paljonko puhelinmyyjä tienaa keskimäärin

utelias

kuukaudessa? Jos on joku pohjapalkka, paljonko se yleensä on ja minkä verran esim. lehtiä päivässä pitäisi myydä?

54

32920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva puh.myyjä

      Ja selvittelin palkkoja. Päivässä ehtii soittaa noin 100 puhelua (n. 20 tunnissa), niistä ehkä joka 10:s onnistuu. Myyjä saa kuulemma 4-8 euroa per onnistunut myyntitapahtuma. Eli kuukaudessa tämä tekee viiden päivän viikkotahtia vähintäänkin sen 1000?, todennäköisemmin enemmänkin. Mihin firmaan olit ajatellut mennä? Itse ajattelin hakea Mediapexiin. Onko kellään kokemuksia ko. firmasta?

      • utelias

        mutta en lehtimyynnissä... käytännössä toi sata puhelua/pv kuulostaa aika suurelta kontaktimäärältä. paljolti varmaan riippuu rekisteristäkin saako ton määrän tehtyä. ja siitä jaksaako koko ajan soittaa. itselläni ainakin puhe menee puuroksi jos ei pidä välillä paussia


      • haastattlussa ollut

        olin keran haastattelussa ja näin taulukot ym.
        Toiset tienaa ihan kohtalaisesti,mutta hullun työmäärän saa tehdä.
        Mutta sanon,että jos olet iloinen ja positiivinen niin pärjäät varmasti.Älä haukkaa liian isoa palaa kerralla eli tyydy aluksi vähempäänkin ja siitä voit kehittyä mahdollisesti eteenpäin.


      • hms
        haastattlussa ollut kirjoitti:

        olin keran haastattelussa ja näin taulukot ym.
        Toiset tienaa ihan kohtalaisesti,mutta hullun työmäärän saa tehdä.
        Mutta sanon,että jos olet iloinen ja positiivinen niin pärjäät varmasti.Älä haukkaa liian isoa palaa kerralla eli tyydy aluksi vähempäänkin ja siitä voit kehittyä mahdollisesti eteenpäin.

        ...mutta jos lehtimyynnissä maksettaisiin pohja/tuntipalkka, kukaan ei myisi niin kovasti koska raha on varma. Lehtimyyntifirmat kun eivät pysy kauan pystyssä, jos töissä on jalat pöydällä istuvia laiskimuksia, jotka eivät tee kauppaa.
        Alalla tienaa H**VETIN hyvin, jos on h**vetin hyvä myyjä. Huonosti myyvä tienaa huonosti.


      • haastattelussa ollut
        hms kirjoitti:

        ...mutta jos lehtimyynnissä maksettaisiin pohja/tuntipalkka, kukaan ei myisi niin kovasti koska raha on varma. Lehtimyyntifirmat kun eivät pysy kauan pystyssä, jos töissä on jalat pöydällä istuvia laiskimuksia, jotka eivät tee kauppaa.
        Alalla tienaa H**VETIN hyvin, jos on h**vetin hyvä myyjä. Huonosti myyvä tienaa huonosti.

        toki, näinhän se on, itsekin olen nykyään myyntityössä, ja kannattaa tietää tarkoin puhelinmyynnin provisiojärjestelmät.


      • luukuttaja
        haastattelussa ollut kirjoitti:

        toki, näinhän se on, itsekin olen nykyään myyntityössä, ja kannattaa tietää tarkoin puhelinmyynnin provisiojärjestelmät.

        Tiedän ainakin yhden yrityksen, jossa on puhelinmyyjillä pohjapalkka ja ihan TES:in mukainen takuupalkkakin! Tekevät kuulemma hyviä tuloksia.. Smart on firma, kun joku kuitenki kyselee..


      • STARa
        luukuttaja kirjoitti:

        Tiedän ainakin yhden yrityksen, jossa on puhelinmyyjillä pohjapalkka ja ihan TES:in mukainen takuupalkkakin! Tekevät kuulemma hyviä tuloksia.. Smart on firma, kun joku kuitenki kyselee..

        Itse Olen puhelinmyyjä ja tienaan kuussa noin 1200-1600 euroa per kk


      • Lehtimyyjä
        hms kirjoitti:

        ...mutta jos lehtimyynnissä maksettaisiin pohja/tuntipalkka, kukaan ei myisi niin kovasti koska raha on varma. Lehtimyyntifirmat kun eivät pysy kauan pystyssä, jos töissä on jalat pöydällä istuvia laiskimuksia, jotka eivät tee kauppaa.
        Alalla tienaa H**VETIN hyvin, jos on h**vetin hyvä myyjä. Huonosti myyvä tienaa huonosti.

        Itse olen lehtimyyjänä, ja jos ei myy mitään, niin siitä saa n. 20 euroa/ilta. Jos myy, niin se raha riippuu ihan tuotteesta paljon siitä saa. 4-15 euron välillä tuo rahamäärä on. Jos saa vaikka vain yhden lehden myytyä, niin sitten katsotaan kumpi on parempi, takuupalkka vai provisio, ja paremman palkan siitä sitten saa :) Jos siellä ei tee mitään, niin ennen pitkää myyntipäällikkö potkii sinut pihalle sieltä :)


      • Puhelinmyyjä kadoksissa

        Mistä löytäisin kokeneen, itsenäisen ja ahkeran puhelinmyyjän ?


      • Sanna H

      • ihan sama
        hms kirjoitti:

        ...mutta jos lehtimyynnissä maksettaisiin pohja/tuntipalkka, kukaan ei myisi niin kovasti koska raha on varma. Lehtimyyntifirmat kun eivät pysy kauan pystyssä, jos töissä on jalat pöydällä istuvia laiskimuksia, jotka eivät tee kauppaa.
        Alalla tienaa H**VETIN hyvin, jos on h**vetin hyvä myyjä. Huonosti myyvä tienaa huonosti.

        aloittelijoille pitäis kuitenkin olla koeajalla joku kunnon pohjapalkka. Mut jos ei tota pohjapalkan puuttumista tiedetä, niin just sillähän ne saa niitä aloittelijoita töihin, varsinkin melkein lapsia, ilmaiseksi! Työnantajan pitäs ajatella sitäkin, et jos on jonkun töihin ottanu tuolla orjapalkalla, et kuinka se työntekijä pärjää sit... ei vittu, kun työkkäri sanoo et ei tipu korvauksia! Oli lopettamisen syyn sit mikä tahansa (yleensä oma pyyntö näissä hommissa!!!!!)
        Että tää ala alkaa ottaa pannuun, tällä alalla kusetetaan kaikken eniten työntekijää!


      • Ammattilainen-

        Itse otan päivittäin 100 kontaktia. Se vaatii noin 200 puhelua.
        Tuolla soittomäärällä ei pääse koskaan palkoille.


      • hupinsakullkii
        Ammattilainen- kirjoitti:

        Itse otan päivittäin 100 kontaktia. Se vaatii noin 200 puhelua.
        Tuolla soittomäärällä ei pääse koskaan palkoille.

        kontaktien takia istut tstossa ilmatteeks?


      • Anonyymi
        luukuttaja kirjoitti:

        Tiedän ainakin yhden yrityksen, jossa on puhelinmyyjillä pohjapalkka ja ihan TES:in mukainen takuupalkkakin! Tekevät kuulemma hyviä tuloksia.. Smart on firma, kun joku kuitenki kyselee..

        Ottaako se Smart myös osaaikaisen ?


    • Myyntikonsultti

      Joo tosta palkkauksesta sen verran et ite oon alle 18 ja lukios, työkokemusta 3.5kk ja nyt tulin toisee firmaa ni palkka hiukka alle 8 et ei toi mun mielest huono oo. ed paikka alle 6. Ja palkkaus on vakiopalkka tai provisio. esim jos oot ollu 8€ x 8h x 5d tuntii töissä saat 240€ mut jos oot myyny 2600€:lla ni saat 10% siitä summasta eli 260 €. eli se maksetaan.
      Ja tavote on et joka 5 puhelusta tilaus. Ja ite en oo ku kerran päässy provikalla ja saanu olla töissä. Viime kuussa myin 2500€ edestä tavaraa ja sain palkkaa 400. et kyl ne ny antaa olla töissä vaik myyt kohtalaisesti

      • ---

        olen 16-vuotias ja menen syksyllä lukion toiselle luokalle. olen ajatellut hakea puhelinmyyjäksi, mutta en tiedä olisiko se liian raskasta lukion ohella..? onko kyseistä työtä mahdollista tehdä iltatyönä? jos on, kuinka monta tuntia se olisi illassa? olisi hienoa jos sinä (tai kuka vain)voisit valaista asiaa, olisin hyvin kiinnostunut =)


      • ...

        olen 16-vuotias ja menen syksyllä lukion toiselle luokalle. olen ajatellut hakea puhelinmyyjäksi, mutta en tiedä olisiko se liian raskasta lukion ohella..? onko kyseistä työtä mahdollista tehdä iltatyönä? jos on, kuinka monta tuntia se olisi illassa? olisi hienoa jos sinä (tai kuka vain)voisit valaista asiaa, olisin hyvin kiinnostunut =)


      • myyntikonsultti
        ... kirjoitti:

        olen 16-vuotias ja menen syksyllä lukion toiselle luokalle. olen ajatellut hakea puhelinmyyjäksi, mutta en tiedä olisiko se liian raskasta lukion ohella..? onko kyseistä työtä mahdollista tehdä iltatyönä? jos on, kuinka monta tuntia se olisi illassa? olisi hienoa jos sinä (tai kuka vain)voisit valaista asiaa, olisin hyvin kiinnostunut =)

        mieän firmassa on aika vapaat työajat ja ite olen lukiosssa ja teen 4 tuntia ilta töitä 3 päivää viikossa. kannattaa ottaa vähän kursseja jaksoon jos meinaat kunnolla jaksaa töissä ja koulussa. :P

        Itelläni oli 5,5 kurssia ja just ja just jakso olla töissä ja koulu kärsi aika paljon.

        Nyt otin ens vuoden ekaan jaksoon 4 kurssia niin eiköhän sillä pärjää.


    • Myyjä vaan...

      Manpowerilla maksetaan parasta palkkaa. Takuutuntipalkka 10,60€/h = Jos pohja (6,9€/h) provisiot jäävät alle tämän. Itse tienaan n. 2700-3300€/kk

    • -M-

      Toisaalta on turha etsiä tuota infoa näiltä foorumeilta, se riippuu hyvin pitkälti siitä mitä myyt ja missä myyt. Voin nyt malliksi sanoa että itselläni on tuntipalkka 8,59€ tunnissa ja toki iltalisä. Sitten provikat ja kilpailut.

      Ota aina selvää firman palkkauksesta ja miten provikka maksetaan ja paljonko mistäkin saa, meillä esim saa uusmyynnissä 25% provikkaa tuotteesta ja yritysmyynnissä 30% koska yrityksille menee harvemmin mutta oletettuna enemmän eli tulos saattaa hyvinkin olla tasaista.

      Toivottavasti haet hommiin kuitenkin sillä asenteella että haluat sitä provikkaa ja jaksat tehdä töitä sen eteen etkä vain jää odottamaan tuntiliksaa....

      • Jopmopo

        Mediapexillä tienaa nykyään ihan hyvin, kun sielläkin on nyt tuntipalkka provikat, ainakin meidän toimistolla. Itsellä jotain 2200 brutto viime kuu (osa-aikainen)

        Palkka tosin määräytyy myyntien mukaan 5-12€/h, joten se vähän aluksi sukkaa, mutta kohtuu myyjä pääsee hyville tienesteille kun saa provikatkin tietyistä tuotteista mukaan.


      • KORVAT HEILUU, KUSET
        Jopmopo kirjoitti:

        Mediapexillä tienaa nykyään ihan hyvin, kun sielläkin on nyt tuntipalkka provikat, ainakin meidän toimistolla. Itsellä jotain 2200 brutto viime kuu (osa-aikainen)

        Palkka tosin määräytyy myyntien mukaan 5-12€/h, joten se vähän aluksi sukkaa, mutta kohtuu myyjä pääsee hyville tienesteille kun saa provikatkin tietyistä tuotteista mukaan.

        Maksimi on siis 12 euroa tunnissa. Sait bruttona 2200 eli teit OSA-AIKAISENA TÖITÄ 183 TUNTIA!!! HA HA PROVO!!!

        183 TUNTIA ON YHTÄ PÄIVÄÄ KOHTI 9.15 TUNTIA, ELI IHAN PASKAA PUHUT! HUIJAUSTA KOKO VIESTI SANON MINÄ! HA HA HA!


      • tietoonx
        KORVAT HEILUU, KUSET kirjoitti:

        Maksimi on siis 12 euroa tunnissa. Sait bruttona 2200 eli teit OSA-AIKAISENA TÖITÄ 183 TUNTIA!!! HA HA PROVO!!!

        183 TUNTIA ON YHTÄ PÄIVÄÄ KOHTI 9.15 TUNTIA, ELI IHAN PASKAA PUHUT! HUIJAUSTA KOKO VIESTI SANON MINÄ! HA HA HA!

        Olen hakemassa myymään sähköä puhelimessa,paljonko voin tienata?


      • mihin haet?
        tietoonx kirjoitti:

        Olen hakemassa myymään sähköä puhelimessa,paljonko voin tienata?

        mihin yritykseen haet?


      • Jopmopo
        KORVAT HEILUU, KUSET kirjoitti:

        Maksimi on siis 12 euroa tunnissa. Sait bruttona 2200 eli teit OSA-AIKAISENA TÖITÄ 183 TUNTIA!!! HA HA PROVO!!!

        183 TUNTIA ON YHTÄ PÄIVÄÄ KOHTI 9.15 TUNTIA, ELI IHAN PASKAA PUHUT! HUIJAUSTA KOKO VIESTI SANON MINÄ! HA HA HA!

        Haha, itsellesi. Myyn 2v Plustv pakettia ja saan joka kaupasta lisäksi 10€ / kpl. Menikö laskut sekaisin? :)


      • Jopmopo
        Jopmopo kirjoitti:

        Haha, itsellesi. Myyn 2v Plustv pakettia ja saan joka kaupasta lisäksi 10€ / kpl. Menikö laskut sekaisin? :)

        Niin, ja vielä lisäksi, 1v kaupasta (jos siihen joutuu sortumaan) saa 4€.


      • topi111
        KORVAT HEILUU, KUSET kirjoitti:

        Maksimi on siis 12 euroa tunnissa. Sait bruttona 2200 eli teit OSA-AIKAISENA TÖITÄ 183 TUNTIA!!! HA HA PROVO!!!

        183 TUNTIA ON YHTÄ PÄIVÄÄ KOHTI 9.15 TUNTIA, ELI IHAN PASKAA PUHUT! HUIJAUSTA KOKO VIESTI SANON MINÄ! HA HA HA!

        en tiiä osaako edelläoleva "sankari" lukea kovinkaan hyvin.. koska mun mielestä tossa Jopmopon viestissä lukee aika selkeällä suomen kielellä että tuntipalkka provikat..


      • ei enää koskaan!
        tietoonx kirjoitti:

        Olen hakemassa myymään sähköä puhelimessa,paljonko voin tienata?

        joko euron (siis vaan yhden euron) pohjatuntipalkkaa, tai sitten provision, joka viimeksi oli 3e/ tehty sopimus. Älä mee scandinavian mar.... eti joku kunnon työ itelles, sähkön myynti ei oo helppoo, eikä puhelinmyynti yleensäkään.
        sähkö_ paitsi jos kuvittelet saavas asiakkaan vakuutetuks siitä että tää sähkö on halvempaa (mitä se ei ole, etkä saa valehdella, ,koska sulla on myyntihintalistat eessäs)
        Nää firmat kusettaa työntekijöitä, mä onneks lopetin koko hommat, mut ei käy kateeks niitä jotka seuraavaks tappelee kelan ja soskun ja työnvälityksen kanssa siitä että miks lopetti, ku ei saanu potkujakaan (ei ne anna potkuja, sähän teet niille ilmaseks töitä noin 7 tuntia päivässä) (josta maksetaan vaaan se aika ku istut puhelimen ääressä, ne laskee paskalla käyntisikin! = vähentävät sen palkastA JA TÄÄ ON TOSI!


    • kokemusta on!

      30 - 850 euroa kuukaudessa, et enempää, mut vähemmän kyl.
      (siitä ei puutu ykköstä eestä)

    • OOOOPPPPP

      Itte oon töissä tuolla hyvät lehdet oy:llä ja pelkästään provikalla eli 0.13% jokaisesta kaupasta.
      200euron kauppojakin menee päivässä monta ja yksi tuottaa jo 26euroa Bonarit jotka tulevat
      ylittäessäsi tietyn myynnin. Ensimmäinen on 180euron kohdalla ja siitä eteenpäin.
      Tienaan 40-150euroa päivässä. Mikä on mielestäni ihan riittävää opiskelijalle.

      • Myyjämynttinen

        Itse olen ollut nykyisessä firmassa reilu vuoden ja viime marraskuusta asti tehnyt työtä pelkällä provikapalkalla. Työnantaja itse ehdotti provikapalkkaa toisaalta itsekin itsekin olin ajatellut pelkkää provikkapalkkaa jo aikaisemmin eli diili tuli vähänkuin yhteisymmärryksessä.

        Provikkapalkan suurin etu on se, että mulla on aika vapaat työajat klo 8- 20.30 välillä. Tietenkään en voi huidella miten sattuu ja mulla on viikkobudjetti, jonka pyrin tekemään joka viikko, tosin siinä onkaan harvoin ongelmia. Mutta joinain päivinä ei yksinkertaisesti huvita ja toisina päivinä kun kauppa käy, niin paukutan sitten kunnolla. Itse tiedän, että saavutan kuukaudessa x- määrän myyntiä ja työnantaja tietää myös sen, joten siksi saan itse päättää asioista aika pitkälle.

        Jotkut väittävät, että myyntityön palkka heittelee kuukausittain aika paljon, että on muka hyviä kuukausia ja huonoja, mutta minä väitän toisin. Kun soitan x-määrän puheluja kuukaudessa niin myynti on joka kuukausi lähes sama! Itse saan kuukausittain aika tarkasti 2100 euroa tilille rahaa ja sen rahan eteen soitan joka kuukausi suunnilleen saman määrän puheluja. Mielestäni puhelinmyynti(kun sen on oppinut) perustuu puhtaasti tilastoihin: kun soittaa joka päivä viikko kuukausi saman määrän puheluja niin myynti pysyy samana ja rahaa kilahtaa tilille yhtä paljon. Lisäksi jos mulle nyt ehdotettaisiin siirtymistä takuu provikalle niin etsisin toisen työn jota saisin tehdä pelkällä provikalla.


      • ihmettelenpä vaan...
        Myyjämynttinen kirjoitti:

        Itse olen ollut nykyisessä firmassa reilu vuoden ja viime marraskuusta asti tehnyt työtä pelkällä provikapalkalla. Työnantaja itse ehdotti provikapalkkaa toisaalta itsekin itsekin olin ajatellut pelkkää provikkapalkkaa jo aikaisemmin eli diili tuli vähänkuin yhteisymmärryksessä.

        Provikkapalkan suurin etu on se, että mulla on aika vapaat työajat klo 8- 20.30 välillä. Tietenkään en voi huidella miten sattuu ja mulla on viikkobudjetti, jonka pyrin tekemään joka viikko, tosin siinä onkaan harvoin ongelmia. Mutta joinain päivinä ei yksinkertaisesti huvita ja toisina päivinä kun kauppa käy, niin paukutan sitten kunnolla. Itse tiedän, että saavutan kuukaudessa x- määrän myyntiä ja työnantaja tietää myös sen, joten siksi saan itse päättää asioista aika pitkälle.

        Jotkut väittävät, että myyntityön palkka heittelee kuukausittain aika paljon, että on muka hyviä kuukausia ja huonoja, mutta minä väitän toisin. Kun soitan x-määrän puheluja kuukaudessa niin myynti on joka kuukausi lähes sama! Itse saan kuukausittain aika tarkasti 2100 euroa tilille rahaa ja sen rahan eteen soitan joka kuukausi suunnilleen saman määrän puheluja. Mielestäni puhelinmyynti(kun sen on oppinut) perustuu puhtaasti tilastoihin: kun soittaa joka päivä viikko kuukausi saman määrän puheluja niin myynti pysyy samana ja rahaa kilahtaa tilille yhtä paljon. Lisäksi jos mulle nyt ehdotettaisiin siirtymistä takuu provikalle niin etsisin toisen työn jota saisin tehdä pelkällä provikalla.

        Mitenkä toikin muka on mahdollista?
        Ite olin provikalla jonki aikaa puhelinmyyjänä; istuin 8 tuntii päiväs soittamas ihan jatkuvasti ja käteen tuli joku 300 - 400 euroo kuussa.
        Kauppoi tein kuiteski aika reilusti, kumma vaan et suurin osa niistä oli mystisesti peruuntunu tms. niiden tekemisen ja tilin välillä, vaikka varmistit kuinka, ettei kyseistä lehteä jo talouteen tule jne..
        Ja sama juttu oli kaikilla meistä siellä..


      • samalla summalla sam
        Myyjämynttinen kirjoitti:

        Itse olen ollut nykyisessä firmassa reilu vuoden ja viime marraskuusta asti tehnyt työtä pelkällä provikapalkalla. Työnantaja itse ehdotti provikapalkkaa toisaalta itsekin itsekin olin ajatellut pelkkää provikkapalkkaa jo aikaisemmin eli diili tuli vähänkuin yhteisymmärryksessä.

        Provikkapalkan suurin etu on se, että mulla on aika vapaat työajat klo 8- 20.30 välillä. Tietenkään en voi huidella miten sattuu ja mulla on viikkobudjetti, jonka pyrin tekemään joka viikko, tosin siinä onkaan harvoin ongelmia. Mutta joinain päivinä ei yksinkertaisesti huvita ja toisina päivinä kun kauppa käy, niin paukutan sitten kunnolla. Itse tiedän, että saavutan kuukaudessa x- määrän myyntiä ja työnantaja tietää myös sen, joten siksi saan itse päättää asioista aika pitkälle.

        Jotkut väittävät, että myyntityön palkka heittelee kuukausittain aika paljon, että on muka hyviä kuukausia ja huonoja, mutta minä väitän toisin. Kun soitan x-määrän puheluja kuukaudessa niin myynti on joka kuukausi lähes sama! Itse saan kuukausittain aika tarkasti 2100 euroa tilille rahaa ja sen rahan eteen soitan joka kuukausi suunnilleen saman määrän puheluja. Mielestäni puhelinmyynti(kun sen on oppinut) perustuu puhtaasti tilastoihin: kun soittaa joka päivä viikko kuukausi saman määrän puheluja niin myynti pysyy samana ja rahaa kilahtaa tilille yhtä paljon. Lisäksi jos mulle nyt ehdotettaisiin siirtymistä takuu provikalle niin etsisin toisen työn jota saisin tehdä pelkällä provikalla.

        kyllähän provisiolla tienaa saman summan jos tekee saman verran kauppaa joka kk.


      • Myyjämynttinen
        ihmettelenpä vaan... kirjoitti:

        Mitenkä toikin muka on mahdollista?
        Ite olin provikalla jonki aikaa puhelinmyyjänä; istuin 8 tuntii päiväs soittamas ihan jatkuvasti ja käteen tuli joku 300 - 400 euroo kuussa.
        Kauppoi tein kuiteski aika reilusti, kumma vaan et suurin osa niistä oli mystisesti peruuntunu tms. niiden tekemisen ja tilin välillä, vaikka varmistit kuinka, ettei kyseistä lehteä jo talouteen tule jne..
        Ja sama juttu oli kaikilla meistä siellä..

        Esim viime kuussa tein saman määrän kauppoja kuin toissa kuussa. Palkkani lasketaan: provikka% x kplmäärä eli myydyt tuotteet lomaraha 12 % = palkka. Tässä kuussa saan siis eurolleen saman kuin viime kuussa. Meillä palautukset vähennetään palkasta vasta jos palautusprosentti menee yli 10 prosentin myynnistä, jota tapahtuu todella harvoin. Saamme joka kuu listat maksaneista ja palauttaneista asiakkaista eikä mulla ainakaan ole mitään haamupalautuksia.

        En tiedä missä firmassa tienaa noin vähän, mutta meikäläinen sai tässäkin kuussa sen reilu 2100 ekee käteen ja sen eteen ei tarvinnut ees kovin rehkiä.


      • häviö.
        Myyjämynttinen kirjoitti:

        Esim viime kuussa tein saman määrän kauppoja kuin toissa kuussa. Palkkani lasketaan: provikka% x kplmäärä eli myydyt tuotteet lomaraha 12 % = palkka. Tässä kuussa saan siis eurolleen saman kuin viime kuussa. Meillä palautukset vähennetään palkasta vasta jos palautusprosentti menee yli 10 prosentin myynnistä, jota tapahtuu todella harvoin. Saamme joka kuu listat maksaneista ja palauttaneista asiakkaista eikä mulla ainakaan ole mitään haamupalautuksia.

        En tiedä missä firmassa tienaa noin vähän, mutta meikäläinen sai tässäkin kuussa sen reilu 2100 ekee käteen ja sen eteen ei tarvinnut ees kovin rehkiä.

        eihän noin kuulu tai ei normaalisti menetellä


    • jhajfjlkanf

      Olen puhelinmyyjänä yrityksessä missä takuutuntipalkka on 9 euroa ja pelkillä pohjapalkoilla tienaa päivässä 58 euroa, kuukaudessa se tekee reilun 1000 euroa.

      Itse olen yleensä joka kuukausi provikoilla ja kuukausituloni ovat noin 1700 - 2300 euron luokkaa. Lisäksi mahdolliset bonukset päälle.

