5,2l/km ekat 5tkm

The Köle

-kylmästä joulukuusta huolimatta ei ole tarvinnut käyttää hanskoja ja pipoa töistä lähtiessä, eli kulutus on laskettu tankkauksista, jolloin Webaston esilämmityskäyttö on mukana....

Tervehtien
Ave 2.0D4D-2012

54

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

HUPS, tietenkin 5,2l/100km..... :--)

• TOSIASIAT USKOON!

Menikö meijeripojalla leipäjuuston palanen henkireikään, kun noin pillastuit? Tuohon polttoaine lukemaan voit lisätä ILMAN omantunnon vaivoja 2l, koska lisälämmitin on mukana. Siis: älä pelleile!

• The Köle

OPETTELE LUKEMAAN!

"kulutus on laskettu tankkauksista"

PS. -ajotietokoneen mukaan kulutus olisi 4,8l/km

• kerrohan vielä

Mikä on ollut keskinopeus, sillä kun on aika ratkaiseva merkitys kulutuslukemaan.

• The Köle

-mä en ole pitämyt noista keskinopeuksista tilastoa, mutta siinä 55-60km/h paikkeilla se on näyttänyt....

• Ei se

Ei keskinopeus mitään kerro. Toisella saattaa puolet kilometreistä kertyä keskikaupungilla liikennevaloista seuraaviin nykiessä ja toinen puoli moottortiellä 120 mittarissa. Toinen taas ajelee rauhallisesti maaseudun pikkuteillä mutta keskinopeus on molemmilla sama....

• eipä kerry
        Ei se kirjoitti:

Ei keskinopeus mitään kerro. Toisella saattaa puolet kilometreistä kertyä keskikaupungilla liikennevaloista seuraaviin nykiessä ja toinen puoli moottortiellä 120 mittarissa. Toinen taas ajelee rauhallisesti maaseudun pikkuteillä mutta keskinopeus on molemmilla sama....

Työmatka-ajossa ruuhkineen ja valoissa odottelemisineen täällä kehä 1 sisäpuolella keskinopeudet on minulla yleensä välillä luokkaa 30 km/h. Pienet pyrähdykset motarilla vaikka näin talvella 110 lasissa ei vielä keskinopeutta paljon nostele, kun tankillisella pääsee sen 900-1000 km.

• nimimerkki,

Onpa iso kulutus. Ruokamies tuo auto. Vai olisiko kuljettajjan ajotapa metässä. Samanlainen auto tulossa ja odotan max 4.5 kulutusta. Jos tuohon en pääse niin on auto viallinen. Aina toyota jaappanialaisena rimpulana ei ole ylittänyt arvojaan.

• The Köle

-luuletko tosiaan, että Suomen talvessa päästäisiin valmistajan ilmoittamiin?

-tässä autossa ei edes lämmöt pysy koneessa normaalina kaupunkiajossa, kun pakkasta on riittävästi......eikä maantielläkään, ilman maskisuojaa.....

• P.Alikka
        The Köle kirjoitti:

-luuletko tosiaan, että Suomen talvessa päästäisiin valmistajan ilmoittamiin?

-tässä autossa ei edes lämmöt pysy koneessa normaalina kaupunkiajossa, kun pakkasta on riittävästi......eikä maantielläkään, ilman maskisuojaa.....

Kyllähän tuo keskikulutus talven myötä nousee. Meillä keskikulutus tippui kesällä tehtään lupaamaan (1,6 bensa ja luvattu arvo 6,5 l / 100km), mutta on nyt syksyn ja pakkasten jälkeen noussut hiukan yli 6,6 l / 100 km. Talven jälkeen mennään varmaan jossain 6,7...6,8 l / 100 km lukemissa. Ajokilometrit autolla on silloin >30 tkm.

Kahdella aiemmalla autolla (Ave 2,0 bensa vm. 2001 ja Skoda Octavia 2,0 TDI DSG vm. 2005) ollaan päästy reilun vuoden tankkauksiin perustuneella seurannalla valmistajan ilmoittamiin lukemiin, eli Avella ~7,7 ja Oculla ~6,0.

• takkari

Oletko ajanut maantiellä vai kaupungissa? Oletko ajanut tarkoituksella hyssytellen? Normiajolla ei tuollaisiin lukemiin päästä talvella.

"jolloin Webaston esilämmityskäyttö on mukana..."
      Onko Avensiksen lisälämmittimeksi vaihtunut Webasto?

• The Köle

-tota noin, kyllä se on sanottava, että ajoni kallistuu maantievoittoiseksi.

-työmatka on 10km maantie/5km kaupunki, samoin asiointi/kauppareisu
        -lisäksi meidän sukulaiset toisella 80km ja toisella 200km päässä.

-taloudellisen ajotavan on oppinut jo vuosia sitten, joten se tulee ihan itsestään
        -nyt kun on talvirajoitukset, yritän ajaa 95km/h mittarinopeutta, eli alinopeustukkona ei minulla ole tapana olla....

En tiedä, voikoisiko lämmitin olla eri merkkinen, mutta kauko-ohjain on ainankin Webaston

• Mr. X

Kyllä the Köle ihan asiaa puhuu. Itsellä samalainen diesel-Avensis 2-litran koneella ja kulutus pikkupakkasissa on samoissa lukemissa. Työmatkaa on 25 km suuntaansa. Keskinopeus on siinä 50km/h. Parit liikennevalot, kolmiot ja 40:n rajoitukset kummasti tiputtaa keskinopeutta. Kesällä pääsee alle 5 litran kulutuksella. Syksyn Lapin reissulla keskikulutus oli 4,5 l/100km.

• 345345

Ihan mahdollista. Tuo Tojon konehan on tehty kilpaielmaan muiden 1.6 TDI koneiden sekä kulutkseltaan että myös tehoiltaan. Muut valmistajat sitten ottavatkin samankokoisesta koneesta 50hp enemmän kulutuksen juuri kasvamatta. Tojolla taas kulutus kasvaa julmetusti kun tehoja kasvatetaan.

• The Köle

Myyjän tankkaus 0 0,00 0
      1. tankkaus 966km 49,15L 79,57 € 5,1/100km
      2. tankkaus 1919km 50,82L 82,26 € 5,3/100km
      3. tankkaus 2925km 49,34L 78,91 € 4,9/100km
      4. tankkaus 3889km 48,02L 76,78 € 5,0/100km
      5. tankkaus 4556km 41,38L 64,93 € 6,2/100km
      6. tankkaus 5483km 48,32L 75,81 € 5,2/100km

Toivottavasti pysyy taulukko kasassa "lähetä" napin jälkeen......

-eli siinä kulutukset tankkauksittain. -5. tankkaus oli pelkästään minun nurkka-ajoa, ilman maskisuojaa ja sähkölämmittimiä, jotka hankin tämän jälkeen......

• nimimerkki,

Taas huomaa että autosta ei tiedä mitään.
      Kapula on webasto, mutta lämmitin eber. Taas huomaa että ei edes perusasioita tiedossa.

Ajotapa on todella pielessä jos ei pääse pienempään lukemaan. Kannattaa mennä autokouluun ja opiskella ajamista.

Tuleva aveni saa kenkää jos ei pysy lukemissa. Aikaisemmatkin ovat pysyneet.

• The Köle

Taas sää mua terrorisoit :-) -no anonyyminä on kiva haukkua?

-aikaisemmat oli aikaisempia, vanha autoni samalla ajotavalla vei 1-vuoden keskiarvona noin 5,8l/km ja EU-yhdistetty oli autossani 6,5l/100km

-nykyään noi päästöt tekee sen, että ilmoitetut ovat monissa autoissa epärealistiset.

Olen ajanut uudella autollani 30km kulutuksella 3,8l/km, mutta silloin auto oli valmiiksi lämmin ja tie oli tuolla pohjanmaan lakeuksilla, jossa mäkiä ei ole....

• Kokeiltu on
        The Köle kirjoitti:

Taas sää mua terrorisoit :-) -no anonyyminä on kiva haukkua?

