Onko kenelläkään tietoa, miten lasketaan, kun olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja työtön ja sairastuin ja joudun pitkälle slomalle, miten lasketaan sairauspäivärahan määrä, kun minulla pohjana pieni eläke?
Sairasupäiväraha ja osatyökyvyttömyys
3
408
Vastaukset
- zizco1
osatyökyvyttömyyseläke vähennetään päivärahasta jos se on alkanut vahvistetun verovuoden jälkeen. eli jos saikulla oot nyt, käytetään 2010 verotusta ja jos osatk on alkanu sen jälkeen ni se vähennetään siitä. eli kaikki riippuu siitä pajonko se sairauspäiväraha ois ilman eläkettä ja sit siitä et minkä suurunen se eläke on.
- osatyökyvytön
Saako sitten yhteensovitettuna sen osatyökyvyttömyyden ja påivärahan erotukse`?
Eli jos täysi sairauspäivärahani olisi 1700/kk ja osatyökyvyttömyyseläke 700/kk, niin vähennetäänkö tuo 700 sairauspäivärahasta ja ja saan 1000 euroa /kk sairauspäivärahaa ja 700 osaeläkettä, eli lopputulos olis sama? Meneekö noin, kuka teitää, tuo olisi kohtuullista - zizco1
suunnilleen noin. osatyökyvyttömyyseläke jaetaan jotenkin päiväkohtaiseksi kun se sairauspäivärahakin on päiväkohtainen etuus joten pientä heittoa voi summissa olla mutta tuolla periaatteella pitäis mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522145
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3361358Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941305- 1571198
- 681021
- 35958
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819