    • Eskollakin muuttuu

      "Japanilainen osaa tehdä AUTON "

      Japanilainen OSASI tehdä auton, mitä tulee kestävyyteen. Tosin ruostumisen osalta heikäläisiltäkään ei koskaan nähty mitään huippua. Aina ovat hapertuneet. Ajo-ominaisuudet ovat parhaimmillaan olleet "kelvolliset". Eli ei huippua sielläkään, kuten vuosikausien vaatimattomat testimenestykset merkki merkiltä osoittavat.

      Kestävyyslaatukin alkaa olla menneen talven lumia.Kun katselee toistuvia uutisia takaisinkutsuista ja käyttäjäkokemuksia pikkuvioista, mm. sähkövioista, pakko nähdä, että japsimerkkien kehuminen on eilisen kehumista. Aika kulkee kulkuaan...

    • dskgfjkdhklg

      Edelleen vaan elektroniikassa Japani on johtava, Korea tulee perässä, tämä näkyy autoissakin-edelleen.
      Sähköviat on euroautojen ikiomaa aluetta.

    • #&%¤(/&!=)&/

      Kiitos asiantuntevasta kommentista!!! Oletko jo 14v täyttänyt??

    • dskgfjkdhklg

      Eipä kestä, kun olin 14 v, niin telkkarit ja radiot olivat vielä saksalaisia.
      Eivät ole olleet enää herran aikoihin, jos sulla on niin olet ajastasi jäjessä.
      Lieneekö edes eurooppalainen tietokone sinulla ?

    • #&%¤(/&=!)&/

      Et taida olla sitten edes sitä 14v. olisitko ehkä 10v.........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe