Ei isovanhempaa

Tarpeekseen saanut

Äidilleni on aina ollut kaikki muu tärkeämpää, kuin minä tai minun lapseni. Yrittänyt ole, mutta en enää jaksa. Aina kertoo siskonsa lapsista ja heidän jälkeläisistään, ja vaikka naapureiden jäkikasvusta,

Soitin tiedustellakseni kuinka hän äitini voi, Sain kuulla kuinka hänen siskon lapsen lapsi oli laittanut kuvat vekaroistaan. Ei sanallakaan maininnut jälkikasvuni joulkorttikuvista.

Minusta käsittämätöntä. Pitäisikö ymmärtää vai jättää huomiotta?

1

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maisari

      Tiedän. Loukkaa todella paljon.

      Itse kuulin jatkumona aikoinaan sisareni pojasta, joka oli saman ikäinen oman poikani kanssa. Toisen poikani jälkeen tarina vain jatkui ja kuopukseni jäi äitini jutuissa aina jalkoihin, samoin esikoiseni. Sitten syntyi vielä veljeni perheeseen tyttö ja myöhemmin poika. Arvaahan, sainko kuunnella näistä juttuja?

      Pahinta oli, että jos ajoin tervehtimään lapsineni (matkaa 60 km), minun tietämättäni paikalle oli tilattu esim sisareni poika, jolloin omat lapseni jäivät melkoisen vailla huomiota, koska sisaren poika oli tutumpi ja ihanampi. Hänen ja muiden ihmeellisyyttä saivat seurata lähes päivittäin ja heidät paiskattiin äidilleni hoitoon silloin kun siltä tuntui että tarvitaan breikki. Itse sain todella anoa parin päivän visiittiä sen vuoksi että jouduin sairaalaan toimenpiteeseen, jonka jälkeen piti levätä pari päivää. Lapseni olivat 2,5 ja 4,5. Olen sinkku. Muilla puolisot.

      Muistan aina että jos kerroin äidilleni omistani jotain, hän malttoi joskus kuunnella, mutta heti perään: Ai jaa joo - no - mutta arvaapas mitä N teki?
      Kyllä katkeroitti hetkeksi ja itkinkin.
      Minua harmittaa että olin niin kiltti etten koskaan kysynyt että ovatko minun poikani sinulle jotenkin alemmassa kurssissa, koska minusta tuntuu että sinä jätät heidät huomiotta silloin kun huomioit muut vastaavat?

      Vietin unettomia öitä siksi, että hän sanoi että hänellä on valta valita miten hän lapsenlapsiaan hoitelee ja ilmoitti että aikoo ehkä hoitaa vain yhtä lapsenlasta kerrallaan. Työssäkäyvänä sinkkuna olisin tarvinnut joskus pari päivää lomaa kummastakin pienokaisestani. Lapseni olivat viikonloppukylässä noin kaksi kertaa vuodessa. Onneksi jätti yhden lapsenlapsen politiikan pelkäksi uhkailuksi.

      Vaikea tilanne, mutta symppaan sinua. Syytä äitisi käytökseen en ymmärrä. Omalla kohdallani ajattelin että like mother like daughter. Äitini ei pitänyt minusta ja aiheutin hänelle aikoinaan paljon harmeja käyttäytymällä vastoin ajan vaatimia periaatteita. Saattoi olla kostostakin kysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      28366
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      204
      18217
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      357
      9531
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6395
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4233
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3813
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      36
      2244
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1497
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1245
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1197
    Aihe