Olen raskaana rv 38 4 ja sektio olisi edessä viikon päästä. Huolta aiheuttaa hemoglobiiniarvo, joka on tällä hetkellä 115. Olen syönyt nestemäistä rautaa koko raskauden ajan, koska minulla ei ilman raskauttakaan ole rautavarastoja (yritetty tutkia, syytä ei löydetty). Tabletit eivät minulle sovi (oksennan ne kaaressa ulos)). Huolta aiheuttaa edessä oleva sektio. Paljon teillä on hb tippunut synnytyksessä? Itselläni on takana yksi sektiosynnytys, jossa menetin verta todella vähän, silti hb laski 117->79 ja olo oli ihan hirveä. Nyt pelko on, että jos menetän verta normaalin määrän tai enemmän, mitä tapahtuu voinnilleni. :(
Hb ja synnytys
4
219
Vastaukset
- Nippistiina
Jos sun Hb oli 79 niin saita varmaan synnärillä punasoluja? Kyllä ne huolehtii susta, kerro pelkosi sairaalassa tai jo terveyskeskuksessa.
- mammammammama
Itseasiassa en saanut punasoluja, vaikka niitä pyysin. 80 on kuulemma se raja, mutta koska olin niin hyväkuntoinen heidän mielestään, niin ei apuja herunut. Pystyin kävelemään pyörtymättä ja sillon ei kuulemma tarvii verta. Olo oli kuitenkin aivan karmea.
- perusmeininkiä
Tuossa se nähdään, sairaalassa ei kannata leikkiä "sankaria" jos on oikeesti heikko olo tai jää hoidotta. Ihan hyvä ettei verta anneta jokaiselle sitä kinuavalle, mutta kyllä toi on jo sen verran alhainen arvo että olis pitänyt laittaa tippumaan. Mä itse yritän vielä tankata rautaa ennen synnytystä, 1kk on ennen laskettua aikaa ja tupla-annoksella mennään. Sen lisäksi rautapitoista ruokaa ja c-vitamiinia, tasaisesti joka aterialla.
- Kreeti
Menetin syöksysynnytyksessä yli puolitoista litraa verta, minkä takia oma Hb-arvoni laski ja oli matalimmillaan 79. Sain punasoluja keskusteltuani lääkärin kanssa, ja kerrottuani ettei rauta-arvoni nouse rautaa syömällä. Osin siihen vaikuttaa se, että vatsani menee sekaisin annoksilla, jotka imeytyessään voisivat jopa nostaa rautavarastoja. Joten ei punasoluja tyrkytetä, mutta tarvittaessa niitä saa. Ai niin, laskihan minulla verenpaineetkin niin mataliksi etten uskaltanut itse lasta nostaa, vaan jouduin aina soittamaan hoitajan avuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1493989Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso133667Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai522999Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122992Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1452561- 582369
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282033"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1071485Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es631344- 231237