Olen raskaana rv 38 4 ja sektio olisi edessä viikon päästä. Huolta aiheuttaa hemoglobiiniarvo, joka on tällä hetkellä 115. Olen syönyt nestemäistä rautaa koko raskauden ajan, koska minulla ei ilman raskauttakaan ole rautavarastoja (yritetty tutkia, syytä ei löydetty). Tabletit eivät minulle sovi (oksennan ne kaaressa ulos)). Huolta aiheuttaa edessä oleva sektio. Paljon teillä on hb tippunut synnytyksessä? Itselläni on takana yksi sektiosynnytys, jossa menetin verta todella vähän, silti hb laski 117->79 ja olo oli ihan hirveä. Nyt pelko on, että jos menetän verta normaalin määrän tai enemmän, mitä tapahtuu voinnilleni. :(
Hb ja synnytys
4
232
Vastaukset
- Nippistiina
Jos sun Hb oli 79 niin saita varmaan synnärillä punasoluja? Kyllä ne huolehtii susta, kerro pelkosi sairaalassa tai jo terveyskeskuksessa.
- mammammammama
Itseasiassa en saanut punasoluja, vaikka niitä pyysin. 80 on kuulemma se raja, mutta koska olin niin hyväkuntoinen heidän mielestään, niin ei apuja herunut. Pystyin kävelemään pyörtymättä ja sillon ei kuulemma tarvii verta. Olo oli kuitenkin aivan karmea.
- perusmeininkiä
Tuossa se nähdään, sairaalassa ei kannata leikkiä "sankaria" jos on oikeesti heikko olo tai jää hoidotta. Ihan hyvä ettei verta anneta jokaiselle sitä kinuavalle, mutta kyllä toi on jo sen verran alhainen arvo että olis pitänyt laittaa tippumaan. Mä itse yritän vielä tankata rautaa ennen synnytystä, 1kk on ennen laskettua aikaa ja tupla-annoksella mennään. Sen lisäksi rautapitoista ruokaa ja c-vitamiinia, tasaisesti joka aterialla.
- Kreeti
Menetin syöksysynnytyksessä yli puolitoista litraa verta, minkä takia oma Hb-arvoni laski ja oli matalimmillaan 79. Sain punasoluja keskusteltuani lääkärin kanssa, ja kerrottuani ettei rauta-arvoni nouse rautaa syömällä. Osin siihen vaikuttaa se, että vatsani menee sekaisin annoksilla, jotka imeytyessään voisivat jopa nostaa rautavarastoja. Joten ei punasoluja tyrkytetä, mutta tarvittaessa niitä saa. Ai niin, laskihan minulla verenpaineetkin niin mataliksi etten uskaltanut itse lasta nostaa, vaan jouduin aina soittamaan hoitajan avuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1254953Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1733742Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi463188Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a213153Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut391707Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik401279Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun381175Martinan ex-rakas ulkoilutti Espanjassa koiraa.
No on hyvä asia, että heillä on kuitenkin hyvät välit, vaikka eroneet jo viimme syksynä.3031080Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei261067- 831036