Joko lähteä..

piupalikka1

Kävin tänään synnytystapa-arviossa. Rv 37 0. Alapäätä/häpyluuta on "vihlonut" tai tuntunut paineen tunnetta muutaman päivän, nyt ei uskalla juurikaan seisomaan nousta.. Tuntuu aivan kuin pissat tulisi housuun vaikka vessassa saanut käydä aika tiuhaan.. Lääkärin mukaan kohdunkaulaa 1,5 cm, sormelle auki ja pehmeä.. Hirveä stressi ollut koko päivän.. Osaako joku kokeneempi antaa neuvoja näin ensisynnyttäjälle? :)

7

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä hötkyile :)

Siis onko sinulla supistuksia? Eihän nyt mihinkään kannata lähteä, jos ei le säännöllisiä supistuksia. Ihan normaaleilta loppuraskauden tuntemuksilta kuulostaa, vauva on jo alhaalla ja painaa siellä. Jos kanavaakin oli vielä jäljellä, niin ei sinulla mitään hoppua ole. Ensisynnyttäjällä sitä paitsi harvoin on kiire sairaalaan, kotona voi olla niin kauan kuin pystyy.

• hötkyilyä

Normaaleja häpyliitoksen kipuja. Häpyliitos löystyy, joskus se tuntuu tosi ikävältä, voi vihloa ja muljahdella kun liikkuu. Häpyliitoksen kivuilla ei ole mitään tekemistä synnytyksen käynnistymisen kanssa. Vasta vesien meno, tai säännölliset, tihentyvät ja pidentyvät supistukset tarkoittavat että synnytys on käynnistymässä.

• r5gye4

Lähet sitten sairaalaa kohti, kun kaikki maailman kirosanat tulee solkenaan joka supistukselle ja kävelet pitkin seiniä ;)

• rosamunda....

Ihan normaalia raskausaikaa sinulla.. :)

Minä olen ollut kahdelle sormelle auki jo kuukauden verran ja paikat on täysin pehmeänä (tämä tilanne oli siis rv 26 3 lääkärineuvolassa)... odotan toista lastani.

Parin viikon ajan on tuntunut kuin kävelisin keilapallo jalkojen välissä ja ennen yskäisyä pitää jännittää alavatsalihakset ettei lirahda. Keskiviikkona meni laskettuaika ohi eikä syntymisen merkkejä ole näkyvissä vielä :)

Siinä vaiheessa kun v*ttus**tanap*erkele litannia lausuttuna parikymmentä kertaa yhteen putkeen ei helpota yhtään oloa niin sitten on aika soittaa synnärille, että saako tulla näytille.. Ja silloinkin saattavat vielä passittaa kotiin.

S
      Tsemppiä odotukseen ap!

• tiupitop

Säännöllisiä suppareita, jotka tekee kipeää ja niiden kanssa ei kykene enää olemaan kotona. Huomioi myös kodin ja sairaalan välinen matka, mitä pidempi matka sitä aikaisemmin syytä lähteä liikkeelle ihan oman mukavuuden vuoksi. Kovissa kivuissa matkustaminen on helvettiä.

Tai jos lapsivedet menee tai tulee veristä vuotoa, niin silloi tietysti fiksuna lähdet synnärille näytille yhtään empimättä. Koita olla stressaamatta.

• siivo :)

No vesienmeno ei ole syy lähteä samantien empimättä sairaalaan. Silloin kyllä kannattaa soitella synnärille, mutta jos supistuksia ei ole niin niitä voi vielä ihan rauhassa odottaa kotona.

Kummallisia ohjeita nämä kyllä, itse olen synnyttänyt 3 lasta kiroilematta ollenkaan :)

• tiupitop
        siivo :) kirjoitti:

No vesienmeno ei ole syy lähteä samantien empimättä sairaalaan. Silloin kyllä kannattaa soitella synnärille, mutta jos supistuksia ei ole niin niitä voi vielä ihan rauhassa odottaa kotona.

Kummallisia ohjeita nämä kyllä, itse olen synnyttänyt 3 lasta kiroilematta ollenkaan :)

No meillä onkin äitiyspolin ohjeet toimia noin. Kiroilla samalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      98
      6867
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      475
      4980
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      129
      2856
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      141
      2443
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      14
      2209
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      34
      1176
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      72
      1123
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1050
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      103
      1013
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      59
      954
    Aihe