-aikaisemmat oli aikaisempia, vanha autoni samalla ajotavalla vei 1-vuoden keskiarvona noin 5,8l/km ja EU-yhdistetty oli autossani 6,5l/100km

-nykyään noi päästöt tekee sen, että ilmoitetut ovat monissa autoissa epärealistiset.

Olen ajanut uudella autollani 30km kulutuksella 3,8l/km, mutta silloin auto oli valmiiksi lämmin ja tie oli tuolla pohjanmaan lakeuksilla, jossa mäkiä ei ole....

Ja todellinen nopeus pyöri n, 70 km/h ?

• The Köle
        Kokeiltu on kirjoitti:

Ja todellinen nopeus pyöri n, 70 km/h ?

-mä en vielä tiedä auton mittarivirhettä kesä- enkä talvirenkailla, mutta jos oletetaan, että virhe olisi 10km/h, niin koska ajoin vakkarilla viitosella mittarinopeutta 85km/h eli todellista olisi ollu 75km/h.-noin hiljaa en kyllä viitsi normaalisti ajaa, vaan ohitan.......

-testiä tehdessä auto oli alle 1000km ajettu, eikä moottori vetänyt kuutosella murisematta alle 95km/h nopeutta. -nyt se parin tuhannen ajon jälkeen vetää, joten testaan samassa paikassa ensi keväänä, menisikö se samaan kuutosella ja 90 mittarissa........

• nimimerkki,

En terrorisoi, vaan sinä teet sen.
      Olen aina valmis auttamaan asioista ymmärtämättömiä. Siis, antamaan neuvoja.
      Tietoa on ja paljon.

• The Köle

-niin vähän sinulla näyttää olevan tietoa, että et osaa vastata edes kohtaan, jossa sinulta kysytään.......

-minäkö terrorisoin? -näytä linkki aloitukseesi, jossa olen sinua terrorisoinut.....

• normaali lukema

Kaikki nykydieselit menee samoilla lukemilla, jopa allekin normaalissa sujuvassa ajossa. Jos joudut työmatkallasi seisomaan jopa kymmenissä valoissa ja ajelemaan kilometritolkulla 1-3 vaihteella ruuhkassa, et noihin lukuihin taatusti pääse. Toisaalta mitä väliä on kulutuslukemilla, oli ne nyt sitten 5 tai 6 l /100km, jos auton kokonaiskulut on luokkaa 40 c/km.

• bensatankki

MITÄÄ; onko Tojotan omistajat oikeesti köyhiä.
      Lasketteko te oikeasti, viekö se riemukuplanne 4,5 vaiko peräti 5,2 litraa sataselle.
      Aivan sama tommoiselle autolle, jolla ajetaan keskimäärin 15000km/vuosi mitä se vie,
      tuo erotus vuodessa tekee SATA EUROO, haloo köyhät.

• The Köle

-ei näitä kulutuksia paranisi edes seurata, jos olisi köyhä :-)

-lähinnä kiinnostaa, kannattaako enää dieseliä pitää rahan takia......

PS. 0,7L*1,5e*3600 = 1134e
        -juu mitätön summa, ei edes ihan kahden viikon nettopalkkaa......

• The Glögi
        The Köle kirjoitti:

-ei näitä kulutuksia paranisi edes seurata, jos olisi köyhä :-)

-lähinnä kiinnostaa, kannattaako enää dieseliä pitää rahan takia......

PS. 0,7L*1,5e*3600 = 1134e
        -juu mitätön summa, ei edes ihan kahden viikon nettopalkkaa......

Unohda koko juttu :-)

-painelin laskimen nappia miten sattuu,,,,,0,7L*1,5e*360 = 378e

• jippo3

Toyota oli suosituin taksiautomerkki hiljattain. Ja niillä diisseleillä ajetaan satoja tuhansia per vuosi. Eikä suotta, toyotan hyvä maine on ansaittua.

• väärä tieto
        jippo3 kirjoitti:

Toyota oli suosituin taksiautomerkki hiljattain. Ja niillä diisseleillä ajetaan satoja tuhansia per vuosi. Eikä suotta, toyotan hyvä maine on ansaittua.

Toyota on taksien suosituimmuustilastossa valtakunnallisesti jossain sijalla 5-6.

• ex Avensisti -09

Kylläpäs menee vähällä kulutuksella Avensiksesi, nouseeko miten moottorinlämmöt ilman webastoa??

• The Köle

-ei oikein nouse. Maskisuoja toki auttoi vähän. -kaupungissa putoo lämpö valoissa jo näillä pakkasilla, liikennevaloissa.........

Nyt on ollut toista viikkoa säteilylämmitin&sisälämppäri 2h päällä ja siitä sitten lähden aamulla töihin. -liikkeelle lähtiessä webasto päälle ja 10min on lämmöt täydet.

-töistä lähtiessä olen lämmittänyt esilämmityksella Webastolla sellaset 10-20min ja sammuttanut sitten ajossa, kun lämmöt on normaalit.

• dieselin ostoa miett
        The Köle kirjoitti:

-ei oikein nouse. Maskisuoja toki auttoi vähän. -kaupungissa putoo lämpö valoissa jo näillä pakkasilla, liikennevaloissa.........

Nyt on ollut toista viikkoa säteilylämmitin&sisälämppäri 2h päällä ja siitä sitten lähden aamulla töihin. -liikkeelle lähtiessä webasto päälle ja 10min on lämmöt täydet.

-töistä lähtiessä olen lämmittänyt esilämmityksella Webastolla sellaset 10-20min ja sammuttanut sitten ajossa, kun lämmöt on normaalit.

kuinkas tän uuden aven lisäläämitin pelaa eli onko vakiona niin että saat auton esilämmitettyä niin moottorin kuin sisätilan osalta, entä onko automatiikka että lisälämmitys menee autom. päälle ajossa jos lämmöt ei tahdo riittää vaan pitääkö aina napsauttaa erikseen päälle jos on tarvetta lisälämmitykselle.

Entä eberin teho,...5,2Kw??

Ostaisitko edelleen dieselin vai ottaisitko bensa koneisen...noilla kilometreillä?

• The Köle
        dieselin ostoa miett kirjoitti:

kuinkas tän uuden aven lisäläämitin pelaa eli onko vakiona niin että saat auton esilämmitettyä niin moottorin kuin sisätilan osalta, entä onko automatiikka että lisälämmitys menee autom. päälle ajossa jos lämmöt ei tahdo riittää vaan pitääkö aina napsauttaa erikseen päälle jos on tarvetta lisälämmitykselle.

Entä eberin teho,...5,2Kw??

Ostaisitko edelleen dieselin vai ottaisitko bensa koneisen...noilla kilometreillä?

-ei mene eberi itsestään päälle, napista laitettan. -Webastolle tai eberille ei suositella pätkistäistä käyttöä, joten minusta on hyvä, että se ei toimi itsekseen.

-esilämmitys on lisävaruste, itsellä kauko-ohjan Webasto saa myös kelolla, hinnat tonnin paikkeilla.

-tehoa en tiedä, mutta jo 15min lämmitys -10 pakkasella on merkkittävä, eli tehokkaalta tuntuu....

Ostaisinko dieselin? -ilman muuta. -ainakin Tojotan bensakoneista minulla on järkyttäviä kokemuksia, niin ohuen alakierrosväännön ja liikkeellelähdön vaikeuden takia...

• dieselin ostoa miett
        The Köle kirjoitti:

-ei mene eberi itsestään päälle, napista laitettan. -Webastolle tai eberille ei suositella pätkistäistä käyttöä, joten minusta on hyvä, että se ei toimi itsekseen.

-esilämmitys on lisävaruste, itsellä kauko-ohjan Webasto saa myös kelolla, hinnat tonnin paikkeilla.

-tehoa en tiedä, mutta jo 15min lämmitys -10 pakkasella on merkkittävä, eli tehokkaalta tuntuu....

Ostaisinko dieselin? -ilman muuta. -ainakin Tojotan bensakoneista minulla on järkyttäviä kokemuksia, niin ohuen alakierrosväännön ja liikkeellelähdön vaikeuden takia...

joo sitä vähän ajattelinkin ettei taida mennä itsestään päälle, ite taas haluaisin että menee, no ei kait liene suuri homma napista painaa päälle.

No entä toi kun laittaa esilämmityksen päälle ,tietääkö eberi itse koska lähtee päälle(kelistä riippuen) jos vaikka auton pitäis olla klo. 5 aamulla käyttövalmis-näin ainakin Volvossa toimii lisälämmitin ja siinä on tosin eroa että se ottaa lisälämmityksen tarvittaessa päälle jos moottori ei lämmitä tarpeeksi autoa.

Monethan haukkuvat lisälämmittimien toimintaa, meidän perheessä on emännällä volvo V50 ja siinä lämmitin on pelannut loistavasti AINA.

No täytyy katsoa vaihtaisinko oman aveni(bensa),uuteen ave dieseliin vai auris dieseliin=olis tuoreempi malli...

• The Köle

joo sitä vähän ajattelinkin ettei taida mennä itsestään päälle, ite taas haluaisin että menee, no ei kait liene suuri homma napista painaa päälle.

No entä toi kun laittaa esilämmityksen päälle ,tietääkö eberi itse koska lähtee päälle(kelistä riippuen) jos vaikka auton pitäis olla klo. 5 aamulla käyttövalmis-näin ainakin Volvossa toimii lisälämmitin ja siinä on tosin eroa että se ottaa lisälämmityksen tarvittaessa päälle jos moottori ei lämmitä tarpeeksi autoa.

Monethan haukkuvat lisälämmittimien toimintaa, meidän perheessä on emännällä volvo V50 ja siinä lämmitin on pelannut loistavasti AINA.

No täytyy katsoa vaihtaisinko oman aveni(bensa),uuteen ave dieseliin vai auris dieseliin=olis tuoreempi malli...

-se on ihan käytöstä kiinni, minkä lisälaitesarjan kukin hommaa. -itsellä on epäsäännölliset työajat (liukuva työaika) joten tämä kauko-ohjattu on erinomainen laite. -kun tietää lähtevänsä töistä, painaa varttia ennen lämmityksen päälle....

• The Köle

-jäi sanomatta, että ei se ole mikään ongelma, vaikka koneen lämmöt laskeekin sen 1-LCD-pykälän mittaristossa, kunhan matkustamo on heti liikkeelle lähdössä tai maantieajossa lämmitetty, riittää kyllä moottorin lämpö pitämään matkustamon lämpimänä ainakin näillä alle 15 asteen pakkasilla. -ja minulle lämmin tarkoittaa sitä, että ei tarvitse käyttää käsineitä ajaessa, eikä välttämättä päällystakkiakaan.....

• säteilylämmitin
        The Köle kirjoitti:

säteilylämmittimesta tuli mieleen: mulla -06 2,0 d4d, eli ainakin pääpiirteittäin sama kone kuin uusissakin, 1ad-ftv. kytkin obd pistokkeeseen malli biltema testerin. näytti jäähd. nesteen lämpötilaksi -10. nooh, säteilylämmitin päälle ja neljän tunnin päästä uusi luku. 4 astetta. eli ei mitään hyötyä koko säteilylämmittimestä. moottorin käynnistyttyäkin kyllä kuulee, että v***t se mitään lämmenny. mutta ei se mitään, sehän on vaan tätä nykyaikaa:):):)

• 2.0d4d vm.-09

kyllä tuo totta on. Alle 15 pakkanen, ja väh.tunnin ajomatkoja, keularitilä tukittuna, niin kulutus on pieni. Vaikka webastolla lyhyt esilämmitys tehdään, kone pysyy nipin normilämmössä, ja auto o sisätiloiltaan lämmin kuin bensa autot. Ja kulutus pysyy alle 6 litran.

• d4dtojo

Muuten Köle ?

Miten on tuon tekniikan osalta tuossa avessa, onko jakohihna ?, onko kaksoismassa vauhtipyörää ?

Eli noita kalliiksi muodostuvia kohteita ?

Mikä on uudessa avessa valmistusmaa ?

T: naapuri pitäjän 4d4 ukko.

• The Köle

-moottorissa on ketju, kytkimestä en tiedä.

-eniten pelottaa hiukkassuodatin.......

-englannistahan nuo Avet ovat aina tulleet.

• OikeaAudiA5

paljon vie diisseliksi, mulla menee A5 TFSI bensalla 4,7 l/100km

• keikki menee

Todella pienellä kulutuksella pääset. Minulla 2.2 D4D vie maantieajossa näin talvikeleillä 6.8 l/100km.

• The Köle

EU-YHDISTETTY: 2.0D4D 4,5 ja 2.2D4D 5,4

Eli moottorisi "luvataan" syövän liki litran enemmän jo valmistajan mukaan....

• kaikki menee
        The Köle kirjoitti:

EU-YHDISTETTY: 2.0D4D 4,5 ja 2.2D4D 5,4

Eli moottorisi "luvataan" syövän liki litran enemmän jo valmistajan mukaan....

Maantiellä eroa pitäisi olla vain 0,6 l/100km.
        Ja lisäksi tässä taidettiin verrata keskikulutusta maantiekulutukseen jonka pitäsi olla 4.5

Sekalaisessa pyöritysessä 2.2 D4D vie noin 8 l/100km

• Ave_1

Minulla ajettu 25tkm vm.2012 farkku 2,0D4d. Kulutus on pyörinyt koko ajan 5,4-5,6 haarukassa. Ajo jakautuu maantie/kaupunki noin 50/50

• AVELLA MENNÄÄN

Joo eliikä itellä on toyota ave farkku 2.0 D4-D busines bagilla 2012 varustettu. Nyt ajettu se 12 tkm ja kulutus on pysynyt alle 5.5 paitsi ensimmäisillä tuhansilla vei sen 6 litraa. Ei oo valittamista ja EI MITÄÄN vikoja. AIVAN MAINIO PELI VAKIONA TULEVA POLT: KÄYT LISÄLÄMMITIN PAKKASILLA.
      3 TOJO enkä vaiha!

• rainer X

Kuullostaa ihan diesel-auton kulutuslukemalta Kölen laskema arvio.

En näe syytä, miksi ei voisi pitää paikkaansa.

Varmasti saa viemään tarvittaessa enemmän, ajaa enemmän pätkää, taajamaa ym. Mahdoton kenenkään verrata omaa autoaan, jollei aja juuri samaa pätkää samalla ajotavalla.

Ajoin itse noin 12 vuotta vanhemmalla autolla parhaillaan matka-ajossa viiteen litraan. Siihen nähdenhän tämä on hyvä tulos.

tsemppiä!

• toyota fan nova

Aloittajalla on syöppö auto. Ei Avensis saa viedä noin paljon naftaa. Auto on viallinen tai ajotyyli on epäsopiva. Oikea kulutus on oltava 4.4-4.5l. Tuohon jos ei pääse niin pitää osata hakea opetusta.

Itselle tulee testiin lähiaikoina sama peli. Kulutus oltava max 4.5.

• The Köle

-mennäänkö yhdessä ajo-oppiin :-) -siis sitten kun säkin huomaat, että 1500kg auto ei mene Suomen talvessa kylmäkäynnistykseen ja sekalaisessa ajossa alle 5 litran......

• ile D-4D

Mites siinä autossasi seuraavat asiat:
      start/stop?
      led-päivävalot?
      led-ajovalot?
      jarruenergian talteenotto?
      rengasmerkki ja koko?
      miten usein dpf-poltto eli huomaako sen?
      Kierrokset satasessa suurimmalla vaihteella?
      onko viimasuojaa?
      käyttämäsi polttoaine?

Pieneltä tuntuu kyllä kulutus.

• The Köle

start/stop?

-jos tarkoitat, että sammuu liikennevaloissa, niin ole. -älyavainjärjestelmä on, jossa start/stop-painike......-tykkään siitä, koska avaimia ei tarvitse koskea, kuin lukittaessa auto. -samoin, jos pitää käydä ovaamassa ovi, niin ei tarvitse sammuttaa autoa, äly-avaimen ei tarvitse olla autossa käydessä, ainoastaan käynistyksen aikana.

led-päivävalot?
      led-ajovalot?

-led ajovaloista en ole kuullutkaan (paitsi takana), tässä mulla on bi-ksenonit kaarreajovalotoiminnolla, led-päiväajovalot -hämäräkytkin-toiminnolla.

jarruenergian talteenotto?

-juu ei ole kers-toimintoa, eikä mitään muutakaan vastaavaa :-)

rengasmerkki ja koko?

-205/16 Hakkapeliitta kitkat, Kesällä 215/17 ??? (ovat liikkeessä säilytyksessä)

miten usein dpf-poltto eli huomaako sen?

-ei harmainta aavistusta, eli ei ilmeisesti huomaa.....

Kierrokset satasessa suurimmalla vaihteella?
      -mittarin mukaan 95km/h on noin 1500rpm, satasessa vähän päälle.....
      -tällä koneella ajetaan pitkillä välityksillä, eli suurinta vaihdetta ei pysty käyttämään alle 90km/h mittarinopeuksilla, toisin kuin sun ja mun edellisellä......

onko viimasuojaa?
      -ON, lämmöt nousi normaaliin, yli 15 asteen pakkasilla.....
      -ei ollut ennen kuin tuossta Joulun alla, joten kulukseenkin sen puuttuminen varmaan vaikutti.......

käyttämäsi polttoaine?
      Nesteen Pro ja ABC:n talvi-diesel

• ile D-4D

Hyvä, että päiväajovalot löytyy (on varmasti helpoin keino alentaa kulutusta autonvalmistajilla), mutta kyllä älylaturi eli jarrutuksen ja moottorijarrutuksen hyödyntäminen lataukseen saisi olla myös vakiotekniikkaa. Startti/stoppi-toimintoa (sitä liikennevalosammutusta) en kaipaa, vaikka sillä laboratoriossa saadaan kulutuslukemaa alas.

Oisko niin, että dpf:ää ei uudessa autossa vielä tarvitse poltella. Välitykset kerrankin kunnon aavikkomalliset ja talvirenkaat sulla on vierintävastukseltaan parhaat mahdolliset. Nesteen Pro saattaa auttaa kulutuksessa ja kun kesälaatu tulee markkinoille, sillä saa sen 3-4 prosenttia alas (saman häviät kyllä kesäkumeilla).

• voi hiivatti mitä po

Voi helvata mitä pönttöjä.

Totta hiivatissa on poltto. Kyl ootte hakusessa autoilussa. Kllä tekstinne on karseeta luettavaa.

• toyota fan nova

Hautaan kirveen.

Tuleva Ave näyttää painavan 1700kg. Eipä mulle ole väliä viekö litran jonnekkin suuntaan. Tosin odotan maltillista kulutusta, koska ennenkin on normeissa pysynyt.

Muuten, olen saanut käsityksen et on kelppo peli. Autoliikkeet ja auton ostaminen,, kertomus vaihtokauppa,, yrtitn puolustella japskiautoa n 30000 hintaluokassa. Asianosainen teilas kunnolla, kertoi jaskin olevan riisipulkka. Siksi ostaa noin samalla rahalla käytetn ja paljon ajetun sakun?

Suomalainen on aina suuttumassa jos on toinen mielipide.
      Hyvää ja turvallista vuotta sinne.

• kulutusjuhlaa

Itsellä 2.0 d4d, -09, ei meinaa päästä alle kuuden litran satasella. Ilmeisesti koneen päivitys onnistunut faceliftin ohessa.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5297
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      86
      3108
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      312
      1691
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1254
    5. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1227
    6. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1134
    7. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1116
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1105
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171
      1084
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49