    • enemmän!!! :D

      itse tienaan euroa vaille riittävästi, aina pitää saada vähän enemmän ;)

    • rehellinen.

      itse kyllästyin siihen 2 viikossa

      • mistä johtuu myyjät?

        miksi myyjän pitää luetella tarjous vaikka asiakas sanoo jo alussa ettei tilaa eikä maksa mitään. onko jokin minimi minuttimäärä myyjällä että pitää puhua. joskus laarittelee 5min ja meene myyntiaikaa hukkaan kun asikas sanoo joka lauseeseen ei tilaa.


      • tytteli..
        mistä johtuu myyjät? kirjoitti:

        miksi myyjän pitää luetella tarjous vaikka asiakas sanoo jo alussa ettei tilaa eikä maksa mitään. onko jokin minimi minuttimäärä myyjällä että pitää puhua. joskus laarittelee 5min ja meene myyntiaikaa hukkaan kun asikas sanoo joka lauseeseen ei tilaa.

        olen puhelinmyyjänä Mediapexillä pelkällä provisiolla tietysti bonukset ja tienaan nettona 1500-2000e/kk. Työtä on viitenä päivänä viikossa ja seitsemän tuntia päivässä. Teen päivässä 12-20 kauppaa. Todella mukava työpaikka, ei mitään pahaa sanottavaa!


      • ¿?¿?
        tytteli.. kirjoitti:

        olen puhelinmyyjänä Mediapexillä pelkällä provisiolla tietysti bonukset ja tienaan nettona 1500-2000e/kk. Työtä on viitenä päivänä viikossa ja seitsemän tuntia päivässä. Teen päivässä 12-20 kauppaa. Todella mukava työpaikka, ei mitään pahaa sanottavaa!

        mulla on pohjapalkka 840 ekee kuukaudes ja jos saan myytyä enemmän ku pohjapalkan verran proviisio nousee porrastetusti. Ja mikä mukavaa pakkeja ei vähennetä palkasta :) Kaks kertaa olen päässy pohjapalkan yli eikä vieläkään oo tullu ees varotusta vaikka oon jo puol vuotta ollu töis siel. ja olen tilinauhoista laskenu et olen ollut yli 1000 euroa firmalle niin sanotusti tappiollinen XD


      • Rami A.
        ¿?¿? kirjoitti:

        mulla on pohjapalkka 840 ekee kuukaudes ja jos saan myytyä enemmän ku pohjapalkan verran proviisio nousee porrastetusti. Ja mikä mukavaa pakkeja ei vähennetä palkasta :) Kaks kertaa olen päässy pohjapalkan yli eikä vieläkään oo tullu ees varotusta vaikka oon jo puol vuotta ollu töis siel. ja olen tilinauhoista laskenu et olen ollut yli 1000 euroa firmalle niin sanotusti tappiollinen XD

        tosi ylpeä itsestäsi. Ilmeisesti firmassa on rutkasti tuottaviakin myyjiä jotka maksaa sun palkan. Vaikka omille kintuillepa kuset. Eikö kaksi tonnia olisi ihan kiva tienata?


      • ¿?¿?
        Rami A. kirjoitti:

        tosi ylpeä itsestäsi. Ilmeisesti firmassa on rutkasti tuottaviakin myyjiä jotka maksaa sun palkan. Vaikka omille kintuillepa kuset. Eikö kaksi tonnia olisi ihan kiva tienata?

        Kyllä Rami A. Meijän töis on yks vanhempi nais myyjä joka itekki sano et sen brutto on kk noin 2000 egee ja on myös muutamia jotka samalla tasolla vetelevät. olen myös miettiny tätä samaa asiaa et niinpä nää parhaat myyjät munki palkan perjaatteessa maksaa. Mut mitä sitten? Ketä Kiinnostaa? Jos mul menee huonosti eikä kauppa käy ni ei niiltä huippu myyjiltä oteta sen takia mitään ylimääräistä pois palkasta Vaan jokainen saa palkkansa sen mukaa kuinka monta kauppaa on tullu. Ja kyllä olen ylpeä itsestäni! Eteenki ku on näin hyvän paikan löytäny.


    • Live Promoters Oy

      Live Promotersille ei kannata mennä! Aivan paska paikka, ei maksa palkkoja oikeaa määrää ja antavat oman "ilon" vuoksi turhaan potkut.

    • Tekemisen meininkiä.

      Eiköhän se oo omasta tekemisestä kiinni paljonko tienaa.

      • näin on

        Omasta asenteesta, niinkuin kaikissa töissä. Valittamalla ei laiskottelemalla ei taida tulosta tulla?


    • xikah

      Palkkaus vaihtelee työpaikkakohtaisesti. Kannattaa olla selvillä palkan muodostumisesta. Yrityksillä on eroja myös tulosvaatimuksissa, ainahan sen pitää olla kannattavaa, muttase mitä myyjälle maksetaan ja miten se lasketaa vaihtelee.
      Myös jaksot, jolta bonus tulee tai on tulematta on oikeaa sillisalaattia. Toisessa saat päivittäin tai toisessa kuukausikohtaisesti. Joku huono päivä muuten loistavasti voi tiputtaa bonukselta ja palkka jäädä pieneksi.
      Osassa firmoista pitää myydä älyttömästi, jotta saat edes pohjapalkan. Ja on yrityksiä, joissa tietyn myynnin ylittäessä saat koko myynnistä bonuksen ja vielä peruspalkan. Se on mielestäni kannustavaa, tavoitteet on lähempenä ja riskit pienemmät.ja kuitenkin kannustaa myymään enemmän.Yhteishenkikin on näissä yrityksissä parempi..puhalletaan yhteenhiileen ja tsempataan toisia tulokseen.

    • Salossa...

      Palkkani on siinä 800-1500 välillä,riippuen ihan miten jaksaa soittaa =) Suurimmat syyt löytyvät peilistä,jos liksa pieni.Teen siis töitä ihan pelkällä provikalla ja huonoin palkka oli noin 500 kun aloitin...
      Ei tällä rikastu,mutta elää kuitenkin ja EI en ole huippumyyjä,meidän toimistolla on muutama hyvä,ja heillä liksa vaihtelee tuossa 1100-2000 välissä.Toki tuo edellyttää reipasta tahtia puheluissa ja osaamista....

    • Myyntimiekkonen

      Kännykkä- ja nettiliittymämyynnistä voi tienata helvetin hyvin, itse töissä alan firmassa ja meidän toimistolla parhaat tienaa kuukaudessa 3000e. Pohjapalkka on se 1200e/kk ja siihen sitten kovat myyjät tienaa rutosti vielä lisää päälle. Uskokaa tai älkää, mutta yksi kaunis kuukausi viime vuonna yhdessä saman firman toimistossa eräs myyjä tienasi rapiat 6000e. Kuukaudessa. Siinä osuva ääriesimerkki siitä, miten alalla voi äärimmillään onnistua. Tämä meinaa semmoista 20-25 kaupan tahtia päivässä. Ja kun miettii, että lafkassa töitä tehdään maksimissaan se 5,5 tuntia päivässä, niin ei mielestäni huonot tienestit vaikka ei isoille provikoille pääsisikään ;)

    • Oli vähä tylsää.

      Tein seuraavan laskelman: olen tehnyt yhteensä n.22 kuukautta puhelinmyyntiä neljässä eri firmassa ja sain tulokseksi että olen tienannut keskimäärän mukaan nettona 745,62€ kk.
      Koen olevani keskivertoa huonompi myyjä.
      Olisiko jollain neuvoa miten päästä eroon puhelinmyynti kierteestä?

    • MediaPex vastuuhlö

      HEI!!!
      Itse olen ollut MediaPexillä töissä yli vuoden jo ja palkka on todella hyvä jos vaan on ahkera ja positiivinen. Nollapäiviä ja huonoja päiviä tulee samoin kuin nyrkkeilijälle iskuja eli ihan normaalia. Olin vuoden pelkkä myyjä (3h/pv) tienasin 500-1200 € eli 3tuntia päivässä 15 tuntia viikossa, joka päivä 3-8 lehtee hemmetin hyvin meni, mutta joka kuussa oli pari nollaa siellä!! Päivää ei pilata yhden asiakkaan takia vaan ohitetaan ja seuraavaa.

      • toinen PexiPomo

        MediaPexillä saa myös työsuhdepullaa.


    • kolmaskin vielä

      ja plussapisteitä.

    • Anonyymi

      Pohja palkka 2600

      Yleensä brutto 3400-4600 riippuen paljon myy
      Kannattaa ettiä lista jossa paljon eläkeisiä ne ostaa melkein mitä vaan kun ne kaipaa juttu seuraa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe