Jyväskylän surakunnalla on sijoitusvarallisuutta niin paljon, että sen ei tarvitsisi periä puoleentoistavuoteen kirkollisveroa ja silti sen kassa ei olisi tyhjä!! Mutta rikas seurakunat ei ole tehnyt mitään heikompiosaisten hyväksi.
Protestiksi vaimoni kanssa yhdessä erosimme juuri kirkosta, ettei tarvitse ensivuonna maksaa kirkollisveroa. Säästyneet 780 euroa käytämme suoraan vähempiosaisten auttamiseen. Mielestämme tämä on Raamatun mukaista toimintaa, joten Jumalakin sen ymmärtää. Näinhän Jyväskylänm seurakunna tulisi toimia, vai kuinka?
Jyväskylän seurakunta suomen rikkain
57
849
Vastaukset 57
- Usko ja Elli
Ja seurakunnan työpaikkoihin valitaan mukauskovaisia hissukoita joille ei tarvitse maksaa juuri mitään joten omaisuus vain paisuu.
- Anonyymi00058
Eroa ulkokultaisesta, ahneesta ja tehottomasta porttokirkosta: https://eroakirkosta.fi/
- 13 e/kk
Kun kaikki hinnat nousee niin itse kompensoin tätä hintojen nousua eroamalla kirkosta, kun en enää maksa kirkollisveroa niin kuukaudessa jää hieman enemmän käteen rahaa, ei se paljoa ole mutta kuitenkin, laskeskelin että kuukaudessa kuitenkin hieman toistakymmentä euroa, kyllä sillä kahden päivän ruuat ostaa.
- antiuskovainen
Erosin itse kirkosta kun laskin että säästän itse 600 euroa vuodessa. Se raha jo tuntuu lapsiperheessä.
Vaimon suku on melko hurahtaneita koko porukka, niin vaimo ei uskalla erota kun pelkää heidän reaktioitaan.
Kirkkossa olen viimeksi käynyt melkein 10 vuotta sitten kun menin naimisiin. En meinaa kustantaa uskovaisille heidän harhaoppejaan. Mieluummin maksan tuolla rahalla esim.
- lapseni 2,5 kuukauden hoitomaksut
- kuukauden lainanlyhennykset
- reilun kuukauden ruuat perheelle
- 1/2 vuoden bensat
- uusi telkkari
- etelänmatka
- 4 kuukauden tupakat..
- 3 kuukauden sähköt omakotitaloon
- uusi puhelin ja vuoden puhelut
Hyväntekeväisyyteen menee kirkon rahoista murto-osa, rahat valuvat palkkoihin, kiinteistojen ylläpitoon, pörssiosakkeisiin yms.yms.
Ottakaa ihmiset hieman selvää että mihin rahanne valuvat ja miettikää sitten haluatteko tukea tuota toimintaa. - Anonyymi00054
antiuskovainen kirjoitti:
Erosin itse kirkosta kun laskin että säästän itse 600 euroa vuodessa. Se raha jo tuntuu lapsiperheessä.
Vaimon suku on melko hurahtaneita koko porukka, niin vaimo ei uskalla erota kun pelkää heidän reaktioitaan.
Kirkkossa olen viimeksi käynyt melkein 10 vuotta sitten kun menin naimisiin. En meinaa kustantaa uskovaisille heidän harhaoppejaan. Mieluummin maksan tuolla rahalla esim.
- 1/2 vuoden bensat
- uusi telkkari
- etelänmatka
- 4 kuukauden tupakat..
Hyväntekeväisyyteen menee kirkon rahoista murto-osa, rahat valuvat palkkoihin, kiinteistojen ylläpitoon, pörssiosakkeisiin yms.yms.
Ottakaa ihmiset hieman selvää että mihin rahanne valuvat ja miettikää sitten haluatteko tukea tuota toimintaa.Hyvä. Lopeta tupakointi, siinä sinulle tulee eniten säästöä pitkällä tähtäimellä. Terveisin iki-tupakoimaton.
- Anonyymi00055
antiuskovainen kirjoitti:
- 1/2 vuoden bensat
- uusi telkkari
- etelänmatka
- 4 kuukauden tupakat..
Ottakaa ihmiset hieman selvää että mihin rahanne valuvat ja miettikää sitten haluatteko tukea tuota toimintaa.Kun olet noin pakana, niin parasta on että eroat kaikesta hyvästä, eikä sinua pidä siunata eikä haudata Siunattuun maahan. Muista se !!!
- hyi.....
Uskonnonthan ovat suuilta osin bisnestä.
Jos haluat rahaa,etkä pode omantunnontuskia: perusta uskonto.
Mitä kirkko on todellakaan tehnyt 30 vuoden aikana vähäosaisten eteen,etenkin suomalaisten apua tarvitsijoiden.
Itsekin erosin kirkosta,juuri tuon tekopyhän kusetuksen takia. - ArvotSekaisin
Sai jyväskylän seurakunta rakennettua kuokkalaan sen möhkäleen. Sinne ne rahat menneet on. Hyvin maallisia on seurakunnat, siellä vähennetään henkilöstöä samaan malliin kuin esim. metsolla. Lasketaan budjetit ja mietitään säästöjä. Kirkon ei tarvitse ottaa minkäänlaista riskiä rahojensa kanssa. Kaikki tulee ilmaiseksi ja sen kuin pulputtavat ilmaa. Ainoa riski taitaa olla osakesalkuissa. Tarvitseeko uskossa olevan maksaa uskostaan ja katoaako usko kirkosta eroamisen jälkeen.
- No more
Kirkko on tosiaan melkoinen bisneslaitos. Moni mummo ei sitä edes taida ymmärtää. Kerrotaan nyt mummoillekkin että kirkko tienaa vuodessa yhteensä n. 1 miljardin
eli 1 000 000 000 euroa
Kirkko omistaa kiinteistöjä 1 500 000 000 eurolla
Kirkko omistaa metsää 500 000 000 eurolla
Kirkko omistaa pörssiosakkeita 650 000 000 eurolla
Eli kirkolla on yhteensä 2,65 miljardilla eurolla kaikenlaista turhaketta johon se käyttää ne veroeurot jotka se kerää hyväuskoisilta hölmöiltä. Joka vuosi siis tulee 1 miljardi tuloja jotka käytetään kiinteistöjen ylläpitoon, palkkojen maksamiseen, pörssiosakkeisiin ym.ym. Pieni osa menee oikeisiin kohteisiin.
Ehkä ihmisten kannattaisi miettiä että onko järkevää maksaa satoja euroja vuodessa vapaaehtoisesti järjestölle johon ei ole pakko kuulua.
- kinkkuuunissa
Kuinka Jumala voi olla olemassa kun on niin paljon kärsimystä, miksi täällä pitäisi ihmisen kärsiä eikä kukaan auta, höpö höpö-juttuja nämä uskonnot, niistä ei vaan vielä kaikki ole päässeet irti kuten esim kaikenmaailman uskomukseista mitä vielä ennen sotiakin oli, juuri muistui mieleen eräs mistä äiteeni varoitteli että kokonaista leipää ei saa laittaa pohja ylöspäin pöydälle se vie muka leivän pöydästä ja se että tikkaiden ali ei saa kävellää jne jne...samanlaista uskomusta on uskonnot mutta niistä tehty hyvä bisnes tosin taitaa ev.lut pian mennä konkurssiin.
- Ei minuun
Ja kaikki vouhotus vain sen vuoksi että öljymäellä sattui olemaan sopiva magneettikenttä heidän alustensa laskeutumiseen. Samalla siinä käytiin hieman reviirikiistoja ja istutettiin maan naisiin omia geenejä jotta täälläkin olisi edes muutama nero!
- Nvm55
Minä en ole ikinä maksanut kirkollisveroa, erosin jo nuorena heti kun oli mahdollista ilman vanhempien lupaa ja loistavasti olen tullut toimeen ilman kirkkoa.
Miksi maksaa sellaisesta mitä ei tarvii, hautanikaan ei tule olemaan kirkkomaassa ja krematoriomaksu on ainoa mitä perikunta joutuu hautajaisistani maksamaan. - Anonyymi
Virsiä ja viiniä Kankaan saunassa, mitä meininkiä?
- Anonyymi
Ei kai pitääkö nyt ryyppäämiset yhdistää virrenhoilotukseen. Kankaan saunassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai pitääkö nyt ryyppäämiset yhdistää virrenhoilotukseen. Kankaan saunassa?
’virvokkeet’ omakustanteisesti’ elikkä srk nyhtää juoppoja sen lisäksi että leipoo niitä lisää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
’virvokkeet’ omakustanteisesti’ elikkä srk nyhtää juoppoja sen lisäksi että leipoo niitä lisää
Sinähän sen tiedät holisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sen tiedät holisti
No niinhän sinä ihmispolo olet.
- Anonyymi
Ei ihme, että Sossusta kehoitetaan menemään Diakonille ja ruokajonoon. Tosin nämäkin palvelut pitäisi olla ensisijaisesti vain kirkon jäsenille.
- Anonyymi
Ilmainen safka ja laskunmaksu apu kyllä kelpaa...kirkollisvero ei vaikka se on alle 1000€ brutto tuloilla pieni!
- Anonyymi
Ei ole valtion tehtävä pitää yllä vain yhtä uskonnollista laitosta.
- Anonyymi
Tekopyhää touhua. Sisäsiittoista.
- Anonyymi
Mutta heillä kivaa viiniä ja virsiä. Saunassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta heillä kivaa viiniä ja virsiä. Saunassa.
Pistivätkö letkajenkaksi pukuhuoneessa? Let kiss, let kiss?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistivätkö letkajenkaksi pukuhuoneessa? Let kiss, let kiss?
Se on vasta 10.2. Käy kattomas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vasta 10.2. Käy kattomas.
Sihijuomaa Kankaan saunassa. Kaikki juopumaan perjantaina.
- Anonyymi
Alkoholisteilla on tapana etsiä kumppanista kuvitteellisiakin huonoja puolia ja niitä painottamalla murtaa hänen itsetuntoaan. Tällaista teettää alkoholistin oma huono itsetunto, juomisen takana usein oleva tai siitä johtuva masennus ja muut mielenterveysongelmat.
- Anonyymi
Monessa tapauksessa on kohtuutonta vaatia, että juomisongelmaisen kanssa täytyy jaksaa. Rajan pitäisi tulla vastaan viimeistään silloin, jos joutuu suhteessa väkivallan kohteeksi, oli se sitten fyysistä tai psyykkistä: alistamista, mustasukkaisuutta, nujertamista. Väkivaltaisuutta ei pitäisi koskaan sietää. Mutta silti moni nainen tuntee syyllisyyttä halustaan lähteä. Vaimo ajattelee, että mies menee lopullisesti hunningolle. .
Siitäkin huolimatta että juoppo on ei ota teoistaan vastuuta.
Pitääkö kirkon tosiaan järjestää viini-iltoja? Milloin apua tarjotaan alkoholistin läheisille ennen kuin on liian myöhäistä, ihminen murtuu kokonaan taakan alle?
- Anonyymi
Alkoholin riskikulutus on aivosairaus. Sitä sairastavalla järkkyy mielenhallinnan ohella myös minäkuva.
- Anonyymi
Näino. Eikä millään hoitoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näino. Eikä millään hoitoon.
Sisimmässään alkoholisti ei siedä mitään kontrollia ihmisiltä. Hän vaatii muita nöyrtymään, ja syyttää muita viimeiseen asti. Alkoholistia ei voi estää juomasta. Hänestä pitää vain irrottautua ja alkaa elää omaa elämää. Ja sitähän alkoholisti ei voi sietää. Sen jälkeen hän heittää vain vihaa päällesi. Sinä et välitä, sinä olet nujertaja. Kaikki lakaisevat häntä maton alle. Kukaan ei häntä todella ymmärrä. Ei käy se vaihtoehto hänellä mielessä, että juomisen lopettaminen olisi pelastanut suhteen puolisoon ja lapsiin. Että häntä todella rakastettiin ja toivottiin aina vain uudelleen kunnes toivo ja voimat menivät, että hän tekisi sen päätöksen ja pysyisi siinä. Sitä hän ei pysty myöntämään. Syyhän on niissä muissa. Etenkin puolisossa.
- Anonyymi
Minun täytyy laittaa kirkkoon mustat housut, musta polvipituinen jakku ja sellaiset valkoiset lerpakkeet leuan alle. Sitten minun pitää puhua jonninjoutavia lähes nukkuville ihmisille. Se on niille terapiaa.
- Anonyymi
Kuulutko salaseuraan sinä ja kanttuura.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutko salaseuraan sinä ja kanttuura.
No ehän sitä ny selevin päin.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10013977/vapaamuurarit-palvovat-lusiferia-eli-saatanaa
Näihin ei evlut kirkko ole vieläkään tehnyt pesäeroa. Katolinen kirkko ei hyväksy. - Anonyymi
Kirkolla menee näköjään lujaa.
- Anonyymi
Totta mooses!
- Anonyymi
Eihän niillä riitä heikompiosaisille rahaa kun pitää turhia lehtiä painattaa ja tunkea niitä joka luukusta sellaisillekin jotka niitä ei halua. Ilmeisesti seurakunnan mielestä sitten parempi kun ne lehdet lukematta työnnetään roskiin. Muutkaan uskontokunnat ei väkisin sitä uskontoaan tuputa ja julkaisujaan jakele luukkuihin....
- Anonyymi
Ennen kävi nättejä jehovalaistyttöjä kotona sisällä asti törisemässä. Niitä oli mukava katsella, vaikka viesti ei mennytkään jakeluun. Tosi fiksuja olivat, mutta yhtään eivät kestäneet eroottista keskustelua. Heti sanoi ulko-ovi slam!
- Anonyymi
Olen polyjoustava, kaikkikäy vaimo, eksä, kollega, frendilepakko ja baarivalas. Saunalla tavataan kippis, avaja porttis, nosta lippu salkoon.
- Anonyymi
Minusta nuo puku päällä kulkevat mormonit ovat mukavia poikia. Ne ovat tosi siistejä, viikkaavat alushousunsakin nätisti riisuttuaan ja sukat laittavat aina kenkien viereen ojennukseen. Tällaista yksinäistä sinkkumiestä aina hävettää omat vaatekasat. Eikä poikien muissakaan suoritteissa ole moittimista, jänteviä poikia.
- Anonyymi
Näinköhän virsiviiniveijalaveis ja tois huomenna muutamua kevytsuhteita? Mites paljon pohjia saa juua, pari litraa? Saako ajaa mersulla kännissä saunan seinään?
- Anonyymi
Voisit vielä jatkaa kokeilemalla tätä ilmaista Raamattukirjekurssia
https://www.raamattuavautuu.fi/- Anonyymi
Harhaoppeja.
- Anonyymi
Mulle tulee Aku-Ankka. Siinä on enemmän loogisuutta kuin raamatussa.
- Anonyymi
Tämä mies ei juovana pystynyt tajuamaan sitä, että vaimo lähti alkoholismin vuoksi. Siinä on teille virsiä ja viinejä Kankaan saunalla.
- Anonyymi
Se on tosi ohut mies, jos juovana miettii asioita. Hihihiii
- Anonyymi00047
Seurakunnan omaisuus on erilaista omaisuutta kuin esimerkiksi yksityisen, yrityksen tai yhdistyksen omaisuus. Kirkkohallituksella ja tuomiokapitulilla on painava sana omaisuuden käytöstä.
- Anonyymi00048
Jyväskylän kirkkoväessä on niin paljon entisiä konnia, että tietävät porsaanreiätvua osaavat olla lipeviä
- Anonyymi00049
Ei ole mitää velvollisuutta kuulua ev.lut. seurakuntaan, eikä toki muihinkaan lahkoihin. Hautaaminen ja vihkiminen siirtyy kunnalliseksi kun tarpeeksi paljon ihmisiä eroaa seurakunnista.
- Anonyymi00050
Natri ainakin havainnut että Hallelujah kannattaa enemmän ku vesipullojen myynti tai käsilaukku näpistelyt
- Anonyymi00051
Kirkolla on rahaa. Kun oot vanha konna, olet ylempänä hierarkiassa
- Anonyymi00052
Hauskinta näyttää olevan Etyyliveljesten seurakunnalla.
- Anonyymi00053
Helluntaiseurakunta jakaa vanhoja leipiä ja lakuja eläkeläisille ja jos hyvä tuuri käy, saa kahvit. Hieno pytinki rakennettu, eläkeläiset rollaattorilla jonottaa lakuja ja vanhaa leipää. Ei näy maahanmuuttajia, niillä tarpeeksi hyvät edut
- Anonyymi00056
Näin on. Häpeää, nöyryytystä. Jonotetaan vanhaa evästä. Vähänkö on tultu. Yhden kerran kävin. Sai lakuja, nuudelit ja lasten puuroa, leipää. Ja 2 viikkoa pitäisi pärjätä. Eikä näy maahanmuuttajia jaossa, eikä tarvitsekaan. Minä oon nälissään ennemmin. Hallelujaa, vittu joo
- Anonyymi00057
Ja taas sunnuntaina suntio laskee kolehtihaavin saalista: seurakunnan euro, minun vitonen, seurakunnan vitonen, minun kymppi, hui tuuli vei satasen
- Anonyymi00059
Onko se Jumala käskenyt pyytää rahaa, köyhiltä, eläkeläisiltä? Mikä tili Jumalalla on? Kyllä nää vanhat konnat on häikäilemättömiä. Puhuivat aikanaan satuja kuulusteluissa, nyt vanhoille kuolemaa pelkääville mummolle ja hurahtaneille. Eläkää oikeaa elämää, lopettakaa satuolentojen maailmassa eläminen. Tosi hullua et uskonnot, mitä ei näy, ei kuulu, ei maista ni ihmiset uskoo. Ja toiset käyttää hyväkseen ku huomaa et läpi menee. Hallelujah vaan ja allahit päälle
- Anonyymi00060
Tämmöistä tämä on. Ihmisten hätää, epätoivoa ja surua käytetään surutta hyväkseen. Ja kun sen tekee vanha konna jolla on parempaa yllä ja prätkä pihassa ni uskoo vanha lajitoverikin pian näkymättömiin satuolentoihin. Ja 2 viikon välein vanhaa ruokaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401872Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7101270- 991011
- 102888
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88884- 62716
- 32612
Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.68508Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku12495- 78491