Hb ja synnytys

mammammammama

Olen raskaana rv 38 4 ja sektio olisi edessä viikon päästä. Huolta aiheuttaa hemoglobiiniarvo, joka on tällä hetkellä 115. Olen syönyt nestemäistä rautaa koko raskauden ajan, koska minulla ei ilman raskauttakaan ole rautavarastoja (yritetty tutkia, syytä ei löydetty). Tabletit eivät minulle sovi (oksennan ne kaaressa ulos)). Huolta aiheuttaa edessä oleva sektio. Paljon teillä on hb tippunut synnytyksessä? Itselläni on takana yksi sektiosynnytys, jossa menetin verta todella vähän, silti hb laski 117->79 ja olo oli ihan hirveä. Nyt pelko on, että jos menetän verta normaalin määrän tai enemmän, mitä tapahtuu voinnilleni. :(

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nippistiina

      Jos sun Hb oli 79 niin saita varmaan synnärillä punasoluja? Kyllä ne huolehtii susta, kerro pelkosi sairaalassa tai jo terveyskeskuksessa.

    • mammammammama

      Itseasiassa en saanut punasoluja, vaikka niitä pyysin. 80 on kuulemma se raja, mutta koska olin niin hyväkuntoinen heidän mielestään, niin ei apuja herunut. Pystyin kävelemään pyörtymättä ja sillon ei kuulemma tarvii verta. Olo oli kuitenkin aivan karmea.

      • perusmeininkiä

        Tuossa se nähdään, sairaalassa ei kannata leikkiä "sankaria" jos on oikeesti heikko olo tai jää hoidotta. Ihan hyvä ettei verta anneta jokaiselle sitä kinuavalle, mutta kyllä toi on jo sen verran alhainen arvo että olis pitänyt laittaa tippumaan. Mä itse yritän vielä tankata rautaa ennen synnytystä, 1kk on ennen laskettua aikaa ja tupla-annoksella mennään. Sen lisäksi rautapitoista ruokaa ja c-vitamiinia, tasaisesti joka aterialla.


    • Kreeti

      Menetin syöksysynnytyksessä yli puolitoista litraa verta, minkä takia oma Hb-arvoni laski ja oli matalimmillaan 79. Sain punasoluja keskusteltuani lääkärin kanssa, ja kerrottuani ettei rauta-arvoni nouse rautaa syömällä. Osin siihen vaikuttaa se, että vatsani menee sekaisin annoksilla, jotka imeytyessään voisivat jopa nostaa rautavarastoja. Joten ei punasoluja tyrkytetä, mutta tarvittaessa niitä saa. Ai niin, laskihan minulla verenpaineetkin niin mataliksi etten uskaltanut itse lasta nostaa, vaan jouduin aina soittamaan hoitajan avuